Jump to content
Sign in to follow this  
salmonsalar

Aborresj�skepplanda

Recommended Posts

Hej,

Far man fiska fran flytring i nagon av sjoarna i Abborresjons fiskevardsforening?

Jag blev riktigt sugen p堡tt testa dessa sjoar.

Grymt bra att man kan losa kortet med telefonen pa plats med eller via appen Ifiske.

St䭭er det att det finns sj䬶reproducerande fj䬬rg i deras vatten?

Sent from my HTC One X using Tapatalk

St䭭er det att det finns sj䬶reproducerande fj䬬r�g i deras vatten?

Om jag förstår dig rätt, Ja de finns de Öring men den är fredad!

Stora Kroksjön

En vacker sjö på 22,3 Ha och ett max djup på ca 20m i risvedens naturreservat.

Spinn- Flugfiske sjö med fina övernattningsmöjligheter och grillplatser som gör den mycket familjevänlig

Regnbåge och röding med liten stationär vild stam av öring som är fredad och skall ovillkorligen återsättas.

Abborresjön

En Flug- Spinnfiskesjö på 9,2 Ha och ett maxdjup på ca 9m med regnbåge och öring. Öringen är dock fredad precis som i kroksjön och skall ovillkorligen släppas tillbaks vid fångst

Vi tillåter flytringsfiske under speciella villkor.

Övernattningsmöjligheter, grillplatser och ett par fikabord finns runt sjön.

Tack fvaren. Har 䶥n hatt det ska finnas rg. St䭭er det?

Nån fiskat nyligen? Värt att åka dit istället för Kullsjön i helgen?

Carl: Hur är skillnaden i sjöarna rent fiskemässigt? Är det lika mycket fisk i alla eller har jag större chans på fisk i någon av de andra sjöarna förutom flugfiskesjön?

Edited by Lethul

Jo då kom hem från en tur nu och fick allt fisk som vanligt =)

Skillnaden mellan sjöarna är bara att flugfiske sjön är anpassad för oss med 5 bryggor och rätt många platser att vada ut på. När de kommer till fisken så är de ingen skillnad alls dom släpper i bra mycket fisk i alla sjöar men så klart i stora kroksjön finns de regnbågar som har överlevt några år så dom kan vara lite större där. Fiskarna dom släpper i ligger runt 1-2kg inga bamsingar men mycket fin fisk tycker jag om man tittar på andra sjöar runt om Göteborg.

Jo då kom hem från en tur nu och fick allt fisk som vanligt =)

Skillnaden mellan sjöarna är bara att flugfiske sjön är anpassad för oss med 5 bryggor och rätt många platser att vada ut på. När de kommer till fisken så är de ingen skillnad alls dom släpper i bra mycket fisk i alla sjöar men så klart i stora kroksjön finns de regnbågar som har överlevt några år så dom kan vara lite större där. Fiskarna dom släpper i ligger runt 1-2kg inga bamsingar men mycket fin fisk tycker jag om man tittar på andra sjöar runt om Göteborg.

Jodå. Här är trevligt men föreningen sköter inte väghållningen fram till Böljesjön. Buskar o grenar täcker vägen så det är svårt att ta sig fram. man borde röja ordentligt. Har inte varit där i år pga detta. Det är inte så roligt att få hela sidan på bilen full av repor.

Alla kör inte traktor till fisket!

Jodå. Här är trevligt men föreningen sköter inte väghållningen fram till Böljesjön. Buskar o grenar täcker vägen så det är svårt att ta sig fram. man borde röja ordentligt. Har inte varit där i år pga detta. Det är inte så roligt att få hela sidan på bilen full av repor.

Alla kör inte traktor till fisket!

Var uppe vid böljesjön för typ 3 veckorsedan och de var inga somhelst problem att ta mig dit med min helt vanliga personbil, inga buskar som hängde ut över vägen heller men dom kanske har tokväxt sen dess?...

Var uppe vid böljesjön för typ 3 veckorsedan och de var inga somhelst problem att ta mig dit med min helt vanliga personbil, inga buskar som hängde ut över vägen heller men dom kanske har tokväxt sen dess?...

Samma här har en helt ny bil och har inga problem att ta den upp ditt, så klart finns de håller men alla grusvägar är så tycker jag..