Jump to content

vilken rulle har jag, någon som vet?

Recommended Posts

Tja

Jag köpte ett set av min bror och det medföljde en Galvan rulle av okänd modell och storlek. Någon som har en aning om vilken modell det är? Det står bara Galvan på den samt Made in USA. Jag har tittat på deras hemsida men detta måste vara en modell som utgått. Anledningen till att jag frågar är att jag mer än gärna skulle vilja ha en extra spole till den. Är lite små kär i rullen så att säga... :wub:

92827-da3ed7b59a4ab240ff75e348eea2c737.jpg

Tja

Jag köpte ett set av min bror och det medföljde en Galvan rulle av okänd modell och storlek. Någon som har en aning om vilken modell det är? Det står bara Galvan på den samt Made in USA. Jag har tittat på deras hemsida men detta måste vara en modell som utgått. Anledningen till att jag frågar är att jag mer än gärna skulle vilja ha en extra spole till den. Är lite små kär i rullen så att säga... :wub:

92827-da3ed7b59a4ab240ff75e348eea2c737.jpg

Kolla med JK Flugfiske.com

En galvan standard fly reel i storlek 3.0 kanske?

Hittar bilder på den som har både 2 och 3 cirklar med hål. Ser ut som att din kan ha en diameter på 7,62 cm.

Inte helt säker dock.

Hitta den i storleken 2.75tum med, 6.98cm den verkar konsekvent ha två cirklar med hål, precis som din har på bilden.

http://www.flyfishin...n-s27-spoo-gr00

Dock talar det här: http://www.ebay.com/itm/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=170861622791+&item=170861622791&lgeo=1&vectorid=229466#ht_534wt_1185

För att det kan vara en 3.0 med.

Maila galvan, de lär veta ;)

Edited by marr