-
Recently Browsing 0 members
- No registered users viewing this page.
-
Hur vårt solsystem faktiskt rör sig genom rymden, eller hur rymden faktiskt rör sig kring vårt solsystem... Trick-question...
-
Tjena! Sökt runt forumet utan resultat så ställer här frågan istället, Skall köpa en orignal till klass fem, dryfly vet jag passar men undrar om någon testat nymph W med femma lina? Vill verkligen ha rullen under 100g men orkar inte hosta upp 7k för en ULA force eller likande just nu. kör tunn flätlina på ungefär 0,15 och 12-14g klump typ volantis. någon som testat ?
-
Minns att det var bra fart i linan när jag fiskade i början av 2000-talet. Kommer inte ihåg exakt vad det var för spö, bara att det var vinrött och ev Vision. När jag frågar Vision tror de att det kan ha hetat Vision Attack.
-
10 år håller jag med om, men 20 år vettefan. när jag plockar upp sage tcr #5 från 2003 så är det sämre på alla sätt och inte minst swing weight får det att kännas som ett klass 10 spö mot bara två modeller senare method #5. Skulle vilja säga att från sage tcx och framåt är det mycket liten skillnad dock men innan det. HUUAA vilka kvastskaft!
-
Instämmer, tackräcke och spännband räcker gott. Fram tills i år har jag haft en Native slayer 10 som väger ca lika mycket som din kajak. Den har funkat bra att lyfta upp själv direkt till takräcket och sedan spänna fast. Tror dock det är viktigt att man använder spännband med lastspännare och inte den enklare modellen. Man får tänka på att det blir stor rörelseenergi om man exempelvis bromsar kraftigt. Tills i år har jag köpt en Hobie Pro angler 12 360 som väger betydligt mer. Till den har jag köpt något som heter Rhino Rack side loader och som hjälper en att få upp den på taket. När väl på taket kommer den transporteras på vanliga takräcken och med spännband runt. Du bör få en en bibba papper med kajaken som bland annat beskriver hur transportera men även förvara. Tror Hobie skickar med det med alla sina kajaker
-
Känner mig kränkt! Dock tror jag vi alla tycker är trevligt med underhållsfria rullar och ett på riktigt handgjort spö ifrån klassisk rod maker (men resiner och tensil strength lämnar mig någorlunda kall). En annan sak som på riktigt skänker glädje är kläderna jfr med 20-30 år sedan då man fick välja mellan värmeslag eller att frysa/bli våt.
-
Ämnen
-
Images
Recommended Posts