Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Edgeforum

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Veckans Fisk v. 38-2011 - Karki

Featured Replies

Just nu pågår tävlingsperioden för v. 38 måndag - söndag.

-------------------------------------------------------------

Jag har kompletterat priset ett tag framöver.

Utöver den skitsnygga kepsen, får också vinnaren ett armband från PowerBalance

Man kan läsa om detta på den svenska sajten och den amerikanska sajten.

--------------------------------------------------------------

För att delta med en fisk måste den vara fångad under tävlingsperioden.

Bilder på fisk som deltar denna vecka ska laddas upp i angiven tråd senast tisdag veckan efter. Vinnaren publiceras på onsdagen veckan efter.

Man kan delta med alla typer av fiskarter och oavsett fångstland förutsatt att man är medlem i Edgeforumet och att man har fått fisken med flugspö på en bunden fluga.

Alla medlemmar på Edge kan delta, även juryn, moderatorer och ägare får med andra ord vara med och jaga en veckans fisk keps.

För att delta ska en tydlig bild på fisken laddas upp i tävlingstråden, samt att längd eller vikt, helst båda ska anges. Ange även vilken eventuell våg som använts, dvs är vikten ungefärlig eller säkerställd med en krönt våg godkänd för storfiskregistrering.

Juryn kommer bland annat att bedömma fångstvattnets potential i förhållande till fiskstorlek. Det är med andra ord inte nödvändigtvis veckans största fisk av en viss fiskart som måste vinna.

Juryns beslut kan inte överklagas.

------------------------------------------------------------

För att delta i tävlingen ska deltagande bilder laddas upp i denna tråd.

Sista tid för uppladdning är tisdag kl 24:00 i nästkommande vecka.

Vinnaren meddelas via mail och/eller IM och priset, en "Veckans fisk" keps skickas så snart vi fått vinnarens adress. Leveranstiden kan variera :)

Några har haft problem med rapporteringen då de fotar och dokumenterar med mobilen. Sladdar och trixande gör att de inte får över bilderna på datorn som de vill.

Därför meddelar jag att det är helt okej att lämna rapporter på SMS/MMS på tel 0709-105626.

Lycka till!

Håkan Andersson

www.edgeflyfishing.com

-------------------------------------------------------------

Babbla gärna på i tråden. Alltid kul med synpunkter, debatter och kommentarer.

Efter att omgången är avgjord kommer jag ändå att radera samtliga inlägg utom själva tävlingsbidragen och eventuellt informativa inlägg. Därefter låser jag tråden.... :)

Bara döda fiskar flyter med strömmen - Åsså den förbannade håven!

Pappersvändare från Borås, född -66

Håkan Andersson - EDGEPRESENTATION

Min första öring :) Vilket va mycket skoj, Flugan jag använde va en red quill eller vad ska jag säga en red quill egenbunden så ser inte så proffsig ut som originalet men fungerade ju. Fiskade upp den i böljesjön. Längd va 39cm, vikten har jag ingen aning om.

post-11668-0-80470400-1316954161_thumb.j

Grattis!

Riktigt fin öring! :) Grattis


 

Tusen Tack Jonny.H och jflyfishing, Rätt glad och förvånad blev man allt när de inte va en regnbåge på flugan som vanligt :)

Havsöring som jag fick i söndags 25september.

Längd: 80cm.

Vikt: Uppskattningsvis 5,5-6,0kg.

Plats: Havet.

Högg mitt på dagen på en liten streamer. Tågade mest tungt under fighten. En av dom grymmaste havsöringarna jag har fångat hittils. :)

post-7189-0-14844600-1317114701_thumb.jp

/ Karki

Edited by karki

Ett bompass är ingenting!

Min första öring :) Vilket va mycket skoj, Flugan jag använde va en red quill eller vad ska jag säga en red quill egenbunden så ser inte så proffsig ut som originalet men fungerade ju. Fiskade upp den i böljesjön. Längd va 39cm, vikten har jag ingen aning om.

post-11668-0-80470400-1316954161_thumb.j

Oj, vilken fin öring. Så ska de se ut! Grattis! :)

Havsöring som jag fick i söndags 25september.

Längd: 80cm.

Vikt: Uppskattningsvis 5,5-6,0kg.

Plats: Havet.

Högg mitt på dagen på en liten streamer. Tågade mest tungt under fighten. En av dom grymmaste havsöringarna jag har fångat hittils. :)

post-7189-0-14844600-1317114701_thumb.jp

/ Karki

Där du John! Grattis som f-n!

Så dom har kommit igång lite nu alltså?

Tog den långt ut i skärgården?

MVH Jesper

There's never enough time to do all the fly fishing you need!

Havsöring som jag fick i söndags 25september.

Längd: 80cm.

Vikt: Uppskattningsvis 5,5-6,0kg.

Plats: Havet.

Högg mitt på dagen på en liten streamer. Tågade mest tungt under fighten. En av dom grymmaste havsöringarna jag har fångat hittils. :)

post-7189-0-14844600-1317114701_thumb.jp

/ Karki

Haha! Kan inte sluta le när jag ser den bilden! En av dom finare kustöringarna jag har sett på bild! Grattis till dig Karki!

Jiddrans vilken fisk!

Havsöring som jag fick i söndags 25september.

Längd: 80cm.

Vikt: Uppskattningsvis 5,5-6,0kg.

Plats: Havet.

Högg mitt på dagen på en liten streamer. Tågade mest tungt under fighten. En av dom grymmaste havsöringarna jag har fångat hittils. :)

post-7189-0-14844600-1317114701_thumb.jp

/ Karki

Jiddrans vilken fisk! :wub:

Stort grattis! :)

Tack grabbar. Kul när det händer. Hon simmar fortfarande kvar i havet. :)

JesperP; Du har pm.

Edited by karki

Ett bompass är ingenting!

Jävlar Karki vilken jävla öring! Det lönar sig att ligga i kan man väl säga :)

Havsöring som jag fick i söndags 25september.

Längd: 80cm.

Vikt: Uppskattningsvis 5,5-6,0kg.

Plats: Havet.

Högg mitt på dagen på en liten streamer. Tågade mest tungt under fighten. En av dom grymmaste havsöringarna jag har fångat hittils. :)

post-7189-0-14844600-1317114701_thumb.jp

/ Karki

Goddammit vilken fin öring!! :wub: Grattis! :)

torrt, smått & grått

 

Oh shit. Grattis låter lite futtigt men jag säger det ändå.

Var det inte du som fick nån stor i vintras också, eller blandar jag ihop dig med ngn annan?

Helvete vilken grann fisk! Grattis

Oh shit. Grattis låter lite futtigt men jag säger det ändå.

Var det inte du som fick nån stor i vintras också, eller blandar jag ihop dig med ngn annan?

Tackar alla igen för alla grattis. Det värmer. :)

Stanley: Jag fick inget stort i vintras. Men har plockat några skapliga vårfiskar. Största på 85cm, en majfisk. Kanske inte den du tänker på men iaf det närmsta som kan liknas den här eller vad man ska säga. :)

Ett bompass är ingenting!

Havsöring som jag fick i söndags 25september.

Längd: 80cm.

Vikt: Uppskattningsvis 5,5-6,0kg.

Plats: Havet.

Högg mitt på dagen på en liten streamer. Tågade mest tungt under fighten. En av dom grymmaste havsöringarna jag har fångat hittils. :)

post-7189-0-14844600-1317114701_thumb.jp

/ Karki

Kanonfisk.. :)

Sedge, Drakes & Rocken(snake)Roll

One hook, two hookers...

 

 

Stanley: Jag fick inget stort i vintras. Men har plockat några skapliga vårfiskar. Största på 85cm, en majfisk. Kanske inte den du tänker på men iaf det närmsta som kan liknas den här eller vad man ska säga. :)

Det var nog inte den jag tänkte på men det låter som att du fått flera granna fiskar. Får man en liten fingervisning om vilken kuststräcka det handlar om (givetvis inte detaljert)?

Havsöring som jag fick i söndags 25september.

Längd: 80cm.

Vikt: Uppskattningsvis 5,5-6,0kg.

Plats: Havet.

Högg mitt på dagen på en liten streamer. Tågade mest tungt under fighten. En av dom grymmaste havsöringarna jag har fångat hittils. :)

post-7189-0-14844600-1317114701_thumb.jp

/ Karki

Helt grym fisk! Go läsning också, blir förhoppningsvis en tur norr om stockholm i vinter. Gött att den gick tillbaka!

Det var nog inte den jag tänkte på men det låter som att du fått flera granna fiskar. Får man en liten fingervisning om vilken kuststräcka det handlar om (givetvis inte detaljert)?

OK nu har t o m jag fattat att det är i Sthlm skärgård. Du behöver inte svara på ovanstående :)

OK nu har t o m jag fattat att det är i Sthlm skärgård. Du behöver inte svara på ovanstående :)

Hej!

Den är tagen någonstans på ostsidan ;). Inte sthlms skärgård. Har fått ett par pm redan där vissa av er gissat rätt. B)

Men mitt hemmavatten är sthlms skärgård. Så i princip alla öringar jag har lyckats fånga är därifrån.

Tiger: Det finns storöring i 08a skärgårn också. :) Välkommen till andra sidan.

Edited by karki

Ett bompass är ingenting!

Havsöring som jag fick i söndags 25september.

Längd: 80cm.

Vikt: Uppskattningsvis 5,5-6,0kg.

Plats: Havet.

En av dom grymmaste havsöringarna jag har fångat hittils. :)

post-7189-0-14844600-1317114701_thumb.jp

/ Karki

Kanske kommer vara den största du får på våra kuster :)

Sicket monster, GRATTIS!

  • Author

Havsöring som jag fick i söndags 25september.

Längd: 80cm.

Vikt: Uppskattningsvis 5,5-6,0kg.

Plats: Havet.

Högg mitt på dagen på en liten streamer. Tågade mest tungt under fighten. En av dom grymmaste havsöringarna jag har fångat hittils. :)

post-7189-0-14844600-1317114701_thumb.jp

/ Karki

Jag lyfter också på kepsen och säger Grattis!!!!

IM:a din adress så får du en keps också :)

Bara döda fiskar flyter med strömmen - Åsså den förbannade håven!

Pappersvändare från Borås, född -66

Håkan Andersson - EDGEPRESENTATION

Kul också med tanke på debatten om öring verkligen har prickar på stjärtfenan <_<

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

Recently Browsing 0

  • No registered users viewing this page.

Account

Navigation

Search

Search

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.