Hoppa till innehåll

Imago eller gl drifter


Recommended Posts

Bestämt mig för att köpa en flytring nu =)

Har lite svårt att hitta nått skrivet om Imago ringen? Det jag har hört är att den är "inovativ".. Men va faen betyder det?

Det jag är ute efter är en ring som lätt kan bäras med på långturer in i skog å fjäll. Men även inte vara helt värdelös en varm sommarkväll på kusten =)

Anledningen till att fishcaten valts bort är att jag har hört den är lite otymplig att transporteras långa sträckor i väska eller liknande?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Fishcat 4 DELUXE har till skillnad från den vanliga fishcat 4:an även uppblåsbart säte och ryggstöd.

Pool 12 har ju även en variant som jag vet att några riktiga kusträvar här i STHLM använder.

Annars skulle jag köpa den som har flest luftceller. Om inte jag minns fel så har Imagon en stor luftcell utöver säte mm medan GL:en har två skilda. Då har man ju en hel ifall en skulle smälla när man är ute på sjön.

Redigerad med JesperP
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Outcast trinity. Det bästa alternativet. Jag har en.

Va e den smarta grejjen som gör den till bästa alternativet? :o

Fishcat 4 DELUXE har till skillnad från den vanliga fishcat 4:an även uppblåsbart säte och ryggstöd.

Pool 12 har ju även en variant som jag vet att några riktiga kusträvar här i STHLM använder.

Annars skulle jag köpa den som har flest luftceller. Om inte jag minns fel så har Imagon en stor luftcell utöver säte mm medan GL:en har två skilda. Då har man ju en hel ifall en skulle smälla när man är ute på sjön.

Det verkar ju isåfall som fishcat 4 deluxe verkar vara nått? Men va jag har fattat det som så är fishcat i allmänhet lite överdimensionerad för "feta" amerikaner?

Är det inte lite negativt vid uppblåsning och nedpackning med massa olika luftceller? även risken för hål vid "sömmarna" som inte går att laga?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Va e den smarta grejjen som gör den till bästa alternativet? :o

Det verkar ju isåfall som fishcat 4 deluxe verkar vara nått? Men va jag har fattat det som så är fishcat i allmänhet lite överdimensionerad för "feta" amerikaner?

Är det inte lite negativt vid uppblåsning och nedpackning med massa olika luftceller? även risken för hål vid "sömmarna" som inte går att laga?

Ja fast en stor så går den ju runt hela ringen, medan om du har två så har du en på varje sida. Sedan beror det ju på volymerna på luftcellerna utöver utformningen som påverkar packstorlek och skarvlängd. Då är du i alla fall tryckt att veta om en söm går sönder på luftcellen så har du i alla fall en till om du har två....

BTW jag har en luftcell i min kinetic och min kompis har två i sin drifter men de har ungefär samma packvolym.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Va e den smarta grejjen som gör den till bästa alternativet? :o

Det verkar ju isåfall som fishcat 4 deluxe verkar vara nått? Men va jag har fattat det som så är fishcat i allmänhet lite överdimensionerad för "feta" amerikaner?

Är det inte lite negativt vid uppblåsning och nedpackning med massa olika luftceller? även risken för hål vid "sömmarna" som inte går att laga?

Inga problem att laga en trasig söm om det nu skulle hända.

Skickat från min DL via Tapatalk 2

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Bestämt mig för att köpa en flytring nu =)

Har lite svårt att hitta nått skrivet om Imago ringen? Det jag har hört är att den är "inovativ".. Men va faen betyder det?

Det jag är ute efter är en ring som lätt kan bäras med på långturer in i skog å fjäll. Men även inte vara helt värdelös en varm sommarkväll på kusten =)

Anledningen till att fishcaten valts bort är att jag har hört den är lite otymplig att transporteras långa sträckor i väska eller liknande?

Hej,

Om du tänker dig ett köp inom kort och velar mellan vår flytring och Guidelines tycker jag du ska köpa Guidelines.

Anledningen är enkel, vi håller på med en helt ny version av Explorer samt en helt ny model. Båda kommer vara färdiga till hösten.

Mvh,

John

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hej,

Om du tänker dig ett köp inom kort och velar mellan vår flytring och Guidelines tycker jag du ska köpa Guidelines.

Anledningen är enkel, vi håller på med en helt ny version av Explorer samt en helt ny model. Båda kommer vara färdiga till hösten.

Mvh,

John

Ojoj det var raka kort! Det tackar vi för =)))

Jag som ändå var så sugen på en imago för att ingen annan verkar ha den :P

Hoppas det nya slår bättre än den gammla! För verkar inte var många som kör med er gamla ring =(

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ojoj det var raka kort! Det tackar vi för =)))

Jag som ändå var så sugen på en imago för att ingen annan verkar ha den :P

Hoppas det nya slår bättre än den gammla! För verkar inte var många som kör med er gamla ring =(

Finns ingen anledning till att försöka göra en snabb sälj när den nya snart är här. Inte så vi jobbar. Guideline gör en bra flytring för pengarna, du kommer att bli nöjd med den. Tror även att det blir svårt för dig att hitta vår nuvarande modell eftersom vi inte har leverat den sedan utvecklingen av den nya drog igång. Vår flytring har varit slutsåld världen över ett bra tag nu och kölistan på den nya är, utan att överdriva, längre än årsförsäljningen av andra märken.

Vi har som policy att inte sälja in våra grejer på forum, men vill du få lite info om vad vi har på gång så finns det ett flytringsforum i USA som följer utvecklingen på veckobasis och där jag har skrivit ett par rader om vad som är på gång.

Mvh,

John

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 8 months later...

Jag har en Imago Explorer, dock endast använd två gånger. 2:a gången började ryggstödet läcka... Upptäckte ett litet hål vid hörnet av en svets. Börjar fundera på säkerheten av själva ringen som har endast en luftkammare. Smidigt vid uppblåsning men inte så trevligt om samma grej skulle hända där. Hörde att företaget skulle startas upp på nytt efter konkursen så jag antar att den nya versionen av Explorer har minst 2 kammare exklusive "stolen".

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...