Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Edgeforum

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Barrio GT-90 Int

Featured Replies

Tänkte höra om någon testat den nya GT-90 Intermediate linan från Barrio?

Om den är lika bra som dom andra linorna.

• Author

Ska iaf köpa en nu när lönen kommer.. Hoppas den är lika bra!

• Author

Kanon... Ska beställa en på fredag, kommer med resultat då !!

Kanon... Ska beställa en på fredag, kommer med resultat då !!

Haha, ser att det var fler än jag som tänkte samma sak.

Jag beställde i fredags och fick hem den idag, men jag beställde en flytande. Var ju så billig så det känns som det inte blir någon större förlust om jag inte skulle tycka om den.

Har du hunnit prova din lina J.L?

Jag hinner nog inte prova den före helgen.

Hej

Jag har kastat några kast på gräsmattan med den

köpte en Int #6 och testade med ett Cts Affinity X 10.0 #6

Makalöst mycket lina för pengarna,man drar iväg hela linan genom ringarna lekande lätt :-)

Sen är det ju ett bra spö också ;-)

Testar i vattnet i Trollmölla på fredag :-)

Mvh

Bygger mina spö på Cts klingor
http://customflyrods.blogspot.se/

Måste också göra ett test på dessa linor, blir ju hyllade överallt.

Passade även på att köpa 2 pkt 3pack tafsar till priset av 75 kr eller vad det blev

säkert bra och prisvärt :-)

Mvh

Passade även på att köpa 2 pkt 3pack tafsar till priset av 75 kr eller vad det blev

säkert bra och prisvärt :-)

Mvh

Jo jag tyckte också det var bra pris på tafsarna. Men jag köpte bara ett 3-pack.

Tänkte att det går ju alltid att beställa fler senare, var ju fraktfritt.

Att jag skulle få iväg hela linan känns inte troligt....

Måste också göra ett test på dessa linor, blir ju hyllade överallt.

Jag valde mellan Barrio mallard och GT90. Mallard är ju ännu billigare, 19 pund. Tror den enda linan som jag sett som säljs billigare är dan-tackels andra sortering.

Testat Int linan nu lite och måste säga att linan har en jävligt klistrig yta :-(

kan man hålla linan våt så fungerar den kalas bra...annars får man väl ha en spann vatten med sig och lägga löslina i :-)

Testat Int linan nu lite och måste säga att linan har en jävligt klistrig yta :-(

kan man hålla linan våt så fungerar den kalas bra...annars får man väl ha en spann vatten med sig och lägga löslina i :-)

Bra att du skrev, tänkte precis beställa en. Haft några linor som varit klibbiga när de var nya och de trasslade ordentligt i linkorgen. Det vart något bättre när jag tvättade dem med såpa.

Hur upplever du den annars? lätt eller tung?

Tyckte linan kändes perfekt och tänkte varken att den var lätt eller tung att kasta med :-)

Synd med den klibbiga ytan.

Behöver väl bara fiskas in lite så blir den säkert bra

Sent from my Nexus S using Tapatalk

Tyckte linan kändes perfekt och tänkte varken att den var lätt eller tung att kasta med :-)

Synd med den klibbiga ytan.

Behöver väl bara fiskas in lite så blir den säkert bra

Min lina tyckte jag inte var klibbig. Är ju en float lina som jag har men det borde ju inte vara någon skillnad.

Jag tycker den vänder runt väldigt mjukt och fint jämfört med min förra lina. Är väldigt nöjd med den.

Tror det är stor skilnad mot flytlinan.

Skall beställa några sådana o testa :-)

Nyfiken på flytlinan och beställd

The GT90 has a slick coating and is very easy to cast. I have not had any other comments about them being sticky or difficult to cast, so I am a bit confused about this.

I will send you a replacement fly line in case there is something wrong with the first one.

Thank you for your feedback and I hope this cures the problem.

Best wishes

Mike Barrio

Så här behandlar man kunder och får dom att återkomma :-)

Övertygad! Ska beställa några linor. Kan inte bli missnöjd , med en sådan kundhantering. :)

Mike Barrio

Så här behandlar man kunder och får dom att återkomma :-)

Yenkare i ett nötskal, säga vad man vill men kundservice kan de. De ggr. jag reklamerat något över atlanten har det resulterat i samma resultat. Fick en helt ny flugrulle då jag slagit till den första så den vart helt skev. En vecka senare låg det en ny rulle i lådan.

Kommer beställa några Barrios vid nästa löning :)

Yenkare i ett nötskal, säga vad man vill men kundservice kan de. De ggr. jag reklamerat något över atlanten har det resulterat i samma resultat. Fick en helt ny flugrulle då jag slagit till den första så den vart helt skev. En vecka senare låg det en ny rulle i lådan.

Kommer beställa några Barrios vid nästa löning :)

Dom är väl från Skottland?

Ja de kan de med :)

(hade jag ingen aning om) :D

Inte jag heller förrän jag dubbelkollade ^_^ Ska nämligen beställa imorgon en GT-90, jag är bara intresserad hur lång klumpen är på den... För det står såhär: An approx guide to the new Barrio GT90 fly line profile is (front taper & tip: 10 ft) (belly: 20 ft) (rear taper: 60 ft)

60 fot rear taper eller menar dom running line?

Idag kom ersättningslinan från Barrio...snabbt och bra jobbat av han

Skall ut någon dag och testa och jämföra med den andra jag inte var nöjd med

Inte jag heller förrän jag dubbelkollade ^_^ Ska nämligen beställa imorgon en GT-90, jag är bara intresserad hur lång klumpen är på den... För det står såhär: An approx guide to the new Barrio GT90 fly line profile is (front taper & tip: 10 ft) (belly: 20 ft) (rear taper: 60 ft)

60 fot rear taper eller menar dom running line?

Saxat från vad Barrio skriver om GT140s

"Our long, almost continuous rear taper, after the relatively short belly and front taper, produces a line that will load a rod well at short range for "off the tip" casts, yet it allows huge lengths of line to be aerialised under control when distance is required. This design combined with a new high performance coating allows anglers to shoot line from any length that they are comfortable with."

Samma gäller för GT90 men klumpen ligger en aning längre fram. Man känner aldrig av någon övergång mellan klump och baktapering eller runningline. Linan "flödar" ut. Konstig känsla första gångerna jag kastade med linan.

Saxat från vad Barrio skriver om GT140s

"Our long, almost continuous rear taper, after the relatively short belly and front taper, produces a line that will load a rod well at short range for "off the tip" casts, yet it allows huge lengths of line to be aerialised under control when distance is required. This design combined with a new high performance coating allows anglers to shoot line from any length that they are comfortable with."

Samma gäller för GT90 men klumpen ligger en aning längre fram. Man känner aldrig av någon övergång mellan klump och baktapering eller runningline. Linan "flödar" ut. Konstig känsla första gångerna jag kastade med linan.

Okej, men är du nöjd eller missnöjd med linan, med tanke på att du nämner att det var en konstig känsla i början?