Jump to content

Göra en Guideline A-1 vänstervevad

Recommended Posts

Jag har nyligen skaffat en Guideline A-1 Sense Salmon som jag tänkt ha som backup vid framtida resor. Rullen jag har är högervevad och jag vill skifta den till vänster. Jag antar att det är att vända nållagret, men är det någon som har ett bra tips på hur man får ut lagret? Vågar inte ge mig på det med våld, det måste ju finnas något lättare sätt.

Jag vore tacksam för svar och tips.

Mvh Peter

• 8 months later...

Jag har nyligen skaffat en Guideline A-1 Sense Salmon som jag tänkt ha som backup vid framtida resor. Rullen jag har är högervevad och jag vill skifta den till vänster. Jag antar att det är att vända nållagret, men är det någon som har ett bra tips på hur man får ut lagret? Vågar inte ge mig på det med våld, det måste ju finnas något lättare sätt.

Jag vore tacksam för svar och tips.

Mvh Peter

Hej Peter

Såg att du inte fick svar på din fråga i detta forumet.

Fick du svar från annat håll ?

Jag har sjäv en sådan rulle fast Sea Trout modellen och har samma problem.

mvh Jonas

• 1 month later...

Hej Jonas.

Ursäkta att jag inte svarat, men jag har inte sett ditt svar förrän nu.

Jag fick inget svar nej, men jag tror jag lyckades lista ut hur man gör ändå. Jag ska FÖRSÖKA återge vad jag gjorde.

Det var inget nållager som skulle tas ut, jag hittade istället några små "gummipuckar" eller vad man ska kalla det som satt i gavlen på rullen. Dessa satt bredvid varsin likande "puck" i något annat material som jag antar fungerar som något slags stopp. Jag bytte plats på de respektive puckarna, alltså flyttade "gummipucken" till andra sidan "stoppucken" och på så sätt vände man vevriktning. Ju mer jag försöker förklara detta desto mer inser jag att det låter väldigt krångligt, men jag hoppas på något sätt att du förstår vad jag menar.

Mvh Peter