Hoppa till innehåll

bakkast


marcus24

Recommended Posts

Tack Kingo och Staffan. De där vet jag inte om jag någonsin har fått. Eller så är jag blind.

Njaaooo. Iofs, när jag kastar så att linan korsar sig en gång, men jag har pajig sidledstracking, då slår överbenet i underbenet och liksom "hävs" upp på andra sidan av underbenet. Det är då jag får knutar. Är det att betrakta som samma grej? Nu är det akademiskt.

Får du knutar är det ett kastfel ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

hej staffan! jag har köpte ett nytt spö, en guideline lpxe #5 och kör nu med en barrio gt140s lina.

spöet känns väldigt lätt och skönt, jämfört guideline explorer, som jag kastat med tidigare.

Har inte mer än ca 10 meter lina ute i klippet.här använder jag mer handled och armbåge,innan bakre stoppet och känns som att looparna blir bättre av det.

linan syns bättre om man ändrar kvalité till 480p

mvh/Marcus

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

hej staffan! jag har köpte ett nytt spö, en guideline lpxe #5 och kör nu med en barrio gt140s lina.

spöet känns väldigt lätt och skönt, jämfört guideline explorer, som jag kastat med tidigare.

Har inte mer än ca 10 meter lina ute i klippet.här använder jag mer handled och armbåge,innan bakre stoppet och känns som att looparna blir bättre av det.

linan syns bättre om man ändrar kvalité till 480p

mvh/Marcus

Tycker det ser riktigt bra ut.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

tack så mycket Sasse! Barrion är svår och kasta, vid minsta lilla vind..flyger och far åt alla håll och kanter.

Håller med. Vindstilla eller inomhus så är den grym men minsta lilla vind och jag tycker den kantrar. Nu snackar vi på långa kast och mycket lina i luften. Vid fiskeavstånd så funkar den riktigt bra.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Lugnt och fint, sen rotation in i både fram- och bakkast, tighta fina loopar åt båda håll. Att kasta så snyggt utan dubbeldrag är inte helt enkelt för alla att lära sig. Fortsätt experimentera, försök förlänga och förkorta din kaströrelse, varva kort med lång lina, med och utan dubbeldrag, kasta i alla plan. Du är helt klart mogen för mer avancerade övningar än 10 meter utan dubbeldrag. Grattis!

VH

Staffan

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...