Hoppa till innehåll

Veckans Fisk v. 37-2011 - john-john


HåkanViskafors

Recommended Posts

Just nu pågår tävlingsperioden för v. 37 måndag - söndag.

-------------------------------------------------------------

Jag har kompletterat priset ett tag framöver.

Utöver den skitsnygga kepsen, får också vinnaren ett armband från PowerBalance

Man kan läsa om detta på den svenska sajten och den amerikanska sajten.

--------------------------------------------------------------

För att delta med en fisk måste den vara fångad under tävlingsperioden.

Bilder på fisk som deltar denna vecka ska laddas upp i angiven tråd senast tisdag veckan efter. Vinnaren publiceras på onsdagen veckan efter.

Man kan delta med alla typer av fiskarter och oavsett fångstland förutsatt att man är medlem i Edgeforumet och att man har fått fisken med flugspö på en bunden fluga.

Alla medlemmar på Edge kan delta, även juryn, moderatorer och ägare får med andra ord vara med och jaga en veckans fisk keps.

För att delta ska en tydlig bild på fisken laddas upp i tävlingstråden, samt att längd eller vikt, helst båda ska anges. Ange även vilken eventuell våg som använts, dvs är vikten ungefärlig eller säkerställd med en krönt våg godkänd för storfiskregistrering.

Juryn kommer bland annat att bedömma fångstvattnets potential i förhållande till fiskstorlek. Det är med andra ord inte nödvändigtvis veckans största fisk av en viss fiskart som måste vinna.

Juryns beslut kan inte överklagas.

------------------------------------------------------------

För att delta i tävlingen ska deltagande bilder laddas upp i denna tråd.

Sista tid för uppladdning är tisdag kl 24:00 i nästkommande vecka.

Vinnaren meddelas via mail och/eller IM och priset, en "Veckans fisk" keps skickas så snart vi fått vinnarens adress. Leveranstiden kan variera :)

Några har haft problem med rapporteringen då de fotar och dokumenterar med mobilen. Sladdar och trixande gör att de inte får över bilderna på datorn som de vill.

Därför meddelar jag att det är helt okej att lämna rapporter på SMS/MMS på tel 0709-105626.

Lycka till!

Håkan Andersson

www.edgeflyfishing.com

-------------------------------------------------------------

Babbla gärna på i tråden. Alltid kul med synpunkter, debatter och kommentarer.

Efter att omgången är avgjord kommer jag ändå att radera samtliga inlägg utom själva tävlingsbidragen och eventuellt informativa inlägg. Därefter låser jag tråden.... :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Min första regnbåge som kommit upp, eftersom jag var själv och inte ville plåga den så fick det bli en bild när den är i nätet!

Ca 3kg längd vet ej längre än håvens öppning !

Häckeberga

Tagen på en Damsel stl 10

IMG_0661.jpg

Redigerad med Skanerost
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

jag drar väll till med en lite udda fångst: Staksill som mätte 47cm vägde den dock inte men hade väll tippat på en vikt runt kilot. Den behagade kliva på under en HÖ tur på hisingen.

för er liksom jag som aldrig hört talas om denna fisk innan kan ni kolla:

https://www.fiskeriv...3800014080.html

post-10940-0-24684100-1316379355_thumb.j

Redigerad med john-john
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

jag drar väll till med en lite udda fångst: Staksill som mätte 47cm vägde den dock inte men hade väll tippat på en vikt runt kilot. Den behagade kliva på under en HÖ tur på hisingen.

för er liksom jag som aldrig hört talas om denna fisk innan kan ni kolla:

https://www.fiskeriv...3800014080.html

Satan vad coolt! Grats!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

jag drar väll till med en lite udda fångst: Staksill som mätte 47cm vägde den dock inte men hade väll tippat på en vikt runt kilot. Den behagade kliva på under en HÖ tur på hisingen.

för er liksom jag som aldrig hört talas om denna fisk innan kan ni kolla:

https://www.fiskeriv...3800014080.html

tjenare john-john. Grattis till en fin fångst. Släppte du tillbaka fisken. Såg på länken att fisken är sällsynt och att de få fiskar ska rapporteras in till fiskeriverket och släppas tillbaka. Inte så lätt att veta om man aldrig sett fisken förut.

Riktigt cool fångst annars. Kanske är något för storfiskeregistret?

Mvh jesper

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hallå, jo de va rätt bra drag i sillen! Tog den över grunt vatten, kanske 0,5-1m så den stack iväg på några rejäla luft turer!

Eftersom jag inte visste vad de var så satte jag tillbaka den!

Angående rapportering och storfångst registrering så har jag ringt fiskeriverket idag! Eftersom fisken är fridlyst så kan man inte lämmna in fisken för registrering! De nuvarande rekordet är på 0,845kg(så kanske detta var ett nytt svenskt rekord?)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ja gubbar, bågen va fin men sillen hade nog tatt de mot vilket motstånd som helst! Eller vad säger du Håkan?

Tyvärr trodde den Goa gubben på "hav" att den inte skulle överleva pga alla fjäll den tappade! Tråkigt mw så kan de vara ibland!

Han (läs du) kanske kan ge dig tillkänna så vi kan ja dig som någon form av art bestämare på edge!

// johan

Redigerad med john-john
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hallå, jo de va rätt bra drag i sillen! Tog den över grunt vatten, kanske 0,5-1m så den stack iväg på några rejäla luft turer!

Eftersom jag inte visste vad de var så satte jag tillbaka den!

Angående rapportering och storfångst registrering så har jag ringt fiskeriverket idag! Eftersom fisken är fridlyst så kan man inte lämmna in fisken för registrering! De nuvarande rekordet är på 0,845kg(så kanske detta var ett nytt svenskt rekord?)

Fan vad coolt! Det blir en historia att berätta för barnbarna det inte alla som kan dra en anekdot om ett inofficiellt svenskt rekord i starksill. :)

MVH Jesper

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det är alltid ett angenämnt dilemma att utse "veckans fisk"

Skånerost är värd att premieras för sitt livs (första) firre. Jag vet själv den glädjen som finns i hjärtat när man äntligen lyckas :wub:

Sen har vi Sellakongen.... Kanske inte direkt riktat fiske precis... fredad art...Men ändå fantastiskt kul!!!

Hoppas ändå på att alla inblandade begriper att detta bara är en kul grej och vi all behåller glimten i ögat :)

john-john, grattis till din nya ännu snyggare keps!!!

IM:a din adress så kommer det grejor på posten :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Staksill....? Ja, stor, lätt slemmig och ser lite hängig ut..... så viss likhet! ^_^

Själv har man bara fått 3 lipsillar.... å alla liknar sin far allt mer (varav 2 blivande staksillar iofs)!

Edgekepsen av för en värdig vinnare och en liten sillsalut till domaren som lätt blir bortglömd! :) /Stefan

P.S! Känns som man vill ta med Skånerost på en härlig tur med lappkaffe och storöringfiske.... kämpa på! :P D.S.

Redigerad med Mellanhanden
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det är alltid ett angenämnt dilemma att utse "veckans fisk"

Skånerost är värd att premieras för sitt livs (första) firre. Jag vet själv den glädjen som finns i hjärtat när man äntligen lyckas :wub:

Sen har vi Sellakongen.... Kanske inte direkt riktat fiske precis... fredad art...Men ändå fantastiskt kul!!!

Hoppas ändå på att alla inblandade begriper att detta bara är en kul grej och vi all behåller glimten i ögat :)

john-john, grattis till din nya ännu snyggare keps!!!

IM:a din adress så kommer det grejor på posten :)

Staksill....? Ja, stor, lätt slemmig och ser lite hängig ut..... så viss likhet! ^_^

Själv har man bara fått 3 lipsillar.... å alla liknar sin far allt mer (varav 2 blivande staksillar iofs)!

Edgekepsen av för en värdig vinnare och en liten sillsalut till domaren som lätt blir bortglömd! :) /Stefan

P.S! Känns som man vill ta med Skånerost på en härlig tur med lappkaffe och storöringfiske.... kämpa på! :P D.S.

He he min första Regnbåge som jag fick upp! Men jag förstod hur du menade, sillakungen var helt klart värd denna veckan jag har tid på mig att bli en värdig vinnare ;)

Mellanhanden det låter ju hur trevligt som helst, har ju varken provat lappkaffe eller storöring, Men det låter lite som att man blir en vinnare i vilket fall som ;)

Välsignat skitfiske på er alla :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...