Jump to content
Sign in to follow this  
El Flinko

Magnus tråd B)

Recommended Posts

Hej Magnus vilken lina använde du till Salmon?

En grön Guideline, kommer inte ihåg namnet dock.

Tack Jakob! Känner inte du dej sugen på att köra igång? Du kickar ju mej med lätthet! ;)

Sådär ja, lagom inaktiv man varit ett tag nu. Har varit fullt upp varje helg sista månaden. Men bara fiske nu och ingen kastträning.

Men nu vart man ju anmäld i samtliga grenar i Ryd så jag va tvungen att känna på Salmon Spey och senare i veckan ska jag prova Sea Trout Spey.

Är fortfarande kass i armen tyvärr så rättsäng är helt fucked, men med nog tabletter ska det nog gå att köra fyra minuter. Har typ kunnat fiska tre - fyra repor per dag när jag varit iväg i vår med tvåhands pga armen. Men men

Var ner till badet och tänkte pröva i stilla vatten med tvåhands för första gången inför vårens tävlingar. Och det började riktigt segt, riktigt riktigt seg :P

Jag låg nog inte mer än vad jag kan kasta med mina "normala" klumpar till att börja med, men det e ju så sjukt kul att kasta så trots armen låg jag i iallafall en timme, om inte mer.

Mot slutet känns det bra på båda sidor och får jag bara ett par pass i ryggen ska det nog funka helt okej!

Det var vissa småsaker att fokusera på och hela tiden när jag gick tillbaka att inte skjuta lina kom jag på något hela tiden medans jag bara lekte med klumpen. Mot slutet var jag långt längre än när jag började utan större ansträngning, dock blev det inga riktiga dunderkast. Körde rätt soft spö idag för att få in känslan men jag ska vila armen och så ska jag prova ett lite styvare spö på onsdag en snabbis och se vad det kan göra för skillnad för längderna.

Jag skriver inget än om vad jag ändrade för att öka eller längder det kommer efter Ryd B)

Håller tummarna, du imponerade på mässan tycker jag. Tangerade Ronnys monsterkast i switchen och även på demon som ni hade på kort distans, jag tänkte faktiskt på det.

Gneta på du! Vilket år som helst kanske jag får ett ryck och börjar träna jag också, och då kommer det inte duga att klaga på någon trätt armbåge.. :D