Jump to content

Recommended Posts

• 4 months later...
Posted

Tack skall ni ha!

Jag kommer som sagt skriva om avsaknad av fiske, misslyckade flugor och ångesten över att inte längre kunna njuta av ett sommarlov (som vuxen löneslav).

Nu uppdaterad med mete...

• Like 1
  • 2 weeks later...
Posted

Jag råkade typ uppdatera med ett nytt inlägg.

Och en ny video ligger och väntar, om att binda med cdc för de som inte har råd med Marc Petitjeans dyra plastset.

• 1 month later...
  • 1 month later...
  • 3 weeks later...
Posted

Det ÄR kul att blogga! När man ser de som följer ens blogg...

post-6688-0-54970600-1351106850_thumb.pn

Visst är det, börjar fundera på va folk från tex sydost Asien och sånt får ut av min blogg, eller om det är svenskar på rundresa:)

• 1 month later...
Posted

Dags att uppdatera bloggen.

Varför då? Jo, Findus skänker en miljon kronor till fiskevårdande åtgärder i Vege å. Yupp ni hörde rätt. 1000000

Posted

Varför då? Jo, Findus skänker en miljon kronor till fiskevårdande åtgärder i Vege å. Yupp ni hörde rätt. 1000000

åhå... En mille!! Nyfiken på vad man kan göra för det

Skickat från luren

Posted

Tja, efter att alla vi som är involverade i arbetet fått våra Toyota Landcruisers och stilriktiga arbetskläder blir det väl till en skottkärra grus...

Haha, mer detaljer kommer om vad som skall göras och vad det kostar men ett antal lekbottnar, trädplantering, rivande av hinder, stenar, fiskevårdsplan blir det allt.

Posted

:o Fantastiskt , bara att gratulera till alla bra åtgärder ni kan göra för dessa pengar.

Posted (edited)

Jag ser verkligen fram emot 2013. Nu skall man inte tro att vi kommer få södra sveriges bästa flymffiske helt plötsligt men det känns väldigt gott för ån som ett biologiskt system.

Det finns gott om årsyngel -och 300 procent mer lax- detta år. Hoppas de inte påverkas negativt av årets händelser.

Jag hoppas kunna ta med döttrarna på elfisken och annat som kan ge dem minnen för livet...

Edited by mipert
Posted

Vad bra! Och vad bra att du har en sån läsvärd blogg, detta skall bli kul att följa.

Posted

Tack för det Troutman! Min blogg gär säkert en del besvikna eftersom jag inte har bilder på rödingar eller stora öringar från fjällresor...  :)

Men förutom att jag sällan får tid att fiska är det också en medveten profilering. Jag vill beskriva mina tankar och erfarenheter helt enkelt.

Posted
Tja, efter att alla vi som är involverade i arbetet fått våra Toyota Landcruisers och stilriktiga arbetskläder blir det väl till en skottkärra grus...

Haha, mer detaljer kommer om vad som skall göras och vad det kostar men ett antal lekbottnar, trädplantering, rivande av hinder, stenar, fiskevårdsplan blir det allt.

Ja, men någon kubik grus blir det väl över efter konferenser i Hamburg

Skickat från luren

• 1 month later...
Posted

Yupp. Bloggen har uppdaterats med lite juridik och semester.

Och hur går det med miljonen? Jodå, möten är i gång och en fiskevårdsplan har skissats fram. Jag har stora förhoppningar för Vege å.

• 4 months later...
  • 1 month later...
  • 2 months later...
  • 2 weeks later...