Hoppa till innehåll

Tips om flugfiskevatten i Västeråstrakten


Felini

Recommended Posts

Hej,

Jag tänkte försöka kombinera två aktiviteter som sällan går ihop: familjeträff och fiske.

Kommer att bila till Västerås och tillbringa midsommaren där. En dag vill jag dock vika åt mig = fiska.

Vore därför tacksam för era tips om fiskevatten i trakten. Föredrar flugfiske i strömmande vattendrag efter fisk som nan simma, även on den inte har kläckts på naturligt sätt - och plats.

Tack på förhand för alla goda råd.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hej,

Jag tänkte försöka kombinera två aktiviteter som sällan går ihop: familjeträff och fiske.

Kommer att bila till Västerås och tillbringa midsommaren där. En dag vill jag dock vika åt mig = fiska.

Vore därför tacksam för era tips om fiskevatten i trakten. Föredrar flugfiske i strömmande vattendrag efter fisk som nan simma, även on den inte har kläckts på naturligt sätt - och plats.

Tack på förhand för alla goda råd.

hej! jag rekomenderar hedströmmen i bernshammar! den ligger ca 1,5mil från kolsva strömmande vatten efter öring. från västerås så åker du mot köping när du kommer in till köping så tar du höger mot kolsva sen är det bara att köra rakt fram förbi kolsva ca 1,5mil sen har du en loppis på höger sida en gammal bensin mack där köper du fiskekort. rakt över vägen ca 300m ligger strömmen. mer info kan du få om du ringer 022230150. mvh henke
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Finns en informativ tråd om fisket där nånstans på forumet. Finns även en tråd om hedströmmen i malingsbo, dit är det ca 8 mil från Västerås, lite längre alltså. Lumsån i malingsbo har bara vild öring c&r inte så stor fisk tror jag men vild!!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tack Henke och Tårta!a

Ni har rätt - det fanns en trån i detta underbara forum - men det är antingen trådens ålder eller min rostiga hjärnrester som gör att jag inte hiyyar det.

Jag har faktiskt varir där för många år sedan och minnets autoradering gjorde sitt. Då körde jag typ 10 mil till vattnet, fast bara en bråkdet tillbaka, för min navigator klarade att hitta vägen tillbaka till Västerås. Den maniken hittar, bara man själv vet vad man söker....

Jag följer tacksam ev. fortsatta tips i tråden - allt som har med fiske där och nu. Kanske kan träfa några av er där. Vi som har detta Forum på insidan bollen, bör ju skaffa oss en EDGE-keps att pryda densamme på utsidan - som stolt EDGE kännetecken.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...