November 8, 201114 yr comment_1487275 Just nu pågår tävlingsperioden för v. 45 måndag - söndag. ------------------------------------------------------------- Jag har kompletterat priset ett tag framöver. Utöver den skitsnygga kepsen, får också vinnaren ett armband från PowerBalance Man kan läsa om detta på den amerikanska"]http://www.powerbalance.com/"]amerikanska sajten[/url]. -------------------------------------------------------------- För att delta med en fisk måste den vara fångad under tävlingsperioden. Bilder på fisk som deltar denna vecka ska laddas upp i angiven tråd senast tisdag veckan efter. Vinnaren publiceras på onsdagen veckan efter. Man kan delta med alla typer av fiskarter och oavsett fångstland förutsatt att man är medlem i Edgeforumet och att man har fått fisken med flugspö på en bunden fluga. Alla medlemmar på Edge kan delta, även juryn, moderatorer och ägare får med andra ord vara med och jaga en veckans fisk keps. För att delta ska en tydlig bild på fisken laddas upp i tävlingstråden, samt att längd eller vikt, helst båda ska anges. Ange även vilken eventuell våg som använts, dvs är vikten ungefärlig eller säkerställd med en krönt våg godkänd för storfiskregistrering. Juryn kommer bland annat att bedömma fångstvattnets potential i förhållande till fiskstorlek. Det är med andra ord inte nödvändigtvis veckans största fisk av en viss fiskart som måste vinna. Juryns beslut kan inte överklagas. ------------------------------------------------------------ För att delta i tävlingen ska deltagande bilder laddas upp i denna tråd. Sista tid för uppladdning är tisdag kl 24:00 i nästkommande vecka. Vinnaren meddelas via mail och/eller IM och priset, en "Veckans fisk" keps skickas så snart vi fått vinnarens adress. Leveranstiden kan variera Några har haft problem med rapporteringen då de fotar och dokumenterar med mobilen. Sladdar och trixande gör att de inte får över bilderna på datorn som de vill. Därför meddelar jag att det är helt okej att lämna rapporter på SMS/MMS på tel 0709-105626. Lycka till! Håkan Andersson<p>[url=" Bara döda fiskar flyter med strömmen - Åsså den förbannade håven! Pappersvändare från Borås, född -66 Håkan Andersson - EDGEPRESENTATION Report
November 14, 201114 yr comment_1488937 Pga få tävlingsbidrag lägger jag upp ett iaf. Datum 11/11/11 Fisk: Regnbåge på ca 1kg Plats: Kullsjön Fluga: Svart klinkhammer Ölen var god och fisket segt men solen lös ju iaf. Edited November 14, 201114 yr by minimxer Prylbög.... javisst. Report
November 14, 201114 yr comment_1488967 Verkligen inte världens finaste fisk, då jag dessvärre sett vissa av era Men inte flugfiskat så länge och denna fisken var den första jag någonsin fått på en egenbunden fluga. Då jag till och med hade bundit ett eget mönster också så är jag väldigt mallig och stolt (Iallfall har jag inte sett en sådan fluga tidigare, men kan nog existera) datum: 2011-11-12 Sjö: Långa Acksjön (Utanför Nykvarn) Väder: Dimmigt Temperatur: precis runt "nollan" Art: Regnbåge Vikt: drygt 1 kg (uppskattat) min våg är givetvis trasig =P Längd: Se bifogad bild. Fluga: Eget Mönster (se bifogad bild) http://www.edgeflyfi...2-aarets-sista/ http://www.edgeflyfi...-egen-fungerar/ Flugans mönster då det syns dåligt på bilden. Stjärt: Grön Marabou Kropp: Grön Chinnill Haka: rött rävhår Rygg: Svart zonker strip. Väldigt rolig känsla att få en fisk på en egenbunden fluga i ett eget mönster dessutom. Var mer fisk förra helgen men vilket sätt att avsluta året på. Vänligen Lehner Report
November 15, 201114 yr comment_1489186 fluga - limegrön och vit boobie väder - lite blåsigt vikt - 1,5 kg gissning art - regnbåge sjö - laxsjön längd 55 cm den var väldigt stark rusade flera gånger Edited November 15, 201114 yr by peppe Report
November 15, 201114 yr comment_1489192 fluga - limegrön och vit boobie väder - lite blåsigt vikt - 1,5 kg gissning art - regnbåge sjö - laxsjön längd 55 cm den var väldigt stark rusade flera gånger Grattis peppe! Jättefin fisk. Ser nästan vild ut, med så fina fenor. www.netflies.se nominerad till årets edgare 2012 Report
November 15, 201114 yr comment_1489222 fluga - limegrön och vit boobie väder - lite blåsigt vikt - 1,5 kg gissning art - regnbåge sjö - laxsjön längd 55 cm den var väldigt stark rusade flera gånger Snyggt Peppe. Hellre äter jag havsöringen själv än låter sälen svälta http://fiskevardgoteborg.se/fiskevard/fangstrapport/rapportera-fangst/ Report
November 16, 201114 yr comment_1489538 fluga - limegrön och vit boobie väder - lite blåsigt vikt - 1,5 kg gissning art - regnbåge sjö - laxsjön längd 55 cm den var väldigt stark rusade flera gånger Jag kan bara tillägga, (som ytterst stolt far), att det är ett nöje att vara med när du (Peppe) fiskar. Att på nära håll få uppleva så koncentrerad och kontrollerad passion är superlyxigt! Grattis Peppe till en snygg Rb och för att du har passionen för fiske och ansvaret det medför i din själ. Bob/pappa Edited November 17, 201114 yr by bob Report
November 17, 201114 yr comment_1489668 Pga få tävlingsbidrag lägger jag upp ett iaf. Datum 11/11/11 Fisk: Regnbåge på ca 1kg Plats: Kullsjön Fluga: Svart klinkhammer Ölen var god och fisket segt men solen lös ju iaf. Hehe, stämningsfoto Report
November 18, 201114 yr comment_1489820 Vacker Båge Peppe, Grattis!! Flytta Lappland närmare Västerås och Flytta Karibien närmare Sverige Metare är Fetare och http://www.alvraddarna.se/ Delta 3 Pro Staff Report
November 18, 201114 yr Author comment_1489866 Skönt regnbågsfiske nu när det fortfarande är milt väder Världens huvudbry för juryn så det blir tre kepsar denna vecka!!! Minimixer, Lehner och Peppe. GRATTIS!! Bara döda fiskar flyter med strömmen - Åsså den förbannade håven! Pappersvändare från Borås, född -66 Håkan Andersson - EDGEPRESENTATION Report
November 18, 201114 yr comment_1489873 Grattis alla tre då!! Hur många kepor har du nu Peppe? Jag väntar fortfarande på att få en firre stor nog för tävlingen... Flytta Lappland närmare Västerås och Flytta Karibien närmare Sverige Metare är Fetare och http://www.alvraddarna.se/ Delta 3 Pro Staff Report
November 18, 201114 yr comment_1489878 Grattis alla tre då!! Hur många kepor har du nu Peppe? Jag väntar fortfarande på att få en firre stor nog för tävlingen... tack! jag har snart två kepsar Report
November 18, 201114 yr comment_1490086 Man tackar och bockar! Toppen att avsluta med en Keps också Sedan Peppe din firre var väldigt fin och de fenorna var inte att leka med! Ser verkligen vild och frisk ut ! Edited November 18, 201114 yr by Lehner Report
November 18, 201114 yr comment_1490089 Grattis alla! www.netflies.se nominerad till årets edgare 2012 Report
November 18, 201114 yr comment_1490099 Man tackar och bockar! Toppen att avsluta med en Keps också Sedan Peppe din firre var väldigt fin och de fenorna var inte att leka med! Ser verkligen vild och frisk ut ! tack! de lever i en sjö där man ser botten på 7 meter så pappa tror att det är därför den har den blanka färgen Edited November 18, 201114 yr by peppe Report
November 22, 201114 yr Author comment_1491098 Keporna är postade! Bara döda fiskar flyter med strömmen - Åsså den förbannade håven! Pappersvändare från Borås, född -66 Håkan Andersson - EDGEPRESENTATION Report
November 24, 201114 yr comment_1491539 vet någon hur man testar det där power balance armbantet? Report
November 24, 201114 yr Author comment_1491662 vet någon hur man testar det där power balance armbantet? Man tar på sig armbandet och väntar på miraklet Nu finns det ju mycket nonsens i denna branchen men jag har några i min omgivning som faktiskt påverkas av det hela. Framförallt min sambo. Hon reagerar genom att få betydligt varmare händer och fötter. Jag har en annan som håller på med BodyBuilding. Naturligtvis tar han alla chanser i akt till framgång men han märker prestationsmässiga positiva resultat av detta. Därutöver har jag en hel del som har testat detta utan att märka något över huvud taget! Personligen påverkas jag också en hel del. Det yttrar sig som kraftigt störd nattsömn.... Bara döda fiskar flyter med strömmen - Åsså den förbannade håven! Pappersvändare från Borås, född -66 Håkan Andersson - EDGEPRESENTATION Report
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.