Hoppa till innehåll

Only the river knows


Malungsfors

Recommended Posts

De otroligt kreativa och talangfulla grabbarna Rolf Nylinder och Peter A Christensen är väldigt nära att slutföra en flugfiskedokumentär. Problemet är att de har slut på pengar. Du har nu möjlighet att hjälpa till genom att förhandsboka ditt alldeles egna exemplar av filmen.

Läs mera och se deras vädjan här: http://www.indiegogo...etroutalsorises

Så istället för att tanka ner filmen och således uföra en kriminell handling kan du beställa den på förhand och samtidigt hjälpa grabbarna att slutföra projektet. Som jag ser det en klockren win-win för alla!

Ps 1. Har råkat se några scener från filmen och jag kan säga att den verkar kunna bli något alldeles, alldeles extra. Några scener "will blow your mind".

Ps 2. Lars Lenth och Bård tufte Johansen medverkar.

Redigerad med Stefan Ågren
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
  • Svar 91
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Kom ihåg denna kampanj! Endast 7 dagar kvar och det är nära att filmen blir verklighet.

"Å lage fluefiskefilm i skandinavia er alt annet enn lukrativt, og hvis vi vil at dette skal skje også i årene som kommer, så er det nærmest en plikt å bidra." Citat från: http://vakmag.com/fluefiske/stott-nordiske-filmskapere

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag har lite svårt att förstå vad som är så speciellt med filmen.Någon får gärna förklara för jag blev inte så mycket klokare av att följa länken F.ö. är jag mer intresserad av fiskevård än att se andra fiska....bara en personlig reflexion.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Denna film är ett måste se! Ni gör fantastiska filmer med insperation & glädje! dessutom tror jag ni inspererar tonåringar som mig, bra jobbat & Lycka till med Dvd'n, Önskade jag kunde hjälpa till! (17år)

Skitfiske på dig Stefan.

Redigerad med Aspling
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tja vad fan tänkte jag :D har träffat bröderna nylinder någon gång även om jag inte fått någon klar bild av vad det är för gynnare,själv kanske jag är okritisk dum men jag kan tänka mig att pyttsa in lite dollar till grabbarna just for the hell of it och vem vet filmen kanske är bra :D .

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag har lite svårt att förstå vad som är så speciellt med filmen.Någon får gärna förklara för jag blev inte så mycket klokare av att följa länken F.ö. är jag mer intresserad av fiskevård än att se andra fiska....bara en personlig reflexion.

Oj vilken svår fråga. Det är en dokumentär som grabbarna har gjort helt och hållet på egen hand utan andra människor eller företag som har blandat sig i och påverkat resultatet. Nu vädjar de om finansiell hjälp för att slutföra projektet. Ganska smart tycker jag själv eftersom man kan förhandsboka filmen och samtidigt hjälpa dem att slutföra produkten. Win-win?

Tja vad fan tänkte jag :D har träffat bröderna nylinder någon gång även om jag inte fått någon klar bild av vad det är för gynnare,själv kanske jag är okritisk dum men jag kan tänka mig att pyttsa in lite dollar till grabbarna just for the hell of it och vem vet filmen kanske är bra :D .

Ha ha du är nog inte ensam om att ha en oklar bild om vad de är för gynnare, trots att jag tror mig känna dem så känner jag samma sak som dig :)

Roligt att ni övriga ställer upp och hjälper grabbarna! Jag har fått se en grov klippning av filmen och jag kan säga att den redan då fick 5/5 torrflugor som betyg... det är något helt nytt vad gäller fiske/dokumentärfilm. Lars Lenths roll i filmen är magisk.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Känns säkrare att ge pengarna till Panaxia. Sannslöst B-igt att inte kunna ordna finansiering på mindre bondfångaraktigt sätt. Om de gjort allt själva hittills så borde de väl kunna klippa färdigt filmen utan att jag skickar över mina hårt marginalbeskattade pengar? Gynnare sa någon, lymlar säger jag!!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Känns säkrare att ge pengarna till Panaxia. Sannslöst B-igt att inte kunna ordna finansiering på mindre bondfångaraktigt sätt. Om de gjort allt själva hittills så borde de väl kunna klippa färdigt filmen utan att jag skickar över mina hårt marginalbeskattade pengar? Gynnare sa någon, lymlar säger jag!!

Nja, panaxia känns som att jag lika gärna kan elda upp pengarna istället.

Det finns ju en del kostnader som du inte kommer ifrån, oavsett hur mycket du gör själv.

Licens-pengar för använd musik är ju en post exempelvis.

Att söka finansiering på detta sätt är absolut varesig nytt eller "B-aktigt".

Kolla in filmen "Low & Clear" den slutfinansierades på samma sätt.

Skitfiske på dig :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Om köp av en film för 300:- kommer ruinera dig så kanske du skall starta en egen kampanj och be om medel för att sanera din ekonomi?

Trailern kan du se på Vimeo eller Youtube om du ändå väljer att hålla hårt i dina marginalbeskattade tillgångar....

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Känns säkrare att ge pengarna till Panaxia. Sannslöst B-igt att inte kunna ordna finansiering på mindre bondfångaraktigt sätt. Om de gjort allt själva hittills så borde de väl kunna klippa färdigt filmen utan att jag skickar över mina hårt marginalbeskattade pengar? Gynnare sa någon, lymlar säger jag!!

Tyck vad du vill om andra människor och vad de sysslar med men ge sjutton i att kalla dem för skällsord på forum de aldrig är in på och inte kan försvara sig. Både Rolf och Peter är två otroligt snälla och härliga människor och förtjänar inte höra sån skit från dig!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Känns säkrare att ge pengarna till Panaxia. Sannslöst B-igt att inte kunna ordna finansiering på mindre bondfångaraktigt sätt. Om de gjort allt själva hittills så borde de väl kunna klippa färdigt filmen utan att jag skickar över mina hårt marginalbeskattade pengar? Gynnare sa någon, lymlar säger jag!!

Inget konstigt med den här metoden. Kolla upp t ex Kickstarter som har hjälpt otaliga projekt att sjösättas. Det kallas crowdsourcing och är en helt normal finansieringsform.

Tycker för övrigt också att du uttrycker dig onödigt konfrontativt.

Skickat från iPhone

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Sorry. Hade missat denna modernitet. Låter ju helt genialt när man tänker efter lite istället för att bara gapa.

Off topic: Jag har för avsikt att dra till B.C och spela in film nästa höst. Storyboarden är enligt morsan "fett nice". April Vokeys ädlare ryktas skymta förbi. Någon som känner för att crowdsourca?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Sorry. Hade missat denna modernitet. Låter ju helt genialt när man tänker efter lite istället för att bara gapa.

Off topic: Jag har för avsikt att dra till B.C och spela in film nästa höst. Storyboarden är enligt morsan "fett nice". April Vokeys ädlare ryktas skymta förbi. Någon som känner för att crowdsourca?

Är April med i bikini hållandes i en bamsing så. ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Sorry. Hade missat denna modernitet. Låter ju helt genialt när man tänker efter lite istället för att bara gapa.

Off topic: Jag har för avsikt att dra till B.C och spela in film nästa höst. Storyboarden är enligt morsan "fett nice". April Vokeys ädlare ryktas skymta förbi. Någon som känner för att crowdsourca?

:lol: :lol: :lol:
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Känns säkrare att ge pengarna till Panaxia. Sannslöst B-igt att inte kunna ordna finansiering på mindre bondfångaraktigt sätt. Om de gjort allt själva hittills så borde de väl kunna klippa färdigt filmen utan att jag skickar över mina hårt marginalbeskattade pengar? Gynnare sa någon, lymlar säger jag!!

Finns även adjektiv för sånna som dig. Surgubbe och snåljåp är två. partypooper är en annan.

Försök spendera mer tid förstöra din egna tillvaro än andras så blir du nog mer uppskattad.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tyck vad du vill om andra människor och vad de sysslar med men ge sjutton i att kalla dem för skällsord på forum de aldrig är in på och inte kan försvara sig. Både Rolf och Peter är två otroligt snälla och härliga människor och förtjänar inte höra sån skit från dig!

Finns även adjektiv för sånna som dig. Surgubbe och snåljåp är två. partypooper är en annan.

Försök spendera mer tid förstöra din egna tillvaro än andras så blir du nog mer uppskattad.

Instämmer i vartenda ord.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.























×
×
  • Skapa ny...