Hoppa till innehåll

T3's Kastträning


Recommended Posts

Blev ett pass igår med Salmon eki riktigt kul! Nu har man 2-handare också skönt spö(inte kul alls :P ) fick testa lite eki`s linor! Han drog på ett grymt kast på mitt lecie spö! :blink:;):D

Blev lite trout också, formen kändes helt okej... Bara lite orolig över min axel men det funkade okej, får se hur den känns i morgon blir bara finslipning av teknik!

+ Självklart salmon distance i morgon men har ingen riktig lina än! Line-speed kommer o testar 2-handaren lecie.....hmm måste testa o speya lite också ryd närmar sig ju ! ;)

En sak e säkert det blir tufft i Ryd....Har inte kunna träna den mängd som jag vill men jag skall vara med oavsett hur den än går(ångrar mig annars) Bara vara där är grymt! :)

Dags att jaga salmon distance klumpar på nätet, kanske det finns någon här som har till salu!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Körde 3 pass idag :) Började lite med salmon distance riktigt kul, längderna får vänta tills jag har en lina för distans(har hel lina att träna med)'

men känns som det går att kasta riktigt långt! Körde lite trout med ed i ca 10min och fick till bra längder 2 kast på 39,30m closed stance!

Senare ut på ett pass seatrout som gick tekniskt bra och fick till riktigt tajta linbågar i leveransen också.. 10 tal kast runt 43m.

Avsluta kvällen med ett trout pass som jag tänkte filma men det sket sig, kameran dog efter 25sek. :angry:blev mycket teknikträning..istället....

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Förra helgen var det riktigt dåligt väder= svårt få till längder! Vilade igår, och ut idag på ett helt okej pass!

Körde trout i 4min. i sex omgångar längsta kast på 39,90m +6 kast till över 39m,ganska mycket växlande vindar.

Blir lite spey träning nästa helg, både enhands o tvåhands, måste ha ett pass innan Ryd i alla fall :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Förra helgen var det riktigt dåligt väder= svårt få till längder! Vilade igår, och ut idag på ett helt okej pass!

Körde trout i 4min. i sex omgångar längsta kast på 39,90m +6 kast till över 39m,ganska mycket växlande vindar.

Blir lite spey träning nästa helg, både enhands o tvåhands, måste ha ett pass innan Ryd i alla fall :)

Stabila och grymma längder.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tackar! Alltid kul när det går bra! Avslutade passet med ett intressant kast med minimal kaströrelse o kraft och fick till 38,1m i medvind!

Med #9 spö o ed, blir att testa mer! I morgon blir det att testa Loop cross s1 #6 Sage one #6 + Xi3 #8 :)

Redigerad med T3
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Ryd Open avklarad, grymt fin tävling även om jag inte själv lyckades! Kul att vara där och träffa o se alla kastfantomer! Men Göteborg blir nästa tävling!

Var ut på ett pass igår seatrout som med lite justeringar i tekniken gav pb. 47,5m kul ! +högsta medellängd, kanske lossnar det i seatrout nu!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Sage one är det bra klipp i, vore jag på jakt efter ny #6 så är den stark kandidat (men tycker min tcx 690 är strået vassare på distans), cross s1 mycket skönare spö bra för när o medeldistans även om det går att dra på långa kast! Testade med ed#5!

Redigerad med T3
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Idag stod det på schemat seatrout där jag fick till nytt p.b på 48m :D i ganska bra vindar...Känns som jag hittat ett säkert sätt att kasta....

Sedan lite salmon dist. som kändes bättre än någonsin, kapade ner klumpen från 24m till ca 20 m, lecie spöt fick nya krafter + linkontroll..

Slickshootern tog stopp så det blir att förlänga den! I morgon blir det fiske! ;) så dags att snickra ihop lite flugor!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Fisket gick bra + (kastekniken)en hel del vak! Fiskade med mitt nya sage txl #2 vilket spö grym feeling med prestanda , blev till slut 5 fiskar o en hel del missade påslag på torrt!

Här ett träningsklipp med en hel del fel i tekniken(hehee)vilket jag korrigerat men lätt att hamna i gamla vanor men kastet blev i alla fall 39m med edn.

post-3013-0-52152000-1337456630_thumb.jp

Redigerad med T3
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.























×
×
  • Skapa ny...