Hoppa till innehåll

Brostorp. Dammarna nära Linderöd. Är de bra?


mipert

Recommended Posts

Jag ville söka efter information men det går ju inte att söka på edge...

Har någon erfarenheter av Brostorp sportfiskevatten

http://www.turism.skanenordost.se/fiske/print.lasso?id=49

Jag är i Kristianstad ett par gånger i veckan och det är ingen lång avstickare från E22 till de två dammarna. Har någon något att säga om fisket vore det toppen. Framförallt kvaliteten på fisken. Jag vill ha enkelt fiske med fångstgaranti på regnbågar med fenor i storlekar runt kilot... :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Kan inte säga så värst mer än att jag varit där 3 ggr och inte ett hugg, tror inte det är min teknik som fallerar då RB brukar jag alltid fånga..

Sett folk ta aborre i dammarna med regnbåge dock :)

Men du är ganska kass Skanerost ;) (snart är de januari)

Där har varit fint förr om åren, ofta bjudit på¨fint torrfluge fiske även nu på hösten med fjädermygg.. Dock inte varit där i år tror jag, så kvaliteten vet jag föga om.

Förra vintern grävdes dammarna upp och rensades, vilket såklart kan innebära mycket för insektslivet.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag har fiskat tre gånger och haft fisk upp två. Jag brukar stanna till en timme på hemvägen från Kristianstad (är där ett par gånger i veckan).

Av de fem gånger jag varit där (tittat två gånger) har jag alltid sett andra med fisk. Och vakat har det alltid gjort.

Lånade en gång ut min kniv till en så han kunde rensa sin fångst...

De som lyckas bättre än mig kör sjunklina med boobie. Jag kör skalbagge, geting och smått i ytan eller flickslända.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hrmf ja ... HÖ har jag varit riktigt usel på iaf :)

Klart man kanske får ge dammarna en chans till, fast då får jag bli lite bättre först :P

Men du är ganska kass Skanerost ;) (snart är de januari)

Där har varit fint förr om åren, ofta bjudit på¨fint torrfluge fiske även nu på hösten med fjädermygg.. Dock inte varit där i år tror jag, så kvaliteten vet jag föga om.

Förra vintern grävdes dammarna upp och rensades, vilket såklart kan innebära mycket för insektslivet.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Hejsan. Blev lite sugen på att göra ett inlägg här. Brukar åka till desss dammar både sen höst (okt-nov) och även någon tur tidig vår. Jag fiskar endast med imitationer av det som kläcker. Var där nu i oktober och lyckades pricka en dag då det var varmt och kläckte nattsländor, härligt. Jag och min fiskebroder fick 15 fiskar ihop samtliga tagna på små nattsländepuppor och även några på torrt. Ibland kläcker det en hel del fjädermygg här och då kan man plocka en del fisk på småt-smått. Specielt i nedre dammen runt ön där fisken ofta går och söker föda. Tilläggas kan att de som fiskade större flugor med både flyt- och sjunklina då vi var där gick bom denna dag. Var där även i slutet på sept och hade en trevlig dag med fjädermyggfiske. Några fångstgarantier finns aldrig men väljer man rätt metoder vid aktullt tillfälle kan man ha riktigt roligt fiske här. Stora nattsländekläckningar har jag prickat in flertalet gånger under de senaste åren (sen höst).

Lycka till alla som skall dit. Däremot kan ju fisken vara lite av blandad kvalite.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...