Hoppa till innehåll

Sedge swap


Flugan85

Recommended Posts

Fick Sedge och Spiders i samma ask idag. Bättre än julkorten ......

Fina flugor och en riktigt fin BubbleWing !

Jag börjar känna mig gammal och blind i erat sällskap. Får trösta mig med gamla meriter .......

och drömmar .....

 

God Jul och ett Gott Nytt År

 

Och ett x-tra Tack till Stefan, som håller ut med all post.

 

En annan fundering : räcker asken till dryga hundra flugor ?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • Svar 253
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Nä väldigt tveksamt, är dock inne på att köra 2 uppsättningar. Dvs 1 fluga av varje ca 50st.

Bubbelvingen kommer så småningom upp som sbs på bloggen:)

Riktig trevlig jul på er med!!

Bara jävligt kul att få nya flugor dimpande ner i brevlådan:) om alla hade haft svarskuvert hade det bara varit roligare;)

Va ska nästa swap bli?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kanonfina flugor killar!

Skönt att posten faktiskt förstod att vi väntade på askarna så de kallade in trupperna och delade ut posten på lördagen ;)

 

Nästa swap kan vara vadsom i min mening, kanske dags att köra en havsöringsswap?

Passar också på att önska er alla en God Jul, hoppas granen står pall och att skinkan smakar!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Fick Sedge och Spiders i samma ask idag. Bättre än julkorten ......

Fina flugor och en riktigt fin BubbleWing !

Jag börjar känna mig gammal och blind i erat sällskap. Får trösta mig med gamla meriter .......

och drömmar .....

 

God Jul och ett Gott Nytt År

 

Och ett x-tra Tack till Stefan, som håller ut med all post.

 

En annan fundering : räcker asken till dryga hundra flugor ?

Tack för de vänliga orden. Gammal & blind tror jag dock inte en sekund på :), men tänkte stämma in i hyllningen av vår eminente lekledare. Utan Stefan inget lattjo. så stort tack! God Jul, Gott Nytt, ta hand om er etc etc...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Fick dem idag, väldigt schyssta flugor, kul med nya mönster och vilken grym bubbelvinge, en mycket vacker sak.

 

Om nu bara den förbannade snön och isen kunde vika hädan så man fick köra igenom alla nio flugor en varm sommarkväll under en galen nattsländekläckning. "Drömmer mig bort".....

 

Jag kom på Norrlandssiluetten en kväll i lapplandsvatten när harren var helt tokig i Streaking med grön kropp, högg bra på F-fly och Rackelhannen samt jagade vilt på en typ av superpuppa med fluogrön cdc kropp. 

 

Fick som lust att testa en alltiallovariant. En Swiss-armyfluga :-)

 

En kombination av fluogrön cdc som vinge, en täckvinge för siluetten/ljusgenomsläppet av brunt caddispolygarn fick det bli. Kroppen är ett material från Italien som jag hittade på en utförsäljning, färdigdubbad tråd som är mycket praktisk vid fältbindning. Den får fint "liv" i vattnet och har tydligen en bra färg. Tyvärr så finns inte den italienska firman kvar men jag har kvar lite dubbing till ett gäng flugor till.

 

Flugan fungerade i alla fall bra och påslagen var rejäla. Sket i att dubba huvudet för att behålla flytförmågan men vill man kan man nog pröva flugan med dubbat huvud eller ett fronthacket av rapphöna. 

 

Är grymt förtjust i fluogrön CDC då den syns bra och harren gillar den. Jag brukar fetta in polygarnvingen separat och lufttorka cdc´n.

 

Hoppas ni får bra fiske på flugan. Förlåt.... Menar skitfiske såklart........

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Fick dem idag, väldigt schyssta flugor, kul med nya mönster och vilken grym bubbelvinge, en mycket vacker sak.

 

Om nu bara den förbannade snön och isen kunde vika hädan så man fick köra igenom alla nio flugor en varm sommarkväll under en galen nattsländekläckning. "Drömmer mig bort".....

 

Jag kom på Norrlandssiluetten en kväll i lapplandsvatten när harren var helt tokig i Streaking med grön kropp, högg bra på F-fly och Rackelhannen samt jagade vilt på en typ av superpuppa med fluogrön cdc kropp. 

 

Fick som lust att testa en alltiallovariant. En Swiss-armyfluga :-)

 

En kombination av fluogrön cdc som vinge, en täckvinge för siluetten/ljusgenomsläppet av brunt caddispolygarn fick det bli. Kroppen är ett material från Italien som jag hittade på en utförsäljning, färdigdubbad tråd som är mycket praktisk vid fältbindning. Den får fint "liv" i vattnet och har tydligen en bra färg. Tyvärr så finns inte den italienska firman kvar men jag har kvar lite dubbing till ett gäng flugor till.

 

Flugan fungerade i alla fall bra och påslagen var rejäla. Sket i att dubba huvudet för att behålla flytförmågan men vill man kan man nog pröva flugan med dubbat huvud eller ett fronthacket av rapphöna. 

 

Är grymt förtjust i fluogrön CDC då den syns bra och harren gillar den. Jag brukar fetta in polygarnvingen separat och lufttorka cdc´n.

 

Hoppas ni får bra fiske på flugan. Förlåt.... Menar skitfiske såklart........

Tack och bock återigen! Fan vad du triggade igång suget efter sommar... Hoppas vi kan teama upp ngn gång. Vore som sagt skitkul.

/Daniel

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tack och bock återigen! Fan vad du triggade igång suget efter sommar... Hoppas vi kan teama upp ngn gång. Vore som sagt skitkul.

/Daniel

 

Jag går gärna med i teamet! Jag kan bidra med mediokert kastande och lite frustration emellanåt! Ibland brukar jag ta med mig alldeles för mycket käk på mina turer så det finns kanske över till er!

 

/Linus

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag går gärna med i teamet! Jag kan bidra med mediokert kastande och lite frustration emellanåt! Ibland brukar jag ta med mig alldeles för mycket käk på mina turer så det finns kanske över till er!

 

/Linus

Your in.....Man kan aldrig få för många fiskekompisar och käk. Världsklass på det citatet :-)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.























×
×
  • Skapa ny...