Hoppa till innehåll

Letar billigare rulle till nytt #4 spö


PontusG

Recommended Posts

Hej! Mitt första inlägg här på forumet :-)

Jag har nyligen slagit till på en höst/vinterrea och köpt ett Guideline act4 9-4 som jag tänkt använda till torrflugefiske efter harr och i viss mån öring i små åar men även harr i Indalsälven när det inte blåser storm.

Nu skulle jag vilja ha tips på en billigare mindre rulle till detta spö. Jag köper gärna begagnat eller importerar om det kan spara en slant. Men jag har ingen som helst koll på t.ex rullar från amerikanska tillverkare.

Jag vill att utrustningen ska vara lätt så en låg vikt på rullen är viktigt.

Har kollat på Guideline's Reelmaster 4-6. Var inne på vision Deep ett tag också men då är det 5-6 som är minsta och jag undrar om det blir "för stort" på mitt klass 4 spö?

Mvh Pontus

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jo , jag har tidigare kollat mycket på nätet och dessa rullar verkar alla nöjda med.

Det här är ju en annan variant, men varför skriver de inte ut vikter? Nog så viktigt!

http://www.johnnorris.co.uk/shop/br_shakespeare/5261-shakespeare-pflueger-trion-fly-reels-and-spools-388.html#tabley

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Blir ungefär en 1500:- med frakt för Vision GT det var synd att det var så pass dyr fraktkostnad för annars är det ett mycket lockande alternativ. Väldigt fin rulle

frakten kostar ca 15 pund... Fanns billigare alt men trots det blir det under 1300kr för rullen!

Denna sida tar 5 pund, rullen 99 pund.

http://www.rmftackle...on-gt-fly-reels

www.valuta.se

Redigerad med Koljonen
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hej,

Jag har en Sonik rulle och måste säga att den håller måttet! Räkna dock med strulig och lång leverans.

Om du kan tänka dig att prioritera bort vikt och utseende så är okuma airframe något jag kan rekommendera! Har misshandlat min i ett par år nu och den funka än :) dock så kan deras 4-6 vara lite stor för din klass 4.

Jag har extra spolar till en hi level dj om du väljer den :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...