June 16, 201213 yr comment_1566386 Hej ! Ska börja med att säga att detta kanske inte rör flugfiske... men vill gärna veta vad det är för en insekt. Denna lilla insekt som jag först trodde var en spindel (såg inte att den hade sex ben) låg och mös med mig i sängen på morgonen..mysigt? Dom två främre benen ser ut som klor, tycker att dom små klumparna ser ut som någon sorts giftkörtlar som klokrypare har i sina klor. Har försökt identifiera denna insekt utan lycka, är tacksam för alla svar ! Edited June 16, 201213 yr by Sakkeee Report
June 16, 201213 yr comment_1566390 Tycker nog det ser ut som en Bokskorpion. http://www.google.se/search?q=bokskorpion&hl=sv&rlz=1W1ADFA_sv&prmd=imvns&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=vzncT8_0LY_b4QTch4nCCg&ved=0CGIQsAQ&biw=1280&bih=762 Inte ofta man ser nån sån, har nog bara hittat en eller två, men man tittar väl i fel miljöer troligen. Jag vet inte om jag är ambivalent eller bara har svårt att bestämma mig... Report
June 16, 201213 yr Author comment_1566394 Mmm, ser lite ut som den, men bokskorpionen har väl 8 ben ? Kan hända att ''min'' insekt , har fler ben än vad som syns på bilden, vet ej.. Report