Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Edgeforum

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

T3's Kastträning

Featured Replies

Borde startat tråden för längesen blir en dagbok för att hålla koll på utvecklingen :) Vilket är målet!

Har tränat riktigt bra i december ca 4-5 pass i veckan focus på distans mest i mörker under gatu belysning!

Har tränat väldigt mycket på closed stance(förlängt min stroke) vilket har gett resultat i princip samma längder som open stance!

Förra helgen testade jag lite mina längder i trout med barrion #5

39m, 38,3m, 37,8m,37,3m sämsta kast på 35m många kast på 36, 37m funkade helt okej fast jag hade ont i ryggen!

Har fått vila efter det men ryggen börjar bli okej igen, blir träningspass i helgen!

Blir lite videoklipp några gamla o nya!

Edited by Staffan Dahlbom

  • Replies 190
  • Views 63.3k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

  • Nu har man kommit igång med kastträningen igen efter ganska långt uppehåll(sjuk) . Ändrat lite i teknik vilket känns grymt bra lyckades med nytt pers. I trout på 42.70m. Och aldrig kastat så många 40

  • Roligt att höra att du är igång och vilka jädra kast du drar iväg. Grymt!Från telefon.

  • Kul och se att du är igång igen

bra längder där :P

Gott! Kommer snart och sparrar. :)

  • Author

bra längder där :P

Thx!
  • Author

Gott! Kommer snart och sparrar. :)

Härligt att höra! Ett träningsklipp från somras med bakkast i focus!

Edited by Staffan Dahlbom

Fina bakslängar! Kunde inte gjort det bättre själv. Men framåt finns det lite att jobba på ;)

  • Author

Ja framkasten är dåliga där, har ändrat en hel del i framkastet till det bättre hoppas jag! ;)

Skall försöka någon dag filma lite framkast! Så får du bedöma om det e bättre!

Jag kommer och spöar er när det blir vår!!

Lever gott på min lyckträff senast vi "tävlade" hehe :D

Flytta Lappland närmare Västerås och Flytta Karibien närmare Sverige

Metare är Fetare och http://www.alvraddarna.se/

2c97e5e423ece3a95d600d9ddee850e9.gif

Delta 3 Pro Staff

Tjena Seppo! Jag tog mig friheten att redigera dina poster med klipp. La bara in ett mellanslag så att länkarna fungerade :)

PS Grymma distanser!

loop.png
  • Author

Jag kommer och spöar er när det blir vår!!

Lever gott på min lyckträff senast vi "tävlade" hehe :D

Välkommen Tårta för nya lyckoträffar! :D
  • Author

Tjena Seppo! Jag tog mig friheten att redigera dina poster med klipp. La bara in ett mellanslag så att länkarna fungerade :)

PS Grymma distanser!

Tja Staffan ! Funderade själv varför inte länkarna fungerade hmm mellanslag förklara lite bättre

:) Tackar!

Känns som jag nästan får ta fram BVK 8an och börja nöta,vore kul och kasta lite längre än 34m... Innan hösten så ska 5 av 10 kast ligga på 38iaf och inte en enda under 36m..

  • Author

Känns som jag nästan får ta fram BVK 8an och börja nöta,vore kul och kasta lite längre än 34m... Innan hösten så ska 5 av 10 kast ligga på 38iaf och inte en enda under 36m..

Det tycker jag absolut ! bvk'n funkar nog grymt bra! Vi får väl köra ett pass idag eller imorgon!

Hej Seppo,

Kul att du fått igång en kasttråd så man kan följa dina framsteg.

Du är ju uppe på elitnivå så lite finputsning och de andra får se upp.

Gött jobbat

//Christer

www.flycastingsyd.se_____FFFLogoSmall.gif Flycastinginstructor.

Flugfiskarnatrelleborg

  • Author

Hej christer! Tack! ! Jo det går åt rätt håll nu!

Lite finputsning blir det allt! Kommer försöka tävla så mycket som möjligt i år!

Hur går det själv med träningen?

Hej christer! Tack! ! Jo det går åt rätt håll nu!

Lite finputsning blir det allt! Kommer försöka tävla så mycket som möjligt i år!

Hur går det själv med träningen?

Har börjat så smått med träning fast inomhus i hittarpshallen i Helsingborg.

Blev ingen träning i höstas p.g.a. tennisarm men nu har det mesta

gett med sig, men simmar fortfarande försiktigt fram.

Det gick ganska bra första gången i Hbg med en 3 plats i shootouten.

http://www.sexyloops.se/viewtopic.php?f=7&t=189&start=25

Mvh//Christer

www.flycastingsyd.se_____FFFLogoSmall.gif Flycastinginstructor.

Flugfiskarnatrelleborg

  • Author

Tråkigt med skador, hoppas du blir hel!

Kul att det gick bra i shootouten!

hade/Seppo

Edited by T3

Du Säääpo! Lite dålig aktivitet med linbågar nu.. :P

Härlig hall ni har att repa i, sån vi letar efter här i GBG men det är ingen lek...

  • Author

Inte lätt att träna i kylan (vill ha vår) :P men det har blivit några pass focus på teknik sen blir det alltid lite längre kast!

Väntar in ny barrio som jag skall jämföra mot en ny ed, skall bli kul att se om det blir någon skillnad i distans mellan dom!

Lite uppvärmning innan träningspasset! ;)

Inte lätt att träna i kylan (vill ha vår) :P men det har blivit några pass focus på teknik sen blir det alltid lite längre kast!

Väntar in ny barrio som jag skall jämföra mot en ny ed, skall bli kul att se om det blir någon skillnad i distans mellan dom!

Lite uppvärmning innan träningspasset! ;)

Snyggt jobbat i kylan. Var lite sugen nu i middagssolen men det fick bli renovering istället :)

Root! Förlåt dem, de vet inte vad de gör!

Fd. Global Moderator

Årets Edgare 2012

Veritas liberabit vos

 

Inte lätt att träna i kylan (vill ha vår) :P men det har blivit några pass focus på teknik sen blir det alltid lite längre kast!

Väntar in ny barrio som jag skall jämföra mot en ny ed, skall bli kul att se om det blir någon skillnad i distans mellan dom!

Lite uppvärmning innan träningspasset! ;)

Poetry in motion :)

  • Author

Snyggt jobbat i kylan. Var lite sugen nu i middagssolen men det fick bli renovering istället :)

Får man bara upp värmen så går det ganska bra i kylan!
  • Author

Poetry in motion :)

;)

Inte lätt att träna i kylan (vill ha vår) :P men det har blivit några pass focus på teknik sen blir det alltid lite längre kast!

Väntar in ny barrio som jag skall jämföra mot en ny ed, skall bli kul att se om det blir någon skillnad i distans mellan dom!

Lite uppvärmning innan träningspasset! ;)

Ja tyckte du surra om spjutteknik men de här e ju rena svansjön baletten ;d

Hur ska de här sluta..

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

Recently Browsing 0

  • No registered users viewing this page.

Account

Navigation

Search

Search

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.