September 19, 201114 yr comment_1474165 Just nu pågår tävlingsperioden för v. 38 måndag - söndag. ------------------------------------------------------------- Jag har kompletterat priset ett tag framöver. Utöver den skitsnygga kepsen, får också vinnaren ett armband från PowerBalance Man kan läsa om detta på den svenska sajten och den amerikanska sajten. -------------------------------------------------------------- För att delta med en fisk måste den vara fångad under tävlingsperioden. Bilder på fisk som deltar denna vecka ska laddas upp i angiven tråd senast tisdag veckan efter. Vinnaren publiceras på onsdagen veckan efter. Man kan delta med alla typer av fiskarter och oavsett fångstland förutsatt att man är medlem i Edgeforumet och att man har fått fisken med flugspö på en bunden fluga. Alla medlemmar på Edge kan delta, även juryn, moderatorer och ägare får med andra ord vara med och jaga en veckans fisk keps. För att delta ska en tydlig bild på fisken laddas upp i tävlingstråden, samt att längd eller vikt, helst båda ska anges. Ange även vilken eventuell våg som använts, dvs är vikten ungefärlig eller säkerställd med en krönt våg godkänd för storfiskregistrering. Juryn kommer bland annat att bedömma fångstvattnets potential i förhållande till fiskstorlek. Det är med andra ord inte nödvändigtvis veckans största fisk av en viss fiskart som måste vinna. Juryns beslut kan inte överklagas. ------------------------------------------------------------ För att delta i tävlingen ska deltagande bilder laddas upp i denna tråd. Sista tid för uppladdning är tisdag kl 24:00 i nästkommande vecka. Vinnaren meddelas via mail och/eller IM och priset, en "Veckans fisk" keps skickas så snart vi fått vinnarens adress. Leveranstiden kan variera Några har haft problem med rapporteringen då de fotar och dokumenterar med mobilen. Sladdar och trixande gör att de inte får över bilderna på datorn som de vill. Därför meddelar jag att det är helt okej att lämna rapporter på SMS/MMS på tel 0709-105626. Lycka till! Håkan Andersson www.edgeflyfishing.com ------------------------------------------------------------- Babbla gärna på i tråden. Alltid kul med synpunkter, debatter och kommentarer. Efter att omgången är avgjord kommer jag ändå att radera samtliga inlägg utom själva tävlingsbidragen och eventuellt informativa inlägg. Därefter låser jag tråden.... Bara döda fiskar flyter med strömmen - Åsså den förbannade håven! Pappersvändare från Borås, född -66 Håkan Andersson - EDGEPRESENTATION Report
September 25, 201114 yr comment_1475994 Min första öring Vilket va mycket skoj, Flugan jag använde va en red quill eller vad ska jag säga en red quill egenbunden så ser inte så proffsig ut som originalet men fungerade ju. Fiskade upp den i böljesjön. Längd va 39cm, vikten har jag ingen aning om. Report
September 26, 201114 yr comment_1476383 Tusen Tack Jonny.H och jflyfishing, Rätt glad och förvånad blev man allt när de inte va en regnbåge på flugan som vanligt Report
September 27, 201114 yr comment_1476622 Havsöring som jag fick i söndags 25september. Längd: 80cm. Vikt: Uppskattningsvis 5,5-6,0kg. Plats: Havet. Högg mitt på dagen på en liten streamer. Tågade mest tungt under fighten. En av dom grymmaste havsöringarna jag har fångat hittils. / Karki Edited September 27, 201114 yr by karki Ett bompass är ingenting! Report
September 27, 201114 yr comment_1476625 Min första öring Vilket va mycket skoj, Flugan jag använde va en red quill eller vad ska jag säga en red quill egenbunden så ser inte så proffsig ut som originalet men fungerade ju. Fiskade upp den i böljesjön. Längd va 39cm, vikten har jag ingen aning om. Oj, vilken fin öring. Så ska de se ut! Grattis! http://bigtrout.wordpress.com Report
September 27, 201114 yr comment_1476636 Havsöring som jag fick i söndags 25september. Längd: 80cm. Vikt: Uppskattningsvis 5,5-6,0kg. Plats: Havet. Högg mitt på dagen på en liten streamer. Tågade mest tungt under fighten. En av dom grymmaste havsöringarna jag har fångat hittils. / Karki Där du John! Grattis som f-n! Så dom har kommit igång lite nu alltså? Tog den långt ut i skärgården? MVH Jesper There's never enough time to do all the fly fishing you need! Report
September 27, 201114 yr comment_1476646 Havsöring som jag fick i söndags 25september. Längd: 80cm. Vikt: Uppskattningsvis 5,5-6,0kg. Plats: Havet. Högg mitt på dagen på en liten streamer. Tågade mest tungt under fighten. En av dom grymmaste havsöringarna jag har fångat hittils. / Karki Haha! Kan inte sluta le när jag ser den bilden! En av dom finare kustöringarna jag har sett på bild! Grattis till dig Karki! Report
September 27, 201114 yr comment_1476647 Jiddrans vilken fisk! Havsöring som jag fick i söndags 25september. Längd: 80cm. Vikt: Uppskattningsvis 5,5-6,0kg. Plats: Havet. Högg mitt på dagen på en liten streamer. Tågade mest tungt under fighten. En av dom grymmaste havsöringarna jag har fångat hittils. / Karki Jiddrans vilken fisk! Stort grattis! www.medfluga.se Report
September 27, 201114 yr comment_1476651 Tack grabbar. Kul när det händer. Hon simmar fortfarande kvar i havet. JesperP; Du har pm. Edited September 27, 201114 yr by karki Ett bompass är ingenting! Report
September 27, 201114 yr comment_1476657 Jävlar Karki vilken jävla öring! Det lönar sig att ligga i kan man väl säga Report
September 27, 201114 yr comment_1476658 Havsöring som jag fick i söndags 25september. Längd: 80cm. Vikt: Uppskattningsvis 5,5-6,0kg. Plats: Havet. Högg mitt på dagen på en liten streamer. Tågade mest tungt under fighten. En av dom grymmaste havsöringarna jag har fångat hittils. / Karki Goddammit vilken fin öring!! Grattis! torrt, smått & grått Report
September 27, 201114 yr comment_1476684 Oh shit. Grattis låter lite futtigt men jag säger det ändå. Var det inte du som fick nån stor i vintras också, eller blandar jag ihop dig med ngn annan? Report
September 27, 201114 yr comment_1476689 Oh shit. Grattis låter lite futtigt men jag säger det ändå. Var det inte du som fick nån stor i vintras också, eller blandar jag ihop dig med ngn annan? Tackar alla igen för alla grattis. Det värmer. Stanley: Jag fick inget stort i vintras. Men har plockat några skapliga vårfiskar. Största på 85cm, en majfisk. Kanske inte den du tänker på men iaf det närmsta som kan liknas den här eller vad man ska säga. Ett bompass är ingenting! Report
September 27, 201114 yr comment_1476692 Havsöring som jag fick i söndags 25september. Längd: 80cm. Vikt: Uppskattningsvis 5,5-6,0kg. Plats: Havet. Högg mitt på dagen på en liten streamer. Tågade mest tungt under fighten. En av dom grymmaste havsöringarna jag har fångat hittils. / Karki Kanonfisk.. Sedge, Drakes & Rocken(snake)RollOne hook, two hookers... Report
September 27, 201114 yr comment_1476732 Stanley: Jag fick inget stort i vintras. Men har plockat några skapliga vårfiskar. Största på 85cm, en majfisk. Kanske inte den du tänker på men iaf det närmsta som kan liknas den här eller vad man ska säga. Det var nog inte den jag tänkte på men det låter som att du fått flera granna fiskar. Får man en liten fingervisning om vilken kuststräcka det handlar om (givetvis inte detaljert)? Report
September 27, 201114 yr comment_1476738 Havsöring som jag fick i söndags 25september. Längd: 80cm. Vikt: Uppskattningsvis 5,5-6,0kg. Plats: Havet. Högg mitt på dagen på en liten streamer. Tågade mest tungt under fighten. En av dom grymmaste havsöringarna jag har fångat hittils. / Karki Helt grym fisk! Go läsning också, blir förhoppningsvis en tur norr om stockholm i vinter. Gött att den gick tillbaka! Report
September 27, 201114 yr comment_1476740 Det var nog inte den jag tänkte på men det låter som att du fått flera granna fiskar. Får man en liten fingervisning om vilken kuststräcka det handlar om (givetvis inte detaljert)? OK nu har t o m jag fattat att det är i Sthlm skärgård. Du behöver inte svara på ovanstående Report
September 27, 201114 yr comment_1476742 Snygg öring Karki :-) Sent from my Nexus S using Tapatalk Bygger mina spö på Cts klingorhttp://customflyrods.blogspot.se/ Report
September 28, 201114 yr comment_1476863 OK nu har t o m jag fattat att det är i Sthlm skärgård. Du behöver inte svara på ovanstående Hej! Den är tagen någonstans på ostsidan . Inte sthlms skärgård. Har fått ett par pm redan där vissa av er gissat rätt. Men mitt hemmavatten är sthlms skärgård. Så i princip alla öringar jag har lyckats fånga är därifrån. Tiger: Det finns storöring i 08a skärgårn också. Välkommen till andra sidan. Edited September 28, 201114 yr by karki Ett bompass är ingenting! Report
September 28, 201114 yr comment_1476867 Havsöring som jag fick i söndags 25september. Längd: 80cm. Vikt: Uppskattningsvis 5,5-6,0kg. Plats: Havet. En av dom grymmaste havsöringarna jag har fångat hittils. / Karki Kanske kommer vara den största du får på våra kuster Sicket monster, GRATTIS! // http://flugan.carlorn.se // Report
September 30, 201114 yr Author comment_1477624 Havsöring som jag fick i söndags 25september. Längd: 80cm. Vikt: Uppskattningsvis 5,5-6,0kg. Plats: Havet. Högg mitt på dagen på en liten streamer. Tågade mest tungt under fighten. En av dom grymmaste havsöringarna jag har fångat hittils. / Karki Jag lyfter också på kepsen och säger Grattis!!!! IM:a din adress så får du en keps också Bara döda fiskar flyter med strömmen - Åsså den förbannade håven! Pappersvändare från Borås, född -66 Håkan Andersson - EDGEPRESENTATION Report
September 30, 201114 yr comment_1477640 Kul också med tanke på debatten om öring verkligen har prickar på stjärtfenan Report
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.