Hoppa till innehåll

Simms vadare stl tabell ?


Cts

Recommended Posts

Tänkte beställa ett par Simms vadare och funderar lite på stl

Skall man bara mäta bröst gren längd etc och välja vadare efter det

Eller man måste ta hänsyn till kläderna man skall ha under också när man väljer stl ?

Simms kanske har räknat med detta i sina storlekar ?

Känns inte rätt att gå in i någon butik och testa storlekar och sen beställa på nätet.

Skickat från min Nexus S via Tapatalk 2

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Min fru köpte precis ett par beg simms vadare. När man tittade i strl tabellen så skulle hon inte ens komma i dem men när de kom så satt de som en smäck.

Jag blir inte riktigt klok på tabellen!?!

Själv har jag ett par simmsvadare som jag uppfattar som lite större i strl än tex Visionvadarna jag hade före (Om nu det kan vara till ngn hjälp för dig :huh: ...

Hoppas du hittar rätt.

/Tuben

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Om du anger längd och vikt så kanske det blir lättare att tipsa. Men annars är väl SIMMS gjorda för något bredare personer än vanligt. Är du någorlunda normal byggd kan du gå rakt av på standard modellerna dvs M, L, XL etc, då har du plats för kläder under också. Utöver det är det väl bara att välja skostorlek också. Hur som helst är det väl bättre att köpa för stort än tvärt om.

Redigerad med Vuttex
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

186cm, 90kg. LL(Large-long). Kom lätt i dom när jag vägde 99kg oxå. 44-45 i skostorlek.

Edit. Fiskepolarn är lika lång som jag och har ett par XL-lång. Dem behövde han när han vägde 150kg men nu när han bantat till 92 är de våldsamt stora :D

Redigerad med plind
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Har mätt nu och jag verkar vara för bred över bröstet. Antar att jag måste gå upp en storlek för att få det att passa.

Du har nästan mina mått. Har ett par M standard vilka passar mig bra. Vid full mundering under så sitter de visserligen rätt slimmat kring benen. Detta är ju en smak sak dock. Vill du att de skall sitta mer pösigt så kan du välja MK storleken.
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...