Jump to content
Sign in to follow this  
mipert

Regnbågsfiske i Tyringe (Skåne)?

Recommended Posts

Lite sent men men.. ;) fisket är väl rätt bra, inte särskilt stor fisk och ingen speciellt bra kvalité. Men det funkar om suget har blivit för stort...

Förra året kom det upp ca 120 fiskar i den lilla dammen, sen kan ju du fundera hur dom såg ut själv.. :wacko:

Mvh

Tjena ! ny medlem här :-) Rätt irriterande att nån som troligtvis aldrig varit i verktygsdammen och fiskat svarar på din fråga :-( låt mej reda ut detta .

fiskarna i dammen ligger mellan 1,0-7,0 kg årets största på 5,5 kg : totalt togs 6st över 5 kg 25 st mellan 4,2-4,9 kg + mängder av fisk från 2,5-3,8 kg.

att det skulle ha tagits ca 120 fiskar så kan jag förtälja att detta tas enbart på premiären :-) gå gärna in på tyringesportfiske på facebook där är dom senaste nyheterna och bilderna. annars är hemsidan http://www.laget.se/tyringesportfiskeklubb/ Tight lines .

Sidan verkar inte finnas eller så är servern nere. Intressant annars då jag är i krokarna emellanåt i jobbet.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lite sent men men.. ;) fisket är väl rätt bra, inte särskilt stor fisk och ingen speciellt bra kvalité. Men det funkar om suget har blivit för stort...

Förra året kom det upp ca 120 fiskar i den lilla dammen, sen kan ju du fundera hur dom såg ut själv.. :wacko:

Mvh

Jag har ALDRIG varit med om dålig kvalité på fisken i verktygsdammen, alltid hela fina fenor och fiskar som bjuder upp till fina fajter.

Edited by flugfiskaren96

Nu fick jag upp sidan. Fisken som visas där har då inte nån bra kvalité på fenorna, De har också bytt leverantör från vänneåfisk till nån leverantör i örkelljunga och fått ner priset, frågan är har kvaliteten gått ner i proportion till priset??

priset har inte gått ner på fisken utan frakten (närmare avstånd) spångabäcken hämtas fisken ifrån och ingen som fiska i dammen har klagat på kvaliten,utan tvärt om..

säg den damm som inte har nötta fenor när den inte kommer från odlaren.hur kan du seatt det inte e i bra kvalite på en bild ? vänneråns fisk släppte i fisk från 500g- 1,5kg när man beställde mini vikt på 1,5-5,0kg.det e ett skitställe! örkelljunga har större och bättre kvalitet på fisken och håller vad dom lovar !

Tjena ! ny medlem här :-) Rätt irriterande att nån som troligtvis aldrig varit i verktygsdammen och fiskat svarar på din fråga :-( låt mej reda ut detta .

fiskarna i dammen ligger mellan 1,0-7,0 kg årets största på 5,5 kg : totalt togs 6st över 5 kg 25 st mellan 4,2-4,9 kg + mängder av fisk från 2,5-3,8 kg.

att det skulle ha tagits ca 120 fiskar så kan jag förtälja att detta tas enbart på premiären :-) gå gärna in på tyringesportfiske på facebook där är dom senaste nyheterna och bilderna. annars är hemsidan http://www.laget.se/...keklubb/��Tight lines .

Vad baserar du det på? att jag aldrig varit där?

Jag svarar inte på någons fråga om ett ställe om jag inte har varit där själv.

Och ursäkta mitt misstag, menade såklart 120 fiskar på premiären, jag var där.

Bifogar en bild på en båge tagen i dammen, på ca 1,5 kg. Bilden talar för sig själv.

post-9996-0-87351600-1353245025_thumb.jp

Edited by Ssilungur

Jag försöker inte klanka ner på stället, jag är där själv ibland, nära & bra.

Fina vildöringar är där i dammen också.

Men att säga att kvalitén på bågarna överlag är bra, det tycker inte jag stämmer.

Jag förmedlar bara den uppfattningen jag har om dammen till ts, vilket han var ute efter. :)

När det gäller att få tag i regnbåge är utbudet av odlare rätt begränsat. Det är väl bara Spångabäcken i Skåne som är godkända av fiskhälsan, dom i sin tur köper (tror jag) en del fisk från Vännåns fiskodling. Spångabäcken är i jämförelse en mycket liten odlare. Efter ett år brukar det mesta läka ut men då är fisken mager och inte så aptitlig, en del skador blir beständiga såsom blind på ena ögat, totalt deformerade bröstfenor och rundade stjärtfenor. Det måste vara fler som fått bågar som är blinda på ena ögat? Jag har fått några stycken och det borde vara en konstig slump annars.

Om man inte odlar fisken själv eller köper av ngn liten hobbyodlare bör det vara svårt att få tag i bra fiskar här nere, eller? Jag har själv handlat av både Spångabäcken och Vänneån till mina egna dammar och tyvärr kan jag inte se ngn större skillnad i kvalité, då menar jag fiskens utseende och inte huruvida storleken stämmer överens med vad man beställt.

Edited by Pondkeeper

Jag var där med min grabb 27/7 -17  på kvällen i 3.5 timme utan att känna ett enda hugg. Jag är mkt besviken.

Betala 300 spänn för det fisket är det defenitivt inte värt att göra...

En mkt besviken grabb hade jag i bilen hem inget jag rekommenderar.....