Jump to content
Sign in to follow this  
Bacciskungen

Acksjöarna 2012

Recommended Posts

det släpps mer än 10 kort=) har inte vart nått problem vad jag hört iaf under mina 15 år jag fiskat där..

fisket e riktigt bra där nu=)

va ute på en liten snabbtur på ca3h 5landade och några missar.. dom går nära land o vakar nu :) synd bara att dom ska va så små

Sattes fisk i lilla igår.. Var med ett gäng grisar i leveransen...

Skitfiske på er!

Feta fingrar på Galaxy S2 kan förklara vissa teckenfel.....

Jodå. Fredag & lördag var det riktigt bra fiske i lilla. Tog både på torrt och vått, I långa har det tagits ett par lite större... Tog på kläckare strax under ytan..

Skitfiske på er!

Mycket trevlig dag vid lilla och långa idag. Stundtals mycket vak och rätt mycket hugg på min torris. Synd bara att jag inte vet hur fan man ska få dem att fastna :)

5 fångade varav 3 följde med hem då flickvännen var sugen på lite båge. Allt taget på Wolly Bugger.

Dessvärre saknade samtliga!! bröstfenor. Allt som fanns var ett par stumpar :(

Var med förbi en sväng. Rekord för mig i ackis vart det med en 42cm regnbåge. Tagen på mörk nymf. Mycket vak men torrt fick man inget gehör på. Av mina 2 så saknade de ena framfenan samt lite trasiga ryggfenor. Men de verkar pigga i övrigt många rusningar och så ;)

fisket har ju vart sjukt bra där under senaste tiden :) drog 19bågar på 4-5h fiske för 2 veckor sen! pers rekord i mangd för min del hehe

annars så har man ju fått iaf 5 fisk varje gång på dom korta turer man gjort :) zonkers funkar kanon!

blir en liten tur imorn så får se hur det går då..

Hur är isläget i Acksjöarna? Tänkte ta en sväng på tisdag, men är det is känns det lite onödigt...

Här, på Jungfrun, ligger isen. :-(

Hur är isläget i Acksjöarna? Tänkte ta en sväng på tisdag, men är det is känns det lite onödigt...

Ring fiskepolisen. 073-6288786. Hälsa från Juha, så blir han glad!

I lördags låg det liiite is i kanterna och i den grunda viken i långa men annars var det fritt. Det har iofs varit kallt sedan dess så...

Jag har också ett minne från ett "vakfiske", i dubbel bemärkelse. I Långa var det öppet endast utanför myren. Så snart solen började skina vakade det i iskanten. Fick några på myra.

Nån som vet nåt om isläget? Tränade i söndags, så idag kan jag inte röra armarna. Får bli fiske i helgen i stället. Håller värmen i sig borde eventuell is försvunnit...

En kort tur igår och några timmar idag, mycket folk idag och de flesta verkade få fisk, bland annat en kille som flugfiskade för första gången han tog full pott, 3 fina bågar! Han lär nog vara fångad i flugfisket nu..

Så ta chansen att fiska innan isen kommer!

Det är ju synd att det ska bli mörkt så tidigt så man inte hinner fiska efter jobbet.

Skitfiske på er!

jasså, va också ute idag.. tok mycket folk och riktigt trögt :( drog själv 4 i lilla men såg inte mer en 2 till som fick fisk förutom min polare då

man får försöka hinna ut nått mer innan isen kommer

Gå tillbaka med fiskekortet, annars är det bara att ta kontakt med Christer Pålsson nummer finns på www.safk.se

när va du dit o vände? 2 polare va o fiska i lilla idag från 11tiden och då va det bara lite is på ena sidan av sjön som försvann under dan..

gav förövrigt inte en enda napp :( dom såg dock en som fick

Gå tillbaka med fiskekortet, annars är det bara att ta kontakt med Christer Pålsson nummer finns på www.safk.se

Tack men isen försvann från kanterna på långa framåt förmiddagen så det gick till slut att fiska.

Var lite trött imorse därav mitt griniga inlägg :)

Jag var själv aldrig ner till Lilla idag men jag träffade på folk vid långa som sa att det var mer is vid lilla. Jag var ute tidigt, typ vid sju-halv åtta.

Vart sjukt rädd när jag läste att det vart is under gårdagen.

Tänkte nämligen ta mig ut ieftermiddag.

Känns som en genomgående och skön taktik såhär års är att inte stressa ut direkt på morgonen.

Alt ta med sig en termos med gott Kaffe och vänta in att ev is kan släppa taget.

Men nu är det + grader än så länge idag och regn. Så bör defenetivt gå att ta sig ut och få sträcka lite på linan! :D