Hoppa till innehåll

sandåslandet 2013


bagarn87

Recommended Posts

Hej.

Jag och en polare är i full gång med planeringen inför sommarfisket. Vi hade tänkt oss att resan ska gå till sandåslandet, sista veckan i juli. Förra året så var vi i rostueatno. Vi fick mycket fisk men det negativa var att alla fiskar var stöpta i samma form, 3-9 hg. Fick nån som va lite större. Och mycke folk i omlopp, såg säkert 20 pers under en vecka.

Så, det jag skulle vilja ha hjälp med av er edge-are är tips på jokkar som vi skulle kunna fiska i. Vi åker helikopter, vill även ha chans på röding.

Johan

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hej Johan.

Kan vara lite mycket begärt att någon ska lämna ut fina jokkar i ett publikt forum,då blir det även där "mycket folk i omlopp". Men du har ju 9 månader på dig att dyka ner i kartorna,det gör jag varje vinter.

Leeeta...strömmar mellan sjöar tex..gärna runt 600-800möh,då hittar du rödingen..

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Bara att hålla med Svanberg. Ingen lämnar ut 'orörda' vatten här. Forska, kolla kartor och chansa är grejen. Sen bör nog sägas att området du tänkt besöka generellt lockar mkt folk. Svårt att få vara ensam, även om man håller sig borta från de mest uppenbara publikmagneterna.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Svanberg och YoSki: Jag förstår att ingen lämnar ut sina hemliga vatten här, men precis sånna tips som ni lämnar, angående vart jag ska söka dessa vatten, är det som jag vill åt. Så tack! :)

Ohlssons: Jag var några km nerströms kvoteringen i sommras, hade roligt sightfiske på harr med klinkhammers i olika färger och storlekar. Fick en även en del öring, mest på nymfer.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Svanberg och YoSki: Jag förstår att ingen lämnar ut sina hemliga vatten här, men precis sånna tips som ni lämnar, angående vart jag ska söka dessa vatten, är det som jag vill åt. Så tack! :)

Ohlssons: Jag var några km nerströms kvoteringen i sommras, hade roligt sightfiske på harr med klinkhammers i olika färger och storlekar. Fick en även en del öring, mest på nymfer.

Trevligt! Ska genast börja forska lite mer kring detta. Får väl sätta mig och studera kartor nu under höst/vinter :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

PM kan vara ett annat sätt att söka lite mer info...Chansa på nån med Location: Kiruna e dyl, alternativt ngn som svarar i en tråd som denna. Man vet aldrig :) Första gången jag skulle upp dit slängde jag ut en fråga på ett forum (inte detta), och fick svar av Gunnar Westrin. Följde upp med mail och lärde mig en del.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Det finns många kända vatten och strömmar som drar en massa folk år ut och år in. Om man vill vara för sig själv så kan man leta med en radie med 1-2 mil från dessa områden.

Det kan vara små sjöar som är 70 meter i dameter och strömmar som är 2-3 meter breda.

Men det finns nog många som kan ge en hint om vilka områden som kan vara bra.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...