Hoppa till innehåll

Fiskeflugor.se?


El Flinko

Recommended Posts

Jag har väl berättat om när jag inför Los Roquesresan -07 köpte saltvattensflugor från fiskeflugor?

Haha, krokarna blev skitrostiga utan att ha varit i vatten, de som blivit doppade hittade jag inte en blank fläck på, kunde

bryta av kroken efter att jag kommit hem till Sverige och gått igenom vilka flugor som var fräscha, saltvattenskrok ska vara saltvattenskrok

och inte bara en skitkrok som målats blank för att man ska tro att den är vad den utgetts för att vara!!

Köp inget från det skitföretaget! Jag har ju berättat om Helenas flugrulle också.. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: (fem hånskratt till flugfiskets ÖoB)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Alla är vi olika.

Jag har bundit flugor i 15 år vilket är halva mitt liv, men binder fortfarande 30 flugor i veckan...och delar gärna med mig till grannar, kollegor, fiskande med mäniskor vid klubbsjön och kompisar. Och brukar betalas tillbaka med andras fiske lycka, stora tack, öl, flugbindnings matrial och även pengar ibland.

Har bundit flugor i över 10 år å kan ju säga att du "FåR VA DU BETALAR FöR" alla hundratals timmar man lagt ner för att lära sig å alla tusentals kronor i material,, oavsett om ja binder till mig lr andra så gör ja de seriöst å nogrant vilket ger ca 10-15 flugor per timme så räkna själv ut en timlön...

Går man bara å letar efter de billigaste så kommer man aldrig att ha grejjer som håller i längden,,

Redigerad med Flugan85
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Köpte ett gäng flugor förra veckan, kvaliten är ok med tanke på priset. Krokkvaliten är för tidigt att säga nått om, då jag endast varit ute en gång och då fick en båge på torris av deras flugor. Det enda negativa är att jag beställde harörenymfer med guldskalle i stl 12 och fick istället strl 14. Har mailat dom, men inte hört ett ljud ännu efter 1v. Så servicen verkar inte vara på topp...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...

När jag beställde ett 40-tal flugor för 5kr/st så fungerade allt perfekt. Jag fick mail när de postade flugorna och hade dem en dag efter detta. Snabbt och smidigt.

Jag har inte upplevt några kvalitetsproblem heller. Inga slöa eller avbrutna krokar. Flugorna ser ut att hålla lika bra som dem jag betalat upp till 23kr/st för.

Ett styckpris på 5kr för de flugor jag erhöll var rena rama fyndet. Kanske hade jag tur, vad vet jag...

Jag är i alla fall inte rädd för att beställa fler flugor om behov uppstår.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Köpte flugor därifrån förra året för första och sista gången. Skickade dubbelt så många flugor en vad jag beställde.. Givetvis med en faktura som var dubbelt så dyr en vad jag tänkt.

Försökte nå dom på mail och tel ett halvår utan resultat.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Jag gjorde en beställning från fiskeflugor.se för lite mer än 2 veckor sedan. Då det var bra priser passade jag på att fylla upp förrådet lite, det skulle jag inte ha gjort. 80 % av flugorna som beställdes var katastrof. :angry:  Jag beställde ett flertalet 6 pack och det gick knappt att se att det var samma flugor som visades på hemsidan. Dessutom så var flertalet bundna med annat material än det som visades på hemsidan.

Självklart blev jag besviken över detta och skrev ett mail till dem, två veckor och två mail senare utan att ha fått någon respons från dem så kommer jag aldrig handla där mer och kommer att varna alla jag känner :excl:  :excl: 

Detta resulterade dessutom i att jag köpte mig ett bindstäd idag och kommer i fortsättningsvis att försöka binda mina egna flugor.  :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

domännamnen är lika, affärsiderna lika, produktsortimentet lika...

...vi får samtal och mail från fiskeflugors kunder hit relativt ofta, Man kan tro att alla VET varifrån dom beställt sina varor, men icke :/

Okej. :wacko:  Det är ju mindre bra. Visste faktiskt inte att folk är så j*vla snurriga  :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det här behöver nog redas ut, vilken av dessa två är renhåriga? Stackare om någon får ta skit som inte visar sig stämma!

Inte fiskeflugor.se i alla fall. Skrev precis ett inlägg på deras FBsida och tydligen är inte jag den förste som har synpunkter om man läser inläggen där.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Minst hälften av det jag köpt från fiskeflugor.se tidigare har gått sönder eller på annat vis inte hållit vad som utlovats. Kvallitén har varit fullständigt under all kritik. Kommer aldrig lägga en krona till där.

 

Förväxla INTE det där företaget med flugor.se. Har handlat det jag inte velat eller orkat binda själv där(flugor.se) under ngr år nu och det är både grym kvallité och grym service. Svarar alltid i telefonen när dom ska och ger gladeligen personlig service. Mina pengar hamnar definitivt där när jag behöver påfyllning.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har köpt flugor ifrån fiskeflugor 1 gång och efter denna gång kommer jag aldrig handla där nått mer. Fick inte rätt flugor och dom hade inte samma material som dom som fanns på bilderna samt att det var olika storlek på dom. När man sedan skickade mail till dom så fick man inte ens ett svar förens man skickat 3 mail vilket gjorde mig heligt förbannad. Billigt kan vara bra men bara om man får det man beställt!!!!!!!!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det mest tragiska här är att det med jämna mellanrum kommer upp trådar på edge som förklarar hur kassa dessa är, vilket snabbt modereras bort med resultatet att hela tiden fler blir lurade!

  

Czech - Den här tråden har legat kvar sedan i maj förra året. Att vissa trådar ryker kanske snarare handlar om tonen i dom, och på vilket sätt dom väljer att diskutera vissa handlare. 

Hände mig nyligen när jag i en tråd delgav andra mina negativa erfarenheter av en handlare. Enligt mig inte speciellt annorlunda ton i den tråden än den här.

Hela tråden blev raderad. Och inte fick man nån motivering till vad som var fel med diskussionen.

Är det bra?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har beställt diverse varor (flugaskar etc) från fiskeflugor och de har levererat snabbt och rätt, de har varit enkla att ha att göra med och jag kommer gladeligen fortsätta handla där. Finns massor av andra butiker jag upplever mycket sämre och som jag har dåliga erfarenheter av. Tycker det blir lite fel när vissa trådar raderas medan andra får leva vidare trots ungefär lika innehåll...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har köpt flugor ifrån fiskeflugor 1 gång och efter denna gång kommer jag aldrig handla där nått mer. Fick inte rätt flugor och dom hade inte samma material som dom som fanns på bilderna samt att det var olika storlek på dom. När man sedan skickade mail till dom så fick man inte ens ett svar förens man skickat 3 mail vilket gjorde mig heligt förbannad. Billigt kan vara bra men bara om man får det man beställt!!!!!!!!

Ja, precis. Att de inte svarar sina kunder är j*vligt illa. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Köpte mina Polaroidglasögon med inbyggd kamera, snabb leverans och tafsfodral i gåva.

Inget ont om det, men att kameran skulle vara HD är väldigt tveksamt.

Nåja man får vad man betalar för. Och dom fyller säkert sin funktion.

Filmar ungefär lika bra som en mobil på några megapixlar.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.























×
×
  • Skapa ny...