Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ryktet säer att du varit i Gråtåsvattnet nyligen ,var det någon fisk där nu? Vore kul att veta om de "fyllt på" än.

Posted

Var där en sväng idag. Typ 2-3 timmar. Inte ett vak på hela tidne, det svärmade av fjädermygg men som sagt inte ett endaste litet vak på 2-3 timmar. Aldrig sett sjön så död, vetifan hur man ska lura den. Känns som att sjunklinor nästan är ett måste.

• 2 weeks later...
Posted

Eftersom vi fiskar samma vatten ibland så kommer en rapport ifrån idag. Mellan 16-17 i Gråtås söndra ände var det minst 3 fiskar som jagade aktivt på ytan. Massor med vak. Jag som är nybörjare och aldrig fått hugg på torrfluga förut (trots att det var därför jag började med flugfiske, lite det som är charmen) hade en grym dag. Hade 2 st hugg på som släppte inom 2 sekunder. Jag var nog för snabb på mothugget, svårt att hålla kylan. Ett tredje  hugg där det såg ut som att fiskne missade flugan eller tog något annat PRECIS ijämte. Ett fjärde hugg där fisken släppte precis innan håven. 

Alla togs på att jag lyckades kasta på vaket väldigt snabbt. Extremt roligt att för första gången få se fisken hugga på en torris. Så trots att jag inte landade någon kändes dagne ändå som en stor succee för min del. :) Alla togs på en Caddis förövrigt.