Hoppa till innehåll

Only the river knows


Malungsfors

Recommended Posts

  • Svar 91
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Finns det ett nedladdningsalternativ till att skicka hårdvara med posten? Alltså INTE gratis utan lagligt så att pengarna kommer skaparna tillgodo, som man kan göra med musik etc.

Det är precis som Richard säger för er som hjälpte till att stötta projektet under kampanjperioden. För er som vill köpa filmen när det kommer så ska den kunna gå att beställa från nätet och köpas på fiskebutiker som väljer att ta hem den. Ev ska den också finnas på Itunes och liknande.

All info kommer på frontsideflys facebooksida när vi vet mera. Vi brukar aldrig uppmana människor att "gilla" sidan men om ni gör det så får ni all info om filmen allt eftersom det kommer: https://www.facebook...137202879684063

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Låg i lådan i fredags, skickade in den i dvd-spelaren igår. Såg dryga 30minuter och kan hittills säga att jag inte är ett dugg besviken.

Jag är väldigt imponerad över hur dessa två unga killar (så här långt) lyckats skapa något som faktiskt har en trevlig historia, samtidigt som man vältrar sig i fiskeporr. Mycket bra film, med hög kvalité som jag bara hoppas håller ända till slutet.

Värd varenda krona!!

Redigerad med Richard
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

En lite mer ingående recension, om än något kort.

Precis som Karki säger så är första halvan av filmen helt otroligt vacker. Det är verkligen inte någon standard flugfiskefilm där vi får se den ena fisken efter den andra bli krokad. Inget ont om denna kategori fiskefilmer, men Only the river knows har valt att visa något annat. Jag skulle vilja jämföra den med Dr. Drövels hemlighet möter, Där floden flyter fram. Rolf Nylinder och Peter A Christensen (mest Rolf) har ett härligt, töntigt sätt att föra sig framför kameran, och det märks väldigt tydligt att Lars och Bårds verk har varit en stor inspirationskälla till deras film, inte minst med tanke på handlingen i filmen. Det är detta som gör att filmen sticker ut från mycket annat på marknaden. Jag tycker fiskefilmer har en tendens att bli långa reklamfilmer om olika vatten. Man visar den ena fantastiska vyn efter den andra, varvat med drillande av monsterstora fiskar. Därför är det väldigt uppfriskande att se en film som faktiskt väljer att berätta en historia. Givetvis innehåller även denna film gigantiska öringar, men dessa är rekvisita för att bära historien.

Jag hade gärna sett att den romantiska delen av fisket varit lite längre, och att man gett slutet av filmen den tid det behövde. Kanske var det för att pengarna tog slut, eller för att de helt enkelt ville bli klara. Rolf och Peter är så begåvade att jag är övertygad om att de hade kunnat fylla en ”Del två”. Jag hade i varje fall köpt den direkt.

Som jag sa tidigare - värd varenda krona!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

En lite mer ingående recension, om än något kort.

Precis som Karki säger så är första halvan av filmen helt otroligt vacker. Det är verkligen inte någon standard flugfiskefilm där vi får se den ena fisken efter den andra bli krokad. Inget ont om denna kategori fiskefilmer, men Only the river knows har valt att visa något annat. Jag skulle vilja jämföra den med Dr. Drövels hemlighet möter, Där floden flyter fram. Rolf Nylinder och Peter A Christensen (mest Rolf) har ett härligt, töntigt sätt att föra sig framför kameran, och det märks väldigt tydligt att Lars och Bårds verk har varit en stor inspirationskälla till deras film, inte minst med tanke på handlingen i filmen. Det är detta som gör att filmen sticker ut från mycket annat på marknaden. Jag tycker fiskefilmer har en tendens att bli långa reklamfilmer om olika vatten. Man visar den ena fantastiska vyn efter den andra, varvat med drillande av monsterstora fiskar. Därför är det väldigt uppfriskande att se en film som faktiskt väljer att berätta en historia. Givetvis innehåller även denna film gigantiska öringar, men dessa är rekvisita för att bära historien.

Jag hade gärna sett att den romantiska delen av fisket varit lite längre, och att man gett slutet av filmen den tid det behövde. Kanske var det för att pengarna tog slut, eller för att de helt enkelt ville bli klara. Rolf och Peter är så begåvade att jag är övertygad om att de hade kunnat fylla en ”Del två”. Jag hade i varje fall köpt den direkt.

Som jag sa tidigare - värd varenda krona!

Håller med dig helt i din recension. :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har inte fått mitt ex än heller, ändå trodde jag att jag var lite kompis med filmskaparna :) Men ta det lugnt grabbar, de kommer! Jag tror ändå att ni får dem innan de fysiskt finns att köpa i butikerna. Kom ihåg också att ni som var med i kampanjen faktiskt har hjälpt till att få detta att bli verklighet! Ni har ju sett att det är några som har skrivit några fina ord om filmen redan så det bådar gott.

Den som väntar på något gott...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag har pratat med Peter och alla filmer ska vara skickade. Om du inte har fått ditt exemplar så maila till Peter så får han undersöka problemet: peterachristensen (at) gmail.com

Ibland går inte saker och ting smidigt, så är det när grabbarna gör allt själva och inte har ett stort mediabolag bakom sig. Hoppas ni har överseende med detta! Det löser sig alltid. Skicka bara ett mail till Peter om inte filmen ligger i brevlådan de närmsta dagarna.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hur ändrar man rubriken på tråden förresten, någon som vet? Filmen heter ju inte som den gjorde då tråden skapades :) Kan ju vara bra om vi vill diskutera kring filmen framöver. Några har ju redan skrivit fina recensioner t ex. Sen väntar jag bara på att Eglington ska komma med några väl valda ord på nytt :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det kan jag tänka mig! Bara promotandet av den här filmen som dina vänner gjort tycks ju ha varit något av en höjdpunkt i ditt liv så jag utlovar en recension som är "fair and balanced" bara någon börjar seeda lite!

Du satte huvudet på spiken! Det här är det bästa som har hänt i mitt liv. Att få hjälpa mina vänner med lite info om en film de har gjort på ett flugfiskeforum. Du måste vara en riktig människokännare som genomskådade mig direkt.

Redigerad med Stefan Ågren
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.























×
×
  • Skapa ny...