Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Edgeforum

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Norgepremiären!

Featured Replies

Värmer upp i Stryn, sen kommer jag till Gaula och dricker midsommarpilsner med dig Peter!! :wub:

• Replies 211
  • Views 39.9k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Såhär 11 år  senare kan jag meddela att det mesta nu är packat och att det snart är dags!

• Andersson
    Andersson

Skitfiske till er som åker upp på premiären! Jag är bra avundsjuk på er😏 Själv får jag vänta till vecka 26 då det blir några dagar i Driva på SJFF:s sträckor.

Värmer upp i Stryn, sen kommer jag till Gaula och dricker midsommarpilsner med dig Peter!! :wub:

:wub:

Så jäkla gött!

"The key to becoming a better fisherman is as simple as spending more time fishing..."

"Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain..."

Jag fiskar första gången vecka 28 i gaula, efter det blir det vecka 32.

Längtar som fan!

Ni som ska dit i början behöver ju inte vänta så länge till nu ;)

troutpassion2-e1359150525244.png

Nu kommer smältvattnet...

"The key to becoming a better fisherman is as simple as spending more time fishing..."

"Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain..."

Då får du allt komma en sväng till Orkla också Danne!

• Author

En liten påminnelse till de av er som skall upp och kommer söderifrån genom Österdalen:

Glöm inte de lömska fartkamerorna strax söder om Alvdal. :angry: Det är ju två stycken med 10 km emellan som mäter snittfarten mellan kamerorna.

Det är alltså en utmärkt idé att ta en pissepaus och en liten bensträckare när ni passerat den första... ;)

/ PJ

Jag vet inte om jag är ambivalent eller bara har svårt att bestämma mig...

En liten påminnelse till de av er som skall upp och kommer söderifrån genom Österdalen:

Glöm inte de lömska fartkamerorna strax söder om Alvdal. :angry: Det är ju två stycken med 10 km emellan som mäter snittfarten mellan kamerorna.

Det är alltså en utmärkt idé att ta en pissepaus och en liten bensträckare när ni passerat den första... ;)

/ PJ

Samma gäller för er som tycker om den andra steckan E6 over Dovre, där har ni samma fälla strax söder om Dovreskogen. Ryktas lite om at dom ochså gjör i ordning en uppe på Dovre. Kör lungt och smil i trafiken, vi skal ju på semester.

Norrbaggen

Ja de där är inte roliga och man glömmer lätt bort att de mäter snittet en del av dessa kameror.

Zpey-logo-m1.png

Självklart!!!! :)

/ PJ

Jo, just dom kostade undertecknad en ansenlig slant som jag hellre hade lagt på ett spö i en vecka :angry:

• Author

Jo, just dom kostade undertecknad en ansenlig slant som jag hellre hade lagt på ett spö i en vecka :angry:

:D:ph34r:

Fick du en bot på plats eller något som skickades hem till dig?

Vad händer om man "glömmer" att betala, vilka påföljder kan det få?

Säkrast att ta det lite lugnt då.. :)

;-))

Norska polisen överlemnar innkrävningen av fartsböterna til svenska polisen när et svenskregistrerat fordon blivit avfotograferat i dessa ATK boxar.

Har du kjört tilräkligt fort, tar vel dom med beslag i ditt körkort. Så om du "glömmer av" att betala tror jag nog inte svenska polisen glömmer av att följa upp kravet.

Nya för året är ATK i nogra tunnelar ochså, ja ochså nogra med snit mätning över distans.

Kör lungt, våra vägar är inte bygda för hastighet!

Norrbaggen

En riktig laxfiskare tar tåget. Gärna med mellanstopp på hotell Astoria i Trondheim, med middagen inmundigad på ärevördiga Palmehaven.

På vägen upp varvas god litteratur, kanske Crossley, med flugbindning och klunkar lagom kyld Chablis samt mackor gjorda på sista biten rökelax.

Fartkameror............... Vaddå?? ;)

Marlodge

Edited by Marlodge

Hellre en fluga i vattnet än en kossa på isen.....!

1looplina.jpg

Och så en dräng från valdet som hämtar med häst och vagn. Låter bekvämt! ;)

Jag är säker på att en svenskreggad röd bil fick böter i snittmätningen vid Alvdal på väg hem. Detta var dagen efter de hemska som hände i Oslo och på Utöya. Jag tror det var en Saab eller Volvo. Jag låg och körde fort och hade den röda bilen i släptåg. I och med att jag visste om fartmätningen saktade jag in varpå den röda bilen för förbi mig. Den föraren fick nog några modiga tusenlappar i bot.

Att på premiärkvällen i goda vänners lag sitta vid älvbrinken med god dryck och mat inväntandes startskottet, likt ett barn som väntar på tomten..

För mig är kamratskapen lika viktig som fisket för att få en fulländad upplevelse :)

;-))

Kamratskapen och fisket är mycket viktiga delar. Men jag kan även säga att jag gillar att fiska ensam väldigt mycket med...

Finns det någon skyltning vid kamerorna i älvdalen, eller är det bara vanliga kameraskyltar?

Finns det någon skyltning vid kamerorna i älvdalen, eller är det bara vanliga kameraskyltar?

Ja där finnst skyltar, men dom är anonyma. Et vanligt skylt med kamera symbol + et underskylt som anger streckan.

http://www.dagbladet.no/2011/06/17/tema/motor/klikk/bil/16964923/

När du passerar första ATK kommer et mkt lite blink som registrerar ditt fordon. Vid nästa ATK om du har kört för fort blinker det til rejält i lanternen efter ATK boxen.

Norrbaggen

Polis, polis, potatismos :D

Inte jag, men en som står mig mkt nära ^_^

Norrbaggen

Ahh, det är altså Alvdal i norge som avses, inte i sverige! Blev lite förvirrad över det där eftersom jag tyckte jag borde fått böter förra året i sådana fall :D

• Author

Ahh, det är altså Alvdal i norge som avses, inte i sverige! Blev lite förvirrad över det där eftersom jag tyckte jag borde fått böter förra året i sådana fall :D

:lol: :lol: