Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jag fiskar första gången vecka 28 i gaula, efter det blir det vecka 32.

Längtar som fan!

Ni som ska dit i början behöver ju inte vänta så länge till nu ;)

Posted

En liten påminnelse till de av er som skall upp och kommer söderifrån genom Österdalen:

Glöm inte de lömska fartkamerorna strax söder om Alvdal. :angry: Det är ju två stycken med 10 km emellan som mäter snittfarten mellan kamerorna.

Det är alltså en utmärkt idé att ta en pissepaus och en liten bensträckare när ni passerat den första... ;)

/ PJ

Posted

En liten påminnelse till de av er som skall upp och kommer söderifrån genom Österdalen:

Glöm inte de lömska fartkamerorna strax söder om Alvdal. :angry: Det är ju två stycken med 10 km emellan som mäter snittfarten mellan kamerorna.

Det är alltså en utmärkt idé att ta en pissepaus och en liten bensträckare när ni passerat den första... ;)

/ PJ

Samma gäller för er som tycker om den andra steckan E6 over Dovre, där har ni samma fälla strax söder om Dovreskogen. Ryktas lite om at dom ochså gjör i ordning en uppe på Dovre. Kör lungt och smil i trafiken, vi skal ju på semester.

Posted

/ PJ

Jo, just dom kostade undertecknad en ansenlig slant som jag hellre hade lagt på ett spö i en vecka :angry:

Posted

Jo, just dom kostade undertecknad en ansenlig slant som jag hellre hade lagt på ett spö i en vecka :angry:

Fick du en bot på plats eller något som skickades hem till dig?

Vad händer om man "glömmer" att betala, vilka påföljder kan det få?

Säkrast att ta det lite lugnt då.. :)

Posted

Norska polisen överlemnar innkrävningen av fartsböterna til svenska polisen när et svenskregistrerat fordon blivit avfotograferat i dessa ATK boxar.

Har du kjört tilräkligt fort, tar vel dom med beslag i ditt körkort. Så om du "glömmer av" att betala tror jag nog inte svenska polisen glömmer av att följa upp kravet.

Nya för året är ATK i nogra tunnelar ochså, ja ochså nogra med snit mätning över distans.

Kör lungt, våra vägar är inte bygda för hastighet!

Posted (edited)

En riktig laxfiskare tar tåget. Gärna med mellanstopp på hotell Astoria i Trondheim, med middagen inmundigad på ärevördiga Palmehaven.

På vägen upp varvas god litteratur, kanske Crossley, med flugbindning och klunkar lagom kyld Chablis samt mackor gjorda på sista biten rökelax.

Fartkameror............... Vaddå?? ;)

Marlodge

Edited by Marlodge
Posted

Jag är säker på att en svenskreggad röd bil fick böter i snittmätningen vid Alvdal på väg hem. Detta var dagen efter de hemska som hände i Oslo och på Utöya. Jag tror det var en Saab eller Volvo. Jag låg och körde fort och hade den röda bilen i släptåg. I och med att jag visste om fartmätningen saktade jag in varpå den röda bilen för förbi mig. Den föraren fick nog några modiga tusenlappar i bot.

Posted

Att på premiärkvällen i goda vänners lag sitta vid älvbrinken med god dryck och mat inväntandes startskottet, likt ett barn som väntar på tomten..

För mig är kamratskapen lika viktig som fisket för att få en fulländad upplevelse :)

Posted

Finns det någon skyltning vid kamerorna i älvdalen, eller är det bara vanliga kameraskyltar?

Ja där finnst skyltar, men dom är anonyma. Et vanligt skylt med kamera symbol + et underskylt som anger streckan.

http://www.dagbladet.no/2011/06/17/tema/motor/klikk/bil/16964923/

När du passerar första ATK kommer et mkt lite blink som registrerar ditt fordon. Vid nästa ATK om du har kört för fort blinker det til rejält i lanternen efter ATK boxen.

Posted

Ahh, det är altså Alvdal i norge som avses, inte i sverige! Blev lite förvirrad över det där eftersom jag tyckte jag borde fått böter förra året i sådana fall :D

:lol: :lol: