Hoppa till innehåll

Veckans Fisk v. 43-2012 - zappa65


HåkanViskafors

Recommended Posts

Just nu pågår tävlingsperioden för v. 43 måndag - söndag.

-------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------

För att delta med en fisk måste den vara fångad under tävlingsperioden.

Bilder på fisk som deltar denna vecka ska laddas upp i angiven tråd senast tisdag veckan efter. Vinnaren publiceras på onsdagen veckan efter.

Man kan delta med alla typer av fiskarter och oavsett fångstland förutsatt att man är medlem i Edgeforumet och att man har fått fisken med flugspö på en bunden fluga.

Alla medlemmar på Edge kan delta, även juryn, moderatorer och ägare får med andra ord vara med och jaga en veckans fisk keps.

För att delta ska en tydlig bild på fisken laddas upp i tävlingstråden, samt att längd eller vikt, helst båda ska anges. Ange även vilken eventuell våg som använts, dvs är vikten ungefärlig eller säkerställd med en krönt våg godkänd för storfiskregistrering.

Juryn kommer bland annat att bedömma fångstvattnets potential i förhållande till fiskstorlek. Det är med andra ord inte nödvändigtvis veckans största fisk av en viss fiskart som måste vinna.

Juryns beslut kan inte överklagas.

------------------------------------------------------------

För att delta i tävlingen ska deltagande bilder laddas upp i denna tråd.

Sista tid för uppladdning är tisdag kl 24:00 i nästkommande vecka.

Vinnaren meddelas via mail och/eller IM och prisetskickas så snart vi fått vinnarens adress. Leveranstiden kan variera :)

Några har haft problem med rapporteringen då de fotar och dokumenterar med mobilen. Sladdar och trixande gör att de inte får över bilderna på datorn som de vill.

Därför meddelar jag att det är helt okej att lämna rapporter på SMS/MMS på tel 0709-105626.

Lycka till!

Håkan Andersson

-------------------------------------------------------------

Babbla gärna på i tråden. Alltid kul med synpunkter, debatter och kommentarer.

Efter att omgången är avgjord kommer jag ändå att radera samtliga inlägg utom själva tävlingsbidragen och eventuellt informativa inlägg. Därefter låser jag tråden.... :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Slänger in en P&T-öring. -4 grader och ett istäcke under konstruktion är tydligen inget hinder för fiske. Trevligt liten insikt det!

Edit: Glömde lite detaljer:

Utr: Sage ZXL 8'6 #4, SA GPX, Hardy Lightweight (tror jag...)

Fluga: Grön liten Wooly Bugger-variant

Längd/vikt: Kollade aldrig. 45 lite drygt, typ kilot? Sämst på uppskattningar...

post-5105-0-20616400-1351183318_thumb.jp

Redigerad med YoSki
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Var i strandgölen Ons 24/10 en kanon dag med gött väder och trevliga fiskevänner.

Denna fisk var den största vi fick för dagen vikt 3,3 Kg

/Clas

post-5393-0-55840100-1351324824_thumb.jp

Högsäsong för P&T-fisket och jag får gratulera zappa65 till titeln "Veckans Fisk" :)

IM:a din adress så kommer det en liten uppskattning på posten!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...