May 30, 201213 yr comment_1562173 Just nu pågår tävlingsperioden för v. 22 måndag - söndag. ------------------------------------------------------------- Vinstpremien är ännu inte klar så var beredda på lite väntetid -------------------------------------------------------------- För att delta med en fisk måste den vara fångad under tävlingsperioden. Bilder på fisk som deltar denna vecka ska laddas upp i angiven tråd senast tisdag veckan efter. Vinnaren publiceras på onsdagen veckan efter. Man kan delta med alla typer av fiskarter och oavsett fångstland förutsatt att man är medlem i Edgeforumet och att man har fått fisken med flugspö på en bunden fluga. Alla medlemmar på Edge kan delta, även juryn, moderatorer och ägare får med andra ord vara med och jaga en veckans fisk keps. För att delta ska en tydlig bild på fisken laddas upp i tävlingstråden, samt att längd eller vikt, helst båda ska anges. Ange även vilken eventuell våg som använts, dvs är vikten ungefärlig eller säkerställd med en krönt våg godkänd för storfiskregistrering. Juryn kommer bland annat att bedömma fångstvattnets potential i förhållande till fiskstorlek. Det är med andra ord inte nödvändigtvis veckans största fisk av en viss fiskart som måste vinna. Juryns beslut kan inte överklagas. ------------------------------------------------------------ För att delta i tävlingen ska deltagande bilder laddas upp i denna tråd. Sista tid för uppladdning är tisdag kl 24:00 i nästkommande vecka. Vinnaren meddelas via mail och/eller IM och priset, en "Veckans fisk" keps skickas så snart vi fått vinnarens adress. Leveranstiden kan variera Några har haft problem med rapporteringen då de fotar och dokumenterar med mobilen. Sladdar och trixande gör att de inte får över bilderna på datorn som de vill. Därför meddelar jag att det är helt okej att lämna rapporter på SMS/MMS på tel 0709-105626. Lycka till! Håkan Andersson ------------------------------------------------------------- Babbla gärna på i tråden. Alltid kul med synpunkter, debatter och kommentarer. Efter att omgången är avgjord kommer jag ändå att radera samtliga inlägg utom själva tävlingsbidragen och eventuellt informativa inlägg. Därefter låser jag tråden.... Bara döda fiskar flyter med strömmen - Åsså den förbannade håven! Pappersvändare från Borås, född -66 Håkan Andersson - EDGEPRESENTATION Report
May 31, 201213 yr comment_1562659 Tog en kvällstur till stugan igår 30/5 som ligger strax utanför gbg och drog mig en fin aborre. Varken vägt eller mätt fisken då den fick friheten så fort som möjligt. Tog på en rosa steamer på sjunklina på ca 3.5 meter djup. Bjöd på en fin fajt på ett "svajjigt" klass fem spö. Sjön har ett mycket bra aborr bestånd och flera likadana och även större fiskar har tagits där dock brukar dom tas under sommaren´när man sitter i båten i badshorts och givetvis utan kamera. Edited June 1, 201213 yr by minimxer Prylbög.... javisst. Report
June 2, 201213 yr comment_1563127 Hallå, var ute i Naakajärvi den 31/5 och fiskade efter öring med mitt klass 6. Min vän och jag satt och spanade in vaken i flera timmar och gjorde några försök på dem, mina två sista kast med en Wollybugger landade perfekt. I ett långsamt stop så smäller något på och jag tänker "Äntlingen en fin öring" Men efter en liten stund ser jag att det är en riktigt fet Harr och benen börjar skaka, Direkt tänker jag på min tafs som ligger på 0.15 då jag tidigare körde lite torrt men totalt glömt att byta. Harren är precis framför mig och gjorde en kort rusning in mellan benen (fråga mig inte hur) och jag tänker "F*N nu är den borta" När jag tittar ner mot vattnet mellan benen så ser jag harrens huvud sticka fram, sedan låg den i håven och jag insåg hur tjock harren var.. Detta var nytt PB i vikt definitivt men tyvärr så hade vi ingen våg men den mätte 53 cm. Den simmade piggt tillbaka efter striden :-) Report
June 2, 201213 yr comment_1563141 Tog en kvällstur till stugan igår 30/5 som ligger strax utanför gbg och drog mig en fin aborre. Varken vägt eller mätt fisken då den fick friheten så fort som möjligt. Tog på en rosa steamer på sjunklina på ca 3.5 meter djup. Bjöd på en fin fajt på ett "svajjigt" klass fem spö. Sjön har ett mycket bra aborr bestånd och flera likadana och även större fiskar har tagits där dock brukar dom tas under sommaren´när man sitter i båten i badshorts och givetvis utan kamera. Kul fisk! Hoppas själv kunna lyckas lura likande i sommar. Report
June 2, 201213 yr comment_1563153 Hallå, var ute i Naakajärvi den 31/5 och fiskade efter öring med mitt klass 6. Min vän och jag satt och spanade in vaken i flera timmar och gjorde några försök på dem, mina två sista kast med en Wollybugger landade perfekt. I ett långsamt stop så smäller något på och jag tänker "Äntlingen en fin öring" Men efter en liten stund ser jag att det är en riktigt fet Harr och benen börjar skaka, Direkt tänker jag på min tafs som ligger på 0.15 då jag tidigare körde lite torrt men totalt glömt att byta. Harren är precis framför mig och gjorde en kort rusning in mellan benen (fråga mig inte hur) och jag tänker "F*N nu är den borta" När jag tittar ner mot vattnet mellan benen så ser jag harrens huvud sticka fram, sedan låg den i håven och jag insåg hur tjock harren var.. Detta var nytt PB i vikt definitivt men tyvärr så hade vi ingen våg men den mätte 53 cm. Den simmade piggt tillbaka efter striden :-) NICE! Och grattis! Skulle tippa på att den ligger mellan 1,4 och 1,6 Report
June 3, 201213 yr comment_1563372 Ingen dålig Abborre på första bilden! Flytta Lappland närmare Västerås och Flytta Karibien närmare Sverige Metare är Fetare och http://www.alvraddarna.se/ Delta 3 Pro Staff Report
June 3, 201213 yr comment_1563576 Snyggt Walle! Om ca tre veckor kommer jag till Naakajärvi och tar upp brorsan. Edited June 3, 201213 yr by MathiasL Detta är MathiasLI only wish to catch a fish, so juicy sweet! Kastinstruktör Report
June 3, 201213 yr comment_1563620 Snyggt Walle! Om ca tre veckor kommer jag till Naakajärvi och tar upp brorsan. Det är ett riktigt giftigt ställe för stor harr och öring :-) Kör hårt! Report
October 24, 201213 yr Author comment_1601361 Hallå, var ute i Naakajärvi den 31/5 och fiskade efter öring med mitt klass 6. Min vän och jag satt och spanade in vaken i flera timmar och gjorde några försök på dem, mina två sista kast med en Wollybugger landade perfekt. I ett långsamt stop så smäller något på och jag tänker "Äntlingen en fin öring" Men efter en liten stund ser jag att det är en riktigt fet Harr och benen börjar skaka, Direkt tänker jag på min tafs som ligger på 0.15 då jag tidigare körde lite torrt men totalt glömt att byta. Harren är precis framför mig och gjorde en kort rusning in mellan benen (fråga mig inte hur) och jag tänker "F*N nu är den borta" När jag tittar ner mot vattnet mellan benen så ser jag harrens huvud sticka fram, sedan låg den i håven och jag insåg hur tjock harren var.. Detta var nytt PB i vikt definitivt men tyvärr så hade vi ingen våg men den mätte 53 cm. Den simmade piggt tillbaka efter striden :-) Snygg harr Victor! IM:a din adress så kommer premie på posten Bara döda fiskar flyter med strömmen - Åsså den förbannade håven! Pappersvändare från Borås, född -66 Håkan Andersson - EDGEPRESENTATION Report
October 26, 201213 yr Author comment_1601972 Postat och klart Bara döda fiskar flyter med strömmen - Åsså den förbannade håven! Pappersvändare från Borås, född -66 Håkan Andersson - EDGEPRESENTATION Report