Hoppa till innehåll

CTS-klingor beställer jag.....är på väg!


magnolia

Recommended Posts

Hej,

dags för en ny beställning av klingor. Beställer nästa vecka.

Villkor. förskottsbetalning. Avhämtning i Uppsala

V.g. maila för priser. http://www.ctsfishin...dex.php?cPath=1

Mvh

Håkan Ståhl

navjord@glocalnet.net

Redigerad med magnolia
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vill bara tillägga att jag inte tar emot specialbeställningar (avskräckt av förra årets beställning) utan bara klingor som finns i shopen med priser angivna.

http://www.ctsfishin...dex.php?cPath=1

Färger i standardsortimentet går bra.

http://www.ctsfishing.com/colors.php

Redigerad med magnolia
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Hej, särskilt ni som beställt !

Glädjande nog fick jag ett mail från Ingrid Hughes som är sekreterare hos CTS och hon skriver att klingorna är till ung. 70% klara "and moving through our finishing department". Låter ju lovande så klingorna borde i alla fall dyka upp före jul.

Jag kommer troligen att göra en till beställning i slutet av januari eller början av februari.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Verkar vara fel uppgift jag fick att paketet skulle vara framme igår. Eftersom det går med ekonomifrakt så stannade det några dagar i Kina, samma sak har hänt tidigare. Men nu har försändelsen kommit till Paris och sedan då det kommit till Sverige skall jag betala tull och moms innan det levereras.

Redigerad med magnolia
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Synd att de inte kom i tid till mässan. Pratade med kundservice på fraktbolaget för de hade försökt leverera idag (de hade en anhopning av försändelser bl.a. beroende på snöfallet förra veckan). Hur som helst kom de inte in fastän jag skrivit portkoden i adressfältet. Nu la de in koden igen så jag hoppas att det fungerar imorgon.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Är den färgen så riktigt äppel röd och djup i färgen ?.....låter som en fin färg

Fin, jo-men-visst, den är lite ljusare röd än jag trodde.

;)

Inte illa menat, Joliet och jag träter alltid om vilken färg som är snyggast. Nu skall jag bygga ett tredje tvåhandsspö åt BAN och färgen blir P2000 som vanligt, han bestämmer, -jag lyder,-som vanligt alltså. Men missförstå mig inte, jag tror att de som har färglada spön är lyckligare....och de lever nog tio år längre. :P Ett "getingspö" , citrongult med svarta lindningar får det nog bli nästa gång, Joliet blir nog avundsjuk igen.... :lol:

Den korta versionen, jag har klingorna hemma nu. Skall bli roligt att vifta på Börjes 14´ # 8/9 klinga och få en uppfattning om aktionen.

post-1233-0-50724200-1355228413_thumb.jp

Redigerad med magnolia
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Inte illa menat, Joliet och jag träter alltid om vilken färg som är snyggast. Nu skall jag bygga ett tredje tvåhandsspö åt BAN och färgen blir P2000 som vanligt, han bestämmer, -jag lyder,-som vanligt alltså. Men missförstå mig inte, jag tror att de som har färglada spön är lyckligare....och de lever nog tio år längre. :P

Den korta versionen, jag har klingorna hemma nu. Skall bli roligt att vifta på Börjes 14´ # 8/9 klinga och få en uppfattning om aktionen.

Härligt! Då kan man komma förbi och hämta ikväll kanske? Måste in till Uppsala, boländerna och XXL för att köpa på mig lite utrustning till hockeybockeyn i morgon bitti, så det hade passat fint.

Redigerad med DanneW
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nu har jag ett fasligt bestyr att försöka sätta lite färg på Loliets två klingor; .- nej sprutmåla dem vågar jag inte men jag letar intensivt efter lämpliga trådar som kan muntra upp det hela. Hittade en ask med trådar som jag glömt att jag hade så nu ser det ljusare ut. Tomterött tror jag blir bra som julklapp, bara inte rackaren börjar linda med svart tråd innan julafton. Får väl påstå att jag tappat bort hans klingor; -att jag inte stod ut med att se denna gråhet , denna konservatism som känns som istappar i min själ ! Nej, nej jag överdriver inte...under denna mörka årstid är mitt behov av något upplyftande vackert; - en estetisk fontän som störst! . Om jag var miljonär skulle jag köpa en vit klinga åt honom, alltså inte åt tomten utan åt Joliet. Vit klinga med röda lindningar eller en guldfärgad klinga med lindningar? :blink:

http://www.ctsfishing.com/colors.php

post-1233-0-26456400-1355269380_thumb.jp

post-1233-0-17468400-1355269520_thumb.jp

post-1233-0-27963200-1355269959_thumb.jp

Redigerad med magnolia
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Aj, det var ju den här röda jag menade naturligtvis, slår in den !

Härligt!

Snart är det dags att förenas med mina vackra grå klingor. Som vi tidigare konstaterat skulle fisken bli vettskrämd om man närmade sig vattnet med dylik flamboyant lindning på klingan. Nej nej, vill man försöka sig på skygg öring skall man låta bli utsvävningarna. Iofs vet jag att du ibland riktar ditt fiske på "den gröne" och då spelar färgen kanske mindre roll :)

Förövrigt ser jag att du gjort en kall-lödning på stabilisatorn. Kan påverka ljudet!

/M

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















  • Inlägg

    • Gllllrrrrggggghhhh - det här blir kort pga gryningsfiske.   Klockan ringer 03:00 - jag är redan uppe och spetar. Hunden blänger surt. Jag kokar 2dl espresso. Hittar en liten stump livarde - skiter i att stoppa den i pipan. Kollar nikotinpåseförrådet - 'critical low'... skit också - det här kommer att bli en fostrande morgonpass. Inser efter halva kaffekroppen att jag är stel som en jävla pinne och att det här inte kommer att funka. 1 timme yogalirk. Nu kan jag nog fiska ett tag - men satan vad segt det börjar kännas i kroppen. -- Får på mig ett par M59 och en stor twillskjorta - över det min tunna vindblus och byxor för ökenförhållanden. Funkar asbra - väger inget och tunn bomull andas bättre än något annat. Dessutom i praktiken helt vindtätt. Kollar prognosen - ännu kallare än i går, men solen ska dyka upp på förmiddagen. Lovande vindar - ett par timmar sen slår det om till 'fett jävla tokfel' och vinden kommer att öka. Funderar - ska jag vada i medans det är mörkt eller ska jag helt sonika skita i det och köra så att jag är på parkeringen precis när solen kryper över horisonten? Jag väljer det senare. Pallar inte svinkyla en morgon till. Börjar rafsa ihop prylarna - köket ser ut som.., ja... en dum jävla öringredneck som befinner sig mitt i säsongen bor där... det är fiskeprylar överallt. Överalllt. I lager/drivor. Ögonen vill inte riktigt vara med och jag hittar ingenting initialt.  Tillslut har jag fått med mig spön (T&T + GS), rullar (Graphite + 250gr Emerger tip, Flymax 56 + Infinity 6wt 250gr -isch), mina minimala flugaskar, en spole stroft och en extra tafs. Lite reservprylar finns i strelen (ja - det heter 'strele'). Glömde hänga ullskjortan på tork igår - apparently - så den är obrukbar. Drar på mig en väst i Mackenzi (hur fan det stavas) - ull och en riktigt överskjorta i snortjock bomull. Tänker - drar av skjortan - drar på mig en smidig Mackenzi-jacka under och hänger på skjortan. Slänger ner prylarna i strelen och en ikeakasse med en canvasjacka utiall att det skulle behövas, ett par keffiehs - vilket kommer att behövas med solen och annat plock. Fyller flaskan. Hittar en halv ask nikotinpåsar i strelen - det minskar risken för ett knäckt spö betänkligt... Packar bilen. Tycker packningen är misstänkt lätt - har glömt packa vadarna... Är glaset halvfullt eller halvtomt? Jag vet inte, men jag känner mig helfull... Får i vadarna och känner mig nöjd. Kör ut - får gryningsljuset på vägen ut och det är nästan (inte riktigt, men nästan) bhagligt på parkeringen. Vattnet lågt - och kristallklart. Bra. Rafsar det jag ska ha med mig - neoprensockarna lyser med sin frånvaro. Jippi. Stolpar över strannabacken - kommer fram till revet. Sälen är blöt och ligger på stenen och väntar på solen - som just nu döljs av en molnbank. Vinden är inte riktigt från rätt håll, men den ligger på rätt sida, så jag kommer att få 45 grader side cross över vänstra axeln. Perfekt. Strängar T&T - får på mig vadarna. Kan inte hitta en kasthandske...  och går i. Försiktigt. Kan inte fiska från reveln på den här vinden så jag får ta det nätt, vada djupt och fiska utifrån. Mina testiklar jublar av förtjusning. Idag går kasten bättre - vinden är måttlig 3-4 kanske och inte särskilt byig. Kasten sitter, men jag kastar bara 12,5 meter klump + 4 meter skjut. Det brukar räcka. Jag trippar nätt samtidigt som jag kastar och strippar - så håller man cirkulationen igång - alltid i rörelse, inget som smiter åt någonstans. Jag inser att om jag skiter i att dra ut hela klumpen och skjuta på den som på ett Radian/Meridian och istället skjuter med en halv spölängd klump kvar så går det bättre... Jag noterar att det går en fin ström över stenarna... Sjunde kastet. Katock - jaha, sten. Men, ingen tång åtminstone. Lite lustigt att jag cpkastar så att jag prickar en sten som jag vare sig ser eller känner till. På lågvatten. Rollar upp - skickar ut. Katock - vafan sten igen - DUNK-DUNK-DUNk... Nähä. En skaplig fisk lämnar vattenytan och jag ser säsongens första hoppande fisk. Kul. Fotfrande kallt så den rusar inte men spänner ganska bra i spöt. Jag vill för allt smör i Småland inte sumpa den - en afrikansk bekant som har ett afrikanskt matsälle brukar bjuda öringluffande kolonialpojkar på käk om man har ont om pengar... Varje gång jag går in där är det som att komma hem till Afrika... fokus - du berättar en historia... Sprang in i henne härrom dagen och frågade om hon åt fisk - hon tittar på mig - ja, alltså... jag växte upp i en fiskeby... Ok. Jag ska ta med nästa fisk jag får... Men jag lägger rätt mycket tryck på den för att jag vill känna lite på klingan. Knäcker den rätt snabbt. Fin gallfisk strax över 50 med en minimal antydan till krok - och svag guld/mässingston. Bra form. Märlan sitter exakt i käkvinkelnDet är lite kinkigt att få grepp om den utan handske men det går på andra försöket. Nackar och strängar. Fiskar av hela innerrevet. Inget mer händer - så jag går upp. Det mojnar ytterligare lite och solen gassar. Nu är det faktiskt skönt. Strängar mitt GS. Sätter på en solskensmärla (svart foamback, med peacock Ice dub). Stolpar ut mot de stenar jag är ganska säker på kommer att ha ett par fiskar på sig nu när det börjar gassa. Ett par kast senare nyper det i. Inte tungt men sådär blänkarettrigt. Grönländare. Den hoppar. Upprepade gånger. Fan så kul på en GS 6wt. Får in den. Märlan perfekt i käkvinkeln. Rullar upp kastar. Samma sak igen. Fiskarna är knubbisar nånstans 45-48. Även den andra sitter perfekt med märlan i mungipan. Det är förbenat kul att se dem sticka iväg i grundvattnet. Men sen är det slut. Och jag börjar stumna. Går upp och dricker. Går en sväng med hunden och njuter av ensamhet och sol. Vinden, helt enligt prognos friskar i och börjar kantra över på dyning-i ryggen-går-fan-inte-att-kasta-balanssinnet-blir-helt-fuckat-riktning... Det börjar gässa. Jaja. Då drar vi hem. Ser någon komma släntrandes över strannabacken. Med flugspö i handen. Hög tid att dra. Det här är ingen sällskapssport. Jag hinner dock inte få ihop prylarna förrens han är framme. Tjeeena!!! Ingen aning om vem snubben är... Hej - svarar jag avmätt... Är det här ett bra ställe att fiska öring? *Mentalt stön* - men jag håller masken. Nja - svarar jag... det är iallafall det som ligger närmst om man bor i... ja... där jag nu bor... Men visst kan man få fisk här... A-ha. Hur har det gått? Jotack. Tre. Va? Tre? Går det på en morgon? Jag har bara fått två i hela mitt liv... *Mentalt stön #2* - jag fortsätter att hålla masken... Ja. Men det är ganska utmanande att lära sig det här med öring... Jo, säger han. Jag har fått lära mig allt själv. Jag börjar tina. Hopp. Har du fiskat mycket? Nä, inte direkt... Men jag var uppe i *mellersta Halland* härrom dan. Jag småskrattar - vad är odsen för att han skulle ha varit uppe och spetat i krokarna där jag gjorde mina lärospån för 30 år sedan... Nu har jag tinat betänkligt och han är nyfiken på mina prylar. Spanar in märlriggarna. Jag frågar vad han fiskar med. En slimmad omö... my kinda guy... Jag flinar och frågar om han har något kaffe. Nä. Hopp säger ja, om du håller det för dig själv ska jag visa lite hur revet funkar. Jag pekar ut kaststenar och förklarar var det är ofiskat. Jag föreslår sandbanken som är ofiskad och har en rätt bra riktning för vinden. Så går vi ut tillsammans och  har en kombinerad miniguidening och lite kastlektioner. Det händer inget mer och när vi ska i land så har vattnet stigt såpass att jag få trippa på tå i 20 meter för att undvika underlivsrengöring i kallt saltvatten (vilket i&fs hade förmodligen varit nyttigt efter den här veckan). Vi tinar mer bokstavligt ett tag i solen och snackar lite skit, sen skickar jag ut honom på utsidan av revet där jag knep mina fiskar - visar precis var strömmen välver över det stora blocket där de inte direkt hänger men ofta jagar om det är tillräckligt strömt. Kör hem. Fisken som vanligt i vadarbyxorna. Hemma slår jag in den i tidningspapper och går upp till min äninna. Hon blir... glad - minst sagt. Jag slås av att jag glömde äta frukost och att hon nu är efter 13.30 så jag accepterar glatt en tallrik med de två risvarianterna och afrikansk grönsaksgryta med mycket peppar. Den sitter som en smäck. Funderar igenom vad jag ska ha för linor till T&T's - det blir en Infinity en klass tyngre (7), en Gold en klass tyngre (8) och en Emerger en klass tyngre (7). Där satt den. Går ner till handlaren och plockar den Goldåtta han har kvar för 400:- Noterar att det finns en Perceptionsjua hängandes till 50%... (alltså 450:-) Så om det finns någon hugad spekulant är det bara att hojta till - jag ska inte ha den. -- Spetar ärenden och går till systemet. Den långhårige öringluffaren måste ha ett par öl (bokstavligt talat - jag plockar 2 Sierra Nevada Pale) - passar på att fråga en i personalen jag vagt känner om de har någon Australiensik öl hemma. Nej. Icke. Men det finns lite beställningvarianter. Jag tänker 'gud give att det finns VB eller 4x' - det gör det inte. Men - till skillnad från förra gången jag frågade finns nu Cooper Sparkling Ale - mitt absoluta favoritöl i tonåren down under. Jajamen! Jag säger det ska vi ha. Personen säger - det går bara att få hem i hel låda... Jag tittar på honom - ja, det är Cooper - vad ska man med mindre än en låda till? Han garvar. På den lokala iCA har den här veckan min favorit Ginger Beer dykt upp - Bundaberg - direktimport från Australien... Mina två absoluta favoritdrycker dyker upp samma vecka? Vad är oddsen? --  
    • Glasögonmagasinet fixade mina! Utgå från ditt synfel, välj grad av polarisering/färg och sedan modell.
    • Säljes ett ofiskat 9fot klass 5 guideline elevation. Gått som reservspö. 2100:-
    • Maui Jim har slipade och säljs av optiker . Jag är mer en nöjd med mina progressiva i koppar , vet ej om de har gula . Dyra , bra service , behövde ny lins till höger sida ca. 3 år sen , det kom  helt  nytt par plus 2 vanliga linser som bonus , inte gratis men bra rabatt 
    • Jag kör med slipade polariserande från favoptic. Ett par mörka och ett par 30% .dom senare kallas nog fiskeglas. Kanske inte bäst men helt klart billigast.
    • Jag hade mailat en svensk återförsäljare av costa solglasögon och kollat om dom har möjlighet att lösa det, borde absolut gå att lösa
    • Exakt. Kan man få dom slipade av optiker sen, eller hur funkar det?
    • Väldigt många Hardyspön från en  nyligen reggad medlem. Försiktighet kanske?
  • Ämnen

  • Bilder

×
×
  • Skapa ny...