May 21, 201214 yr comment_1559415 Värmer upp i Stryn, sen kommer jag till Gaula och dricker midsommarpilsner med dig Peter!! Report
May 21, 201214 yr comment_1559417 Värmer upp i Stryn, sen kommer jag till Gaula och dricker midsommarpilsner med dig Peter!! Så jäkla gött! "The key to becoming a better fisherman is as simple as spending more time fishing..." "Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain..." Report
May 21, 201214 yr comment_1559439 Jag fiskar första gången vecka 28 i gaula, efter det blir det vecka 32. Längtar som fan! Ni som ska dit i början behöver ju inte vänta så länge till nu Report
May 22, 201214 yr comment_1559888 Nu kommer smältvattnet... "The key to becoming a better fisherman is as simple as spending more time fishing..." "Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain..." Report
May 23, 201214 yr comment_1560094 Värmer upp i Stryn, sen kommer jag till Gaula och dricker midsommarpilsner med dig Peter!! Då får du allt komma en sväng till Orkla också Danne! __________________________________________________Flugfiske efter Lax & Havsöring http://salmoniserad.se Report
May 23, 201214 yr Author comment_1560101 En liten påminnelse till de av er som skall upp och kommer söderifrån genom Österdalen: Glöm inte de lömska fartkamerorna strax söder om Alvdal. Det är ju två stycken med 10 km emellan som mäter snittfarten mellan kamerorna. Det är alltså en utmärkt idé att ta en pissepaus och en liten bensträckare när ni passerat den första... / PJ Jag vet inte om jag är ambivalent eller bara har svårt att bestämma mig... Report
May 23, 201214 yr comment_1560195 En liten påminnelse till de av er som skall upp och kommer söderifrån genom Österdalen: Glöm inte de lömska fartkamerorna strax söder om Alvdal. Det är ju två stycken med 10 km emellan som mäter snittfarten mellan kamerorna. Det är alltså en utmärkt idé att ta en pissepaus och en liten bensträckare när ni passerat den första... / PJ Samma gäller för er som tycker om den andra steckan E6 over Dovre, där har ni samma fälla strax söder om Dovreskogen. Ryktas lite om at dom ochså gjör i ordning en uppe på Dovre. Kör lungt och smil i trafiken, vi skal ju på semester. Norrbaggen Report
May 23, 201214 yr comment_1560209 Ja de där är inte roliga och man glömmer lätt bort att de mäter snittet en del av dessa kameror. Report
May 24, 201214 yr comment_1560583 En liten påminnelse till de av er som skall upp och kommer söderifrån genom Österdalen: Glöm inte de lömska fartkamerorna strax söder om Alvdal. Det är ju två stycken med 10 km emellan som mäter snittfarten mellan kamerorna. Det är alltså en utmärkt idé att ta en pissepaus och en liten bensträckare när ni passerat den första... / PJ Jo, just dom kostade undertecknad en ansenlig slant som jag hellre hade lagt på ett spö i en vecka __________________________________________________Flugfiske efter Lax & Havsöring http://salmoniserad.se Report
May 24, 201214 yr Author comment_1560595 Jo, just dom kostade undertecknad en ansenlig slant som jag hellre hade lagt på ett spö i en vecka Jag vet inte om jag är ambivalent eller bara har svårt att bestämma mig... Report
May 27, 201214 yr comment_1561325 Jo, just dom kostade undertecknad en ansenlig slant som jag hellre hade lagt på ett spö i en vecka Fick du en bot på plats eller något som skickades hem till dig? Vad händer om man "glömmer" att betala, vilka påföljder kan det få? Säkrast att ta det lite lugnt då.. ;-)) Report
May 28, 201214 yr comment_1561604 Norska polisen överlemnar innkrävningen av fartsböterna til svenska polisen när et svenskregistrerat fordon blivit avfotograferat i dessa ATK boxar. Har du kjört tilräkligt fort, tar vel dom med beslag i ditt körkort. Så om du "glömmer av" att betala tror jag nog inte svenska polisen glömmer av att följa upp kravet. Nya för året är ATK i nogra tunnelar ochså, ja ochså nogra med snit mätning över distans. Kör lungt, våra vägar är inte bygda för hastighet! Norrbaggen Report
May 28, 201214 yr comment_1561635 En riktig laxfiskare tar tåget. Gärna med mellanstopp på hotell Astoria i Trondheim, med middagen inmundigad på ärevördiga Palmehaven. På vägen upp varvas god litteratur, kanske Crossley, med flugbindning och klunkar lagom kyld Chablis samt mackor gjorda på sista biten rökelax. Fartkameror............... Vaddå?? Marlodge Edited May 28, 201214 yr by Marlodge Hellre en fluga i vattnet än en kossa på isen.....! Report
May 28, 201214 yr comment_1561641 Och så en dräng från valdet som hämtar med häst och vagn. Låter bekvämt! Report
May 28, 201214 yr comment_1561651 Jag är säker på att en svenskreggad röd bil fick böter i snittmätningen vid Alvdal på väg hem. Detta var dagen efter de hemska som hände i Oslo och på Utöya. Jag tror det var en Saab eller Volvo. Jag låg och körde fort och hade den röda bilen i släptåg. I och med att jag visste om fartmätningen saktade jag in varpå den röda bilen för förbi mig. Den föraren fick nog några modiga tusenlappar i bot. Report
May 28, 201214 yr comment_1561655 Att på premiärkvällen i goda vänners lag sitta vid älvbrinken med god dryck och mat inväntandes startskottet, likt ett barn som väntar på tomten.. För mig är kamratskapen lika viktig som fisket för att få en fulländad upplevelse ;-)) Report
May 28, 201214 yr comment_1561691 Kamratskapen och fisket är mycket viktiga delar. Men jag kan även säga att jag gillar att fiska ensam väldigt mycket med... Report
May 28, 201214 yr comment_1561705 Finns det någon skyltning vid kamerorna i älvdalen, eller är det bara vanliga kameraskyltar? "The key to becoming a better fisherman is as simple as spending more time fishing..." "Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain..." Report
May 28, 201214 yr comment_1561707 Finns det någon skyltning vid kamerorna i älvdalen, eller är det bara vanliga kameraskyltar? Ja där finnst skyltar, men dom är anonyma. Et vanligt skylt med kamera symbol + et underskylt som anger streckan. http://www.dagbladet.no/2011/06/17/tema/motor/klikk/bil/16964923/ När du passerar första ATK kommer et mkt lite blink som registrerar ditt fordon. Vid nästa ATK om du har kört för fort blinker det til rejält i lanternen efter ATK boxen. Norrbaggen Report
May 28, 201214 yr comment_1561715 Norska bötesatser 2011, kom ihåg norska kronor inte svenska "sloty" http://www.lovdata.no/cgi-wift/ldles?doc=/sf/sf/sf-19900629-0492.html Edited May 28, 201214 yr by Norrbaggen Norrbaggen Report
May 28, 201214 yr comment_1561721 Norska bötesatser 2011, kom ihåg norska kronor inte svenska "sloty" http://www.lovdata.n...00629-0492.html Inte är det så att du är polis i det civila.. ;-)) Report
May 28, 201214 yr comment_1561739 Polis, polis, potatismos Inte jag, men en som står mig mkt nära Norrbaggen Report
May 28, 201214 yr comment_1561823 Ahh, det är altså Alvdal i norge som avses, inte i sverige! Blev lite förvirrad över det där eftersom jag tyckte jag borde fått böter förra året i sådana fall "The key to becoming a better fisherman is as simple as spending more time fishing..." "Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain..." Report
May 28, 201214 yr Author comment_1561843 Ahh, det är altså Alvdal i norge som avses, inte i sverige! Blev lite förvirrad över det där eftersom jag tyckte jag borde fått böter förra året i sådana fall :lol: Jag vet inte om jag är ambivalent eller bara har svårt att bestämma mig... Report