Jump to content
Sign in to follow this  
swarte

inte riktigt tenkara men

Recommended Posts

Som man frågar får man svar antar jag.

En av mina trevligare stunder med grabben (3 år bara) e o sitta på en brygga tillsammans han kastmetar (nåja jag kastar o han metar) och jag rullar ut nymfer med min #2.

Grejen är att det blir lite mycket att släpa på för en halvtimme på bryggan. Tenkara utrustning verkar jättesmidigt i jämförelse (jo jag e sugen iö oxå men ont om tenkaravatten runt stockholm :)

Tror ni en tenkara rigg skulle funka för lite mört/abborr nymfande från en brygga eller tänker jag helt fel? Ser ju så minimalistiskt och smidigt ut. Skulle garanterat få följa med upp till kiruna oxå men där tror jag att jag oftast föredrar mina flugpinnar .

Varför inte - i grund och botten är det ändå bara ett fiskespö? Det går ju alldeles utmärkt att köra med en lina som är längre än spöt även om det är den lite kortare räckvidden som du kommer att märka av mest. Men om du inte använder Tenkara-spöt "på riktigt" så är det ett dyrt nöje. Lycka till. ;)

Hmm, kanske skulle kollat upp priser innan jag börjar fantisera :blush:

Fast det ser så sabla smutt ut.

Önskar, önskar att det fanns vatten för sånt fiske runt stockholm. så lätt att ha ett helt kitt i en väska och bara stanna till på en vandring eller på väg hem från jobbet...

jaja, om jag nånsin bor i närheten av små vackra vatten jag kan få tillstånd i ska detta provas på stubben (och då lär jag tycka att det är värt var enda krona) :D