Jump to content

Recommended Posts

Posted

Har sett på spön på ebay från zhus flyfishingstore ! är det skit eller inte någon som vet. Sjukt låga priser

Billiga canespön ska vara billiga, har jag hört.

Annars så ska knutarna vara rätade.

Posted

Det finns nog ett antal olika ifrån Kina, och jag har endast testat 1 och visst funkar det alltid. Men du får absolut inte samma känsla som ett rioktigt bygge.. Men bruket får du absolut. (den som jag testade)

Posted

Jag tittade på detta - 7'6" for #5 och som vanligt med dessa spön ser bambun misshandlad ut.

Ytan och noderna är väldigt hårt slipade, man ser det på mängden grova, vita streck i klingan, vilket innebär att det mesta av ytfibrerna har slipats bort.

Hållbarheten decimeras radikalt då man gör så här.

"The bitterness of poor quality

still remains...

after the sweetness of low

cost is forgotten... "

Posted

Jeg har prøvd klasse 3 og må si at finishen tilsvarer prisen. Ikke noe galt, er ikke det, men du får hva du betaler for. Kastemessig falt den ikke i smak, altfor bløt tupp og for stiv nedover klingen. Har hørt at 8' #6 skal være bra, men ikke fått prøvd den enda

Posted

Det är som att köpa en lott med ca 50% vinstchans !

De spön jag haft i min hand av 3 China-makers, är jag inte beredd att betala 199$ + frakt + tull + moms för !

Cane spön bör provkastas, synas, och åter synas.