Hoppa till innehåll

Vilket utrustning ska jag välja?


superpuppan75

Recommended Posts

Hej!

Ska köpa mig ett nytt klass 7 eller klass 8 spö för öringfisket nu här i augusti, har fiskat med och är van vid mitt Loop #5/6 9´3 special edition tillsammans med en zpeylina som heter Silence. Fungerar klockrent ihop. Tror dock att spöet är lite för vekt när det kommer till öringar över 2 kilo, ska fiska lite större öringar med tyngre flugor och vill kunna sätta lite press. Vill ha en rulle där linan inte fastnar, vill ha en helgjuten rulle men som inte kostar skjortan med bra broms. Funderar lite på Guideline reelmaster LA 6-8 eller Scierra XDP 7-9? , De spön jag tittat på är Guideline EXP4, Scierra hm+, Scierra emerger, Bromanodell Esox Lucius 9´#9-10, Kunnan? Ska åka och prova lite imorgon så då vill jag ha lite råd. Vill inte ha ett sladdrigt spö med returslag utan ett med lite ryggrad. Vilken lina ska man välja? Priset för allt får inte överstiga 3000:- har jag tänkt. Vattnen som jag fiskar i är älvar och mindre åar som har en bredd på allt från 7-30 meter. Är det någon som har erfarenhet från dessa prylar, vet ej om jag är rätt ute?

Tacksam för lite hjälp?

Mvh Superpuppan75

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...