Hoppa till innehåll

Vad ska ni handla inför nästa säsong?


Hannu

Recommended Posts

  • Svar 108
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Har redan fått Vision Opasjacka och den nya powerstretch fleece hoodie'n. Skall testas imorgon. Den nya Cura vadaren med samma yttermembran som Extremevadaren, klassikern, inga stygn, bara svets och tejp :wub:

En GoPro tror jag, en Hardyväska med nät utanpå, tror jag skall testa Rio LT, hmmm vad mer ? Säkert Simms nya Boa kängor och deras Merinounderställ. 2012, here we go :lol:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

I flugfiskeväg så blir det väl ett par nya vadare igen, går ju i cykler när dem bara håller ihop 2säsonger så är inne på andra säsongen nu ;)

Annars ligger jag lungt på flugfiskefronten, förrutom en del flugbindningsmaterial och förbrukningsvarror tafsar o tafsmaterial förståss.

Däremot lägger jag återigen mitt krut på Specimen-fiskefronten, börjar sjunka djupare ner i det träsket..

Så ja:

4st Shimano Baitrunners rullar beställda

1st Feederspö (till)

1st Matchspö (ytterligare ett)

1st Shimano 2500 GTM-RB

1st "karp-säng"

En massa mäsk och annat tillbehör grejer...

Plus att jag ska in med styrpulpet-båten i verkstan nu i vår och göra en stor-service och fixa lite lanternor osv så man kan ge sig ut på nattliga gädd-äventyr ;)

Känns som att de kommer fladdra iväg ett gäng härliga tusenlappar som vanligt inför nästa säsong när de smäller igen!! (Som vanligt ;9)

Ha det :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

I flugfiskeväg så blir det väl ett par nya vadare igen, går ju i cykler när dem bara håller ihop 2säsonger så är inne på andra säsongen nu ;)

Annars ligger jag lungt på flugfiskefronten, förrutom en del flugbindningsmaterial och förbrukningsvarror tafsar o tafsmaterial förståss.

Däremot lägger jag återigen mitt krut på Specimen-fiskefronten, börjar sjunka djupare ner i det träsket..

Så ja:

4st Shimano Baitrunners rullar beställda

1st Feederspö (till)

1st Matchspö (ytterligare ett)

1st Shimano 2500 GTM-RB

1st "karp-säng"

En massa mäsk och annat tillbehör grejer...

Plus att jag ska in med styrpulpet-båten i verkstan nu i vår och göra en stor-service och fixa lite lanternor osv så man kan ge sig ut på nattliga gädd-äventyr ;)

Känns som att de kommer fladdra iväg ett gäng härliga tusenlappar som vanligt inför nästa säsong när de smäller igen!! (Som vanligt ;9)

Ha det :)

Imponerande lista.. :)

Vad metar du för fisk?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Imponerande lista.. :)

Vad metar du för fisk?

Tack :)

Jag har ju fått nå dille i skallen senaste åren (specimen-sjukan) så jag håller på och samlar arter enligt Sportfiskarna´s Storfiskregistrering och samlar Stor-fisk nålar, så målet är att komma upp i Guld-nålen. 10st arter över regg.vikten krävs för de. Jag är uppe i 3st nu än så länge.

Metar b la Färna, Id, Ruda, Abborre, Björkna mfl..

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag fortsätter sökandet efter ett bindstäd som är så estetiskt tilltalande att min sambo accepterar att det står framme på skrivbordet. Samtidigt skall det gå att binda, snurra, vrida och jag skall vara nöjd. Det skall även vara barnsäkert så att inte lillen driver det i backen som han gjort med dvd'n, min iphone, tallrikar mm. Någon som har några tips?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tack :)

Jag har ju fått nå dille i skallen senaste åren (specimen-sjukan) så jag håller på och samlar arter enligt Sportfiskarna´s Storfiskregistrering och samlar Stor-fisk nålar, så målet är att komma upp i Guld-nålen. 10st arter över regg.vikten krävs för de. Jag är uppe i 3st nu än så länge.

Metar b la Färna, Id, Ruda, Abborre, Björkna mfl..

Vilka har du reg på? Gädda misstänker jag.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.























×
×
  • Skapa ny...