Jump to content
Sign in to follow this  
El Flinko

Magnus tråd B)

Recommended Posts

Hehe kände jag oxå ville ha en kasttråd :)

Nu tänkte jag när snön va borta att ge det ett försök, legat med migrän i två dagar och nu kändes det okej när solen gått ner.

Gick faktiskt över förväntan! Första träningspasset sen i oktober nån gång. Och det fick bli lite med Trout Distance utrustningen.

Alltså, tackingen är helt "all over the place" och jag körde alldeles för länge så på slutet gick det skit.

Men jag mätte 5 kast och alla låg mellan 34,5 - 38 meter :) Så det får ju ses som bra start på året!

Tre pass så ska det nog ha rättat till sig med vinterns påverkan på trackingen!

Fan vad alla är duktiga!!

Träningsvärk i morgon?

Skoja inte! :D Fan en halvtimme känns när man e så ofit! Fick nån inflammation i biceps strax innan jul och den gör sig påminnd nu när jag börja slappna av. Men men, lite töjning så ska det nog bli bra!

Äh, lägg ner det där viftandet och kom hit om ett par veckor när isarna släppt så drar vi storgädda istället! :P

Äh, lägg ner det där viftandet och kom hit om ett par veckor när isarna släppt så drar vi storgädda istället! :P

Jajemen, det kör vi på! ;)

Gott jobbat Magnus.

Ser fram emot att följa din kasttråd.

Givetvis kommer du att filma och presentera det här. :P

//Christer

Gott jobbat Magnus.

Ser fram emot att följa din kasttråd.

Givetvis kommer du att filma och presentera det här. :P

//Christer

Det blir det! ;)

Grymma längder !

Vinterstel ! ? ^_^

Tur jag får fisk även på mina korta kast :D

Vad har du för spö nu ? och lina ?

Posta på, ska läsa :)

Det fick bli en sväng med brorsan idag och kasta lite. Blev med Trout och Sea trout utrustningarna.

Jag märkte det att jag måste ändra stance beroende på vilken av utrustningarna jag kastar med för att få till det. Det går bättre att köra Trout med open stance och Sea Trout med closed.

Det som gjorde störst skillnad på ST var att fokusera mest på den sena rotationen.

Blev ok längder för att egentligen varit ett pisspass, länsta på Trout va 38,5 och strax över 42 på ST.

Ja Ryd och Westcoast får det nog bli i år, och mässan såklart!

Får hem en ny Seatrout klump i veckan, 18 meter och 27 gram, tror det kommer bli en grym en :)

Ja Ryd och Westcoast får det nog bli i år, och mässan såklart!

Får hem en ny Seatrout klump i veckan, 18 meter och 27 gram, tror det kommer bli en grym en :)

Ok. Får se vilka det blir för mig. Ryd iaf allt går bra med unge nr2 och förhoppningsvis landslagsuttagning.

Nice med ny klump, har ett par st jag ska testa också när jag hinner. Har lite tid till maj då allt ska vara i tipp topp :)

Ja nej nåt sånt hinner jag inte med :P

Två tävlingar får räcka för min del. Har inte motivationen att satsa på nåt superseriöst just nu.

Sjuuuukt fint väder idag! Körde första Salmon Distance passet idag, första försöket med min "vanliga" 15fotare.

Det gick rätt bra när jag fokuserade på att få en ren teknik, tyvärr var det sidovind men jag snittade mellan 53-56 meter. Galet skönt pass men med en förlängning av skjutlinan och lite mindre vind så! :)

Ja nej nåt sånt hinner jag inte med :P

Två tävlingar får räcka för min del. Har inte motivationen att satsa på nåt superseriöst just nu.

Blir nog inte mer än två för mig heller. Hoppas vi syns.

Sjuuuukt fint väder idag! Körde första Salmon Distance passet idag, första försöket med min "vanliga" 15fotare.

Det gick rätt bra när jag fokuserade på att få en ren teknik, tyvärr var det sidovind men jag snittade mellan 53-56 meter. Galet skönt pass men med en förlängning av skjutlinan och lite mindre vind så! :)

Underbart när det känns så. Hade ett pass Seatrout igår som kändes likadant :)

Det lär vi göra, visst är Ryd första helgen i maj?

Ja det känns ändå konstigt, när jag körde i höstas slet jag att komma jämnt över 50 och nu med ny tafs och annat spö känns helt plötsligt inte ens 60 omöjligt :)

Wohoo ny SD lina!! :D tagit preworkout så e lite lagomt speedad men jäklar i mej att det ska kastas här i veckan!! :D Awesome!

Kör på Magnus! Ska bli kul att följa din karriär, du är en grym kastare och lär bli ännu grymmare med träning. :)