-
Har inte du provat ett Wraith 905? Hur tycker du det är i jämförelse med XO, är dom likvärdiga i aktionen?
-
By salmonmike · Posted
Som Sunray säger liten och klar med hyfsat stor fisk. Fiskade den för några år sen. Hade hela älven förutom nå småsnutter. Körde tvärtemot tips stora svart/orange flugor i vitvatten och drog på rätt bra med fisk. Min vän och jag som är van vid stora norrlandsälvar tyckte det sög och vaskade och drog hem efter ett par dar. Kolla salmoniserad.se de har en minipool nedanför en fors och en halv pool nedanför. Vissa skulle älska det några skit. Men vackert håller nog alla med om. -
I absolut nyskick bytes mot Kvalitetsrulle i size 5/6. Gärna Litespeed eller Velocity i size 2 eller Loop Opti etc Ska sitta på ett Sage ONE 906 och ska tåla saltvatten. Kom med förslag.
-
Hej, Har dock endast kastat lite tyngre klassade CTS skagit, men utifrån dessa erfarenheter skulle jag prova en RIO Scandi short #6 och om du gillar lite tyngre känsla även #7, någonstans mellan 24-28 gr beroende på vilken klump och känsla du vill ha borde funka för scandi. Have fun out there..
-
Hej, kolla på Laxberndts hemsida, han har koll på det. Mvh Tierra
-
Söker kunskap om fluglinevikt till min CTS Affinty Skagit 12,0 fot #5-6, byggt som ett tvåhandsspö. Alltså vilken linvikt är lämplig till ovanstående spö vid tvåhandskast = underhandskast?
-
Söker kunskap om fluglinevikt till min Loop Blue Line 11,2 fot #7, byggt som ett tvåhandsspö. Alltså vilken linvikt är lämplig till ovanstående spö vid tvåhandskast = underhandskast?
-
Det drar ihopa sig till premiär, hoppas på bättre tur iår än i fjol. Lika sugen som alltid, premiär reven väntar. Hoppas på riktigt fint väder utan is. Skåne nordväst bjuder idag på riktigt skitväder precis som det gjort sista 3 månaderna, regn och blåst. Tänk, det är 15 år sedan jag startade upp detta ämne, tiden går men öringarna simmar vidare precis som inget hänt. Skitfiske till alla som skall ut den 1e januari. PS. Jag kommer uppdatera med väder och vindar för långväga fiskare.Det är långt mellan prognoser och verklighet//
-
-
Ämnen
-
Images
-
0
-
0
-
0By BoobieNewbie,
-