Hoppa till innehåll

Flugfiske i Serbien


Dragoj

Recommended Posts

  • 1 month later...
  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...
det va visst bra vattenstånd i Gradac nu, passar ju bra då ett gäng edgare flyger ner dit imorrn ;)

få se om det blir ngt dokumenterat från resan eller om vi fullkomligt glömmer bort tid och rum? :)

1724679-Niksicko_Pivo_and_Knjaz_Milos_Former_Republic_of_Serbia_and_Montenegro.jpg

niksicko som e så gott

Skickat från min HTC One X

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Hallå där Edgare!

Jag och en vän har bestämt oss för att sticka till Gradac i Maj, närmare bestämt V.20 nästa år. Vi är lite kort om folk och skulle gärna vilja ha med lite fler fisketokiga edgare. Finns det några som är sugna?

MVH,

Carl Fredrik

Lite mer info hade varit najs, kostnader typ :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Lite mer info hade varit najs, kostnader typ :)

Tjena Richard,

Flyg från Stockholm ligger i dagsläget på ca. 1500:- men jag tror det kommer sänkas om vi väntar lite med att beställa flyget, jag vet att folk har rest för under 1000:-. Själva fiskepaketet kostar i dagsläget beräknat på eurons värde ca. 5500:- med rabatten man får om man bokar innan 31/12-12. Betalningen sker när du är på plats i Serbien. I paketet ingår transport till och från flygplatsen, fiskeguide, fiskekort och mat (frukost, lunch, middag) i väl tilltagna portioner. Det enda du behöver betala själv för är det du ska fylla fickpluntan med :)

Jag har pratat rätt mycket med arrangören för detta och har fått fram att i Gradac så funkar #5 spö utmärkt med flyt och sinktip lina. Vad gäller flugor så går dem svenska öring och harr flugor bra, men bäst är Serbiens inhemska flugor som man får köpa för en spottstyver där nere. Kolla gärna in: http://www.flyfishinginserbia.com/ för mera info.

Har du fler frågor är det bara att höra av dig.

MVH,

Carl Fredrik

Redigerad med CarlFredrik
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tjena Richard,

Flyg från Stockholm ligger i dagsläget på ca. 1500:- men jag tror det kommer sänkas om vi väntar lite med att beställa flyget, jag vet att folk har rest för under 1000:-. Själva fiskepaketet kostar i dagsläget beräknat på eurons värde ca. 5500:- med rabatten man får om man bokar innan 31/12-12. Betalningen sker när du är på plats i Serbien. I paketet ingår transport till och från flygplatsen, fiskeguide, fiskekort och mat (frukost, lunch, middag) i väl tilltagna portioner. Det enda du behöver betala själv för är det du ska fylla fickpluntan med :)

Jag har pratat rätt mycket med arrangören för detta och har fått fram att i Gradac så funkar #5 spö utmärkt med flyt och sinktip lina. Vad gäller flugor så går dem svenska öring och harr flugor bra, men bäst är Serbiens inhemska flugor som man får köpa för en spottstyver där nere. Kolla gärna in: http://www.flyfishinginserbia.com/ för mera info.

Har du fler frågor är det bara att höra av dig.

MVH,

Carl Fredrik

Låter helt grymt, hur bor man?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Fan vad sugen jag blev.. Ja volim srbija! Har rest mycket därnere och även utan fiske är landet en pärla. Delar man bil på fem är det bara två dagars roadtrip är ett litet tips oxå.

Skickat från luren

Tjena långkastar'n!

Jag kan absolut tänka mig åka bil ner, en roadtrip genom europa är aldrig fel :) Släpp allt du har då och häng med !

MVH,

Carl Fredrik

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tjena långkastar'n!

Jag kan absolut tänka mig åka bil ner, en roadtrip genom europa är aldrig fel :) Släpp allt du har då och häng med !

MVH,

Carl Fredrik

.

Det vore inte dåligt. Men jag tror det blir svårt att kombinera med en annan resa i juni. Familj och jobb kommer nog inte tolerera sådana utsvävningar.. Jag får suga på karamellen helt enkelt.. Ni som kan ÅK! Serbien är underbart

Skickat från luren

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

.

Det vore inte dåligt. Men jag tror det blir svårt att kombinera med en annan resa i juni. Familj och jobb kommer nog inte tolerera sådana utsvävningar.. Jag får suga på karamellen helt enkelt.. Ni som kan ÅK! Serbien är underbart

Skickat från luren

Okej, det var trist. Men om det blir ändringar så är det bara att höra av dig!

MVH,

Carl Fredrik

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • 3 months later...
  • 2 weeks later...
  • 3 months later...
  • 6 months later...
  • 3 weeks later...

Vad kostar en resa till serbien och fiska, totalt? Säg att priset för flyg t&r kostar 1500 kr. Vad kostar då fisket, bostad, mat o allt inkl. Dvs vad har man spenderat när man har kommit hem från fiskeresan. 4 dagars fiske är inget alternativ. Minst 7 fiskedagar dvs 8-9 dagar med flyg osv.

 

Någon som har en uppfattning om det här?

 

Kikar runt lite på slovenien / bosnien / serbien och vill gärna ha något att utgå efter.

 

tackar på förhand

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.























×
×
  • Skapa ny...