Jump to content

Recommended Posts

• 4 weeks later...
Posted

Tack för omtanken Troutman. Jag har lagat med superlim. Kommer förmodligen köpa en extraspole (Guideline LA Seatrout).

Kul är att jag fått några förfrågningar om jag vill köpa billiga rullar, bland annat Loops grafitrulle för billig penning. Uppskattar det skall ni veta!

Har förresten en sådan grafitrulle och den är ett riktigt kap.

För övrigt har jag bloggat lite: 
Jag sysslar inte bara med fiskevård i Vege å. I mars snackar jag också på mässan om vattenkraft och levande vatten: .[/size]http://dunkrok.wordpress.com/2014/01/15/alvraddarjobb-pa-sportfiskemassan/

• 1 month later...
  • 1 month later...
Posted (edited)

Tack Troutman.

Det där med långt eller kort spö är en ständig fråga. Jag gillar längre spön på nio fot för att det är lättare att lägga ut linan och menda med mera, inte minst behöver jag ofta hålla upp linan över trädgrenar och skräp.

Däremot så fastnar jag oftare i träd och buskage, både vid förflyttningar och när jag skall kasta. Alla rörelser förstärks ju med ett längre spö. På bilden har jag ett 8'6" Orvis Frequent Flyer (sjudelat) vilket är en lagom kompromiss. Jag kompletterar ibland med ett 5'9" Vision Cult fiber när jag skall kasta under trädgrenar och sådant. Alltså när JAG står under trädgrenar...

Edited by mipert
Posted

Man ser ju inte sig själv så ofta på bild, det ser nog svårt ut för mig också antar jag. Någon fot eller två kortare spö brukar jag ha, men jag har en tanke på att försöka få tag i nån gammal 6 fotare - gissningsvis kommer det då andra problem med på köpet... :)

Kul är det i alla fall, bäckfisket.

• 1 month later...
  • 4 months later...
  • 2 weeks later...
Posted (edited)

Nämen haha!

Det är ju mig du har bild på i bloggen: http://dunkrok.wordpress.com/2014/10/26/gratasvattnet-i-uddevalla/

Har läst mycket av dina inlägg här på sajten men kopplade aldrig att det var dig jag tjöta med vid fiskepölen. Du gömde dig väl bakom skägget. ;) Trevligt var det iaf! Jag ska på skiten i helgen igen då det ska bli mer vindstilla. :D Det är hur som helst väldigt roligt som nybörjare att stöta på lite mer erfarena fiskare att tjöta med vid sjöarna. Lär mig otroligt mycket av er! Tacksam att folk delar med sig av sina kunskaper. :)

Bra blogg har du också, kul att läsa dina inlägg!

Edited by Einarsson
Posted

Kul med lite spontana möten Einarsson!

Vi får alla börja med namnskyltar vid vattnen, det är inte första gången jag i efterhand får veta att den jag pratat med är edgare eller har läst min blogg... Får bli bättre på att presentera mig.

Vindstilla låter bra, tanken vara att jag skulle åka upp på lördag och hämta mina barn (ergo en heldags fiske för mig) men mina djäkla föräldrar erbjöd sig att köra ned med dem. Jag har lite svårt för att argumentera att jag "måste" åka de 37 milen enkel väg.

Hoppas du får tillfälle till lite torrt, annars tror jag mycket på en liten mörk glest hacklad fluga långsamt hemtagen strax under ytan.

Ha dé

Posted

Namnskyltar ja, det vore något. ;) Kan bli bra fiske! Synd att du "slapp" åka hela vägen. :P

Tack för tipset iaf. 

Ha det fint. :)

• 2 weeks later...
Posted

39925 läsningar av min blogg får väl vara OK. Lär väl bli +40000 innan årets utgång. 
Kenya har läst den mycket oftare än Sydkorea men färre gånger än Brasilien...

:)  :wub: 

Posted

Tack Cristoffer. Det roligaste med dessa flymfer eller kanske bara mjukhacklade är hur bra de är som torrflugor. Jag har nu helst släppt det där med att en torrfluga skall ha klassiskt hackel och flyta högt på ytan. En rufsboll som flymferna är ser ju verkligen ut som en kläckare eller cripple eller spent spinner när de ligger så där nedsjunkna i vattenytan. Och de flyter verkligen bra, en sommardag i Värmland stod jag utvadad i Fryken och tillbringade en halvtimma med att se om en storlek 14 hareöredubbad rapphönshacklad rackare någonsin skulle sjunka. Det gjorde den till slut, när jag dragit ned den under ytan och gnuggat den mellan fingrarna...

• 2 weeks later...
  • 1 month later...
Posted

Jag får dagligen frågor från "vanligt" folk om hur livet som bloggare egentligen ser ut.

Naturligtvis är jag skeptisk till att avslöja den däringa hemliga världen. Men Ok, här en bild från en bloggares vardag...

post-6688-0-06833400-1421442461_thumb.jp