Jump to content
Sign in to follow this  
T3

T3's Kastträning

Recommended Posts

Blev ett pass med edn idag med riktigt besvärliga vindar, slutade med ett kast på 39,7m(PB) och 39,1m så nu börjar jag få ordning på edn,

har haft lite problem med den men nu börjar det fungera har nog kastat för mycket med barrion :P Nu blir det mer edn!

Sedan upplever jag barrion lite tyngre(längre klump) Blir ett par pass i helgen med video måste kolla hur det ser ut!

Blev ett pass med edn idag med riktigt besvärliga vindar, slutade med ett kast på 39,7m(PB) och 39,1m så nu börjar jag få ordning på edn,

har haft lite problem med den men nu börjar det fungera har nog kastat för mycket med barrion :P Nu blir det mer edn!

Sedan upplever jag barrion lite tyngre(längre klump) Blir ett par pass i helgen med video måste kolla hur det ser ut!

Riktigt bra längder. Stort grattis.

Jag hade svårt för ED´n i början också. Man får inte ha för mycket i luften jämfört med Barrion.

Riktigt bra längder. Stort grattis.

Jag hade svårt för ED´n i början också. Man får inte ha för mycket i luften jämfört med Barrion.

Tack det stämmer nog, skjuter mer med edn! Lycka till i morgon! :)

Blev 2 pass i helgen i lördags hade jag kanon dag vad lätt kastat det var linkontrollen på topp :D ( kanske bästa kastträning någonsin)

Idag gick det lite sämre i början men ordnade upp sig och blev ett kast på 39,45m med edn. Just nu vill jag bara kasta med edn! ;)

Lite bilder! Video kommer senare!

post-3013-0-70577400-1330896420_thumb.pn

Vilka grymma längder ni visar upp, jag är imponerad!

Riktigt kul när det fungerar, har hittat en intressant detalj i framkastet som gör susen, bara finslipa på det!

Blir mycket video framöver för se vad man kan förbättra! ;)

Vilat över en vecka från kastandet var tanken att videofilma lite men kände tidspressen innan jobbet så det fick vara, hade tänkt kasta seatrout bara men tog till slut fram trout

utrustningen, rulla ut måttbandet o körde i gång med edn och det gick riktigt bra slutade med P.B på 40,6m. +3 kast på 39,5m och 5 kast på 39m bästa medel jag haft!

Sedan blev det bara 10 tal kast seatrout för krafterna var slut, men nästa pass blir det bara seatrout.

Vilat över en vecka från kastandet var tanken att videofilma lite men kände tidspressen innan jobbet så det fick vara, hade tänkt kasta seatrout bara men tog till slut fram trout

utrustningen, rulla ut måttbandet o körde i gång med edn och det gick riktigt bra slutade med P.B på 40,6m. +3 kast på 39,5m och 5 kast på 39m bästa medel jag haft!

Sedan blev det bara 10 tal kast seatrout för krafterna var slut, men nästa pass blir det bara seatrout.

Fan va trevligt!

Jag brukar kasta mkt kortare kast då är det inte lika jobbigt och gå fram å kolla om tafsen är sträckt..

Snyggt Seppo,

Över 40m är ju bara kanon.

Visste väl att du hade det i dig.

Hade du mycket vind, hördes en del sus i klippet. Rekordsus. :)

//Christer

Snyggt Seppo, Över 40m är ju bara kanon. Visste väl att du hade det i dig. Hade du mycket vind, hÖrdes en del sus i klippet. Rekordsus. :) //Christer
Thx Christer! Det var okej vindar just då(fÖrmiddag) kanske 3-5m/s. Måste testa i helt vindstilla också! ;) Edited by T3

Har fått minska ner träningsdosen rejält, axeln har strulat men börjar kännas bättre igen! Har i alla fall lyckats hålla hyvsad nivå i trout med kast runt 37-39m!

Seatrout har det inte blivit så mycket på grund av axeln, men har lyckats kasta runt 43m i alla fall men måste öka där en hel del!

Har börjat kasta mer o mer closed stance med bra längder i snitt, fast längsta kasten är fortfarande open stance men känns som jag har kapacitet att kasta riktigt långt i closed!

Har en hel del justeringar att göra teknikmässigt, video avslöjar allt! Kastar här med barrion #5

100 %

100 %

Dela pixel-vfl3z5WfW.gifLägg till i pixel-vfl3z5WfW.gifpixel-vfl3z5WfW.gifAvbryt

Edited by T3

Har en fundering är rio slickshooter 35lb(orange) godkänd för seatrout i tävling !

Mvh/Seppo

Har en fundering är rio slickshooter 35lb(orange) godkänd för seatrout i tävling !

Mvh/Seppo

Yepp,

Många kör den.

//Christer