Hoppa till innehåll

Meritaimen

Recommended Posts

Totalt drar staten in 6,6 miljarder på licensavgifter, vad jag kan se. I runda slängar motsvarar det 3 miljoner licensbetalare.

Är vi då 6 miljoner skattepliktiga blir det 1100 kr för var och en av oss.

Till detta kommer andra licenspengar än från de privata. Gissar att faktiskt skatt blir 7-800:-/år för oss privata.

Vissa hushåll förlorar, men de flesta vinner nog på en sådan lösning.

 

Nu är jag bättre på att fiska än på matte - rätta gärna om jag gjort en tankevurpa.... :P

 

M

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Totalt drar staten in 6,6 miljarder på licensavgifter, vad jag kan se. I runda slängar motsvarar det 3 miljoner licensbetalare.

Är vi då 6 miljoner skattepliktiga blir det 1100 kr för var och en av oss.

Till detta kommer andra licenspengar än från de privata. Gissar att faktiskt skatt blir 7-800:-/år för oss privata.

Vissa hushåll förlorar, men de flesta vinner nog på en sådan lösning.

 

Nu är jag bättre på att fiska än på matte - rätta gärna om jag gjort en tankevurpa.... :P

 

M

Låter rätt bra för min del om det skulle bli skattepliktig ,skulle ju tjäna på det.

Men  jag tror inte att dom sänker avgiften.Behövs säkert fulla en o annan hål i budgetten

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har inget emot att staten bekostar egna TV-kanaler med skattepengar. Så länge riksdagen anser att det är en viktig samhällstjänst är det också en statsangelägenhet.

Som några tidigare sagt så retar det mig dock att finansieringen är utformad som en avgift för dem som har en teknisk möjlighet att ta emot sändningarna. I mina ögon har denna metod förlorat sin legitimitet. Legaliteten kan också ifrågasättas med nuvarande tolkning, anser jag.

Här tittar vi uteslutande på Barnkanalen, Disney Jr och NatGeo...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.























×
×
  • Skapa ny...