Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Edgeforum

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Veckans Fisk v. 18-2012 - kobben

Featured Replies

Just nu pågår tävlingsperioden för v. 18 måndag - söndag.

-------------------------------------------------------------

Vinstpremien är ännu inte klar så var beredda på lite väntetid :)

--------------------------------------------------------------

För att delta med en fisk måste den vara fångad under tävlingsperioden.

Bilder på fisk som deltar denna vecka ska laddas upp i angiven tråd senast tisdag veckan efter. Vinnaren publiceras på onsdagen veckan efter.

Man kan delta med alla typer av fiskarter och oavsett fångstland förutsatt att man är medlem i Edgeforumet och att man har fått fisken med flugspö på en bunden fluga.

Alla medlemmar på Edge kan delta, även juryn, moderatorer och ägare får med andra ord vara med och jaga en veckans fisk keps.

För att delta ska en tydlig bild på fisken laddas upp i tävlingstråden, samt att längd eller vikt, helst båda ska anges. Ange även vilken eventuell våg som använts, dvs är vikten ungefärlig eller säkerställd med en krönt våg godkänd för storfiskregistrering.

Juryn kommer bland annat att bedömma fångstvattnets potential i förhållande till fiskstorlek. Det är med andra ord inte nödvändigtvis veckans största fisk av en viss fiskart som måste vinna.

Juryns beslut kan inte överklagas.

------------------------------------------------------------

För att delta i tävlingen ska deltagande bilder laddas upp i denna tråd.

Sista tid för uppladdning är tisdag kl 24:00 i nästkommande vecka.

Vinnaren meddelas via mail och/eller IM och priset, en "Veckans fisk" keps skickas så snart vi fått vinnarens adress. Leveranstiden kan variera :)

Några har haft problem med rapporteringen då de fotar och dokumenterar med mobilen. Sladdar och trixande gör att de inte får över bilderna på datorn som de vill.

Därför meddelar jag att det är helt okej att lämna rapporter på SMS/MMS på tel 0709-105626.

Lycka till!

Håkan Andersson

-------------------------------------------------------------

Babbla gärna på i tråden. Alltid kul med synpunkter, debatter och kommentarer.

Efter att omgången är avgjord kommer jag ändå att radera samtliga inlägg utom själva tävlingsbidragen och eventuellt informativa inlägg. Därefter låser jag tråden.... :)

Bara döda fiskar flyter med strömmen - Åsså den förbannade håven!

Pappersvändare från Borås, född -66

Håkan Andersson - EDGEPRESENTATION

Var ner till sjön för att fiska efterleksgädda. Det var grumligt i sjön och föga förvånande att gäddan uteblev. Men från ingenstans kom en fet asp och slukade flashflugan. Tydligen gillar även de stora beten. Under fighten gick tankarna till tarponrusningarna man ser på film, obehagligt brutal! Tror bromsen skar ihop.

Lekskador på fenor men ändå tjock som en fotboll. Har antagligen tryckt i sig småfisk efter leken. Snabb och varsam hantering och återutsättning. 5220g och 75 cm lång.

asp_5220g_1024.jpg

Antagligen var detta en slumpfisk men bröt ändå fisket för att inte riskera att få flera.. Aspen är nära hotad(NT) på röda listan och det beräknas bara finnas ca 12000 reproduktiva individer kvar.

Edited by kobben

Grym firre, mördarmört!

Satan. Riktigt obehagliga fiskar det där. :)

Ett bompass är ingenting!

Coolt!

Zpey-logo-m1.png

Grym :)

SpecimenJägare & StorGäddeJagande Västeråsare

riktigt fet asp!

jag har en fisk jag tänkte lägga upp mest som en fråga vad det är för art, var i nyköpingsån i fredags, det var väldigt segt fiske men efter en lång stund small det till i spöt, trodde att jag kanske hade turen att kroka en öring men där hade jag fel för det här var vad som kom upp, har inte en aning om vad det är för art, någon slags karp kanske om dom släpper i det i ån för att hålla rent? viken var 2,88 (ni får ursäkta bilden, var lite svårt att fota själv vid vattnet) :blush:post-10796-0-04945600-1336914184_thumb.j

Är det inte en brax?

det kan kanske vara det! :blink:

En brax. :)

Ett bompass är ingenting!

Grattis till Aspen! Det är en rolig fisk att få. :)

Flytta Lappland närmare Västerås och Flytta Karibien närmare Sverige

Metare är Fetare och http://www.alvraddarna.se/

2c97e5e423ece3a95d600d9ddee850e9.gif

Delta 3 Pro Staff

Fantastisk! Asp , Grattis! :)

En anings piggare samt några hg lättare

Ballt med asp, det andra är en brax som några redan sagt...

http://troutfever.wordpress.com

Min flugbindningsblogg!:)

Mönster och bilder på allt från storlek 20 till 55mm shanks!

Kobbe, vilken sjö kommer den jätten ifrån?

• Author

Var ner till sjön för att fiska efterleksgädda. Det var grumligt i sjön och föga förvånande att gäddan uteblev. Men från ingenstans kom en fet asp och slukade flashflugan. Tydligen gillar även de stora beten. Under fighten gick tankarna till tarponrusningarna man ser på film, obehagligt brutal! Tror bromsen skar ihop.

Lekskador på fenor men ändå tjock som en fotboll. Har antagligen tryckt i sig småfisk efter leken. Snabb och varsam hantering och återutsättning. 5220g och 75 cm lång.

Antagligen var detta en slumpfisk men bröt ändå fisket för att inte riskera att få flera.. Aspen är nära hotad(NT) på röda listan och det beräknas bara finnas ca 12000 reproduktiva individer kvar.

Bara att samla på sig premier ser jag :)

Grattis!!!

Bara döda fiskar flyter med strömmen - Åsså den förbannade håven!

Pappersvändare från Borås, född -66

Håkan Andersson - EDGEPRESENTATION