Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jag hade lyckan att få några laxar från flytring, för några år sedan när det fanns lite fler av dom. Fiskade mest vid Kråkeryd men även Öninge. Att ha lax som jagar spigg i ytan inom kasthåll är nog bland det grymmaste jag upplevt i fiskeväg :)

Posted

Kan tänka mig det. :)

Jag har bara prövat uppe vid sjömarken och har aldrig fått lax själv eller sett någon ta någon heller för den delen. Jag vet dock en som fick lax förra året från flytring.

Posted

Jag kan tänka mig att hänga på! Fiskade för många år sedan vid Hästholmen från land. Skulle vara kul att testa fisket från pontonbåten :)

Posted

Det är kul som satan! Fått en del lax och någon öring, men har även provat på harrfisket.. Detta var dock många år sen men kul var det iaf!

Posted

Någon som har provat eller tänkte prova i vinter?

Skulle själv kunna tänka mig en tur. Någon som vill ha sällskap?

Jesper

Har tänkt flera år att dra iväg hoppas att det blir mer handling den här vintern

Blir fiske på ostsidan eventuellt nån helg innan julen och nån eller ett par dagar kring julen. Har tillgång till två kajaker vid sjön, annars finns det ställen som funkar från land...

Kan höra av mig när datum är spikat!

Posted

Blir fiske på ostsidan eventuellt nån helg innan julen och nån eller ett par dagar kring julen. Har tillgång till två kajaker vid sjön, annars finns det ställen som funkar från land...

Jag har ju bil med takräcken så vi kan väll förflytta oss om det är så. 3 kajaker på taket inga problem :) :)

Posted

Fiskade från land vid Granvik för 10år sen då var det bra men då körde vi spinnfluga vet ej hur det är nu.

Men jag har en ask flugor för vättern om nån är intresserad.Spigg och löjtuber

Vet att dom funkar en på 6,5 och en på 3

Posted

Hakar gärna på om sällskap önskas :)

Posted

Vi är två, tre killar som går i samma tankar.

Kanske skulle köra samma dag allesammans så blir det i vart fall trevligt, oavsett om vi lyckas kroka något :)

Posted

Kanske skulle köra samma dag allesammans så blir det i vart fall trevligt, oavsett om vi lyckas kroka något :)

Låter ju som en bra idé, ja e på :)

Posted

Bra ide Zäta! På vilken sida är fisket bäst, östra eller västra?