Jump to content

Recommended Posts

• Replies 253
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Zäta får helt enkelt börja binda till swap del 3;)

Vi kan lura han att det är superrealistiska flugor så han har att göra... ;)

:lol:

Tänk vad förvånad jag hade blivit när jag fick tillbaka 9st chenille flugor,baitfishmönster eller vad nu än nästa tema blir!

Jag fixar en ask till auktionen om det inte redan är löst?

Posted

Ett förslag är annars att vi samlar alla swapdelarnas auktionsflugor under loppet som vi håller på och sen auktionerar ut den på sportfiskemässan i April när bind-säsongen börjar gå på lågvarv?

Ung, som canespöt som byggs. Förhoppnignsvis kan det ju då handla om lite större summor till älvräddarna?

Posted

Absolut zäta!

Låter som en bra Idee. Lite besviken att den senaste bara drog in 700. Var många riktiga välbundna killers...

Ask hade vart bra. Har ingen tom...

Jo hade vart kul 11 st superrealistiska 40timmars flugor mot 10st haröron;)

Posted

Absolut zäta!

Låter som en bra Idee. Lite besviken att den senaste bara drog in 700. Var många riktiga välbundna killers...

Ask hade vart bra. Har ingen tom...

Jo hade vart kul 11 st superrealistiska 40timmars flugor mot 10st haröron;)

HAHAHHAHAHAHAHAHHA 40 timmars flugor det vore något. Jag ska direkt hävda för min käresta att vissa flugor tar 40 timmar därför måste flugbindningsmaterial ta över köket helt
Posted

Säger som Jani,

en del CDC. Har redan ett gäng CDC & Deer H.W. style.

Vem Hans fick idèn av vete f..n.

Kanske nåt annat ....

Har alltid grejerna uppställda , t o m hos tjejerna i Åtvidaberg .

Ask har jag Stefan,

en av Ken`s plastiga, duger det ?

Posted

jag ska i alla fall binda något med hackel o fjädervinge...kroppen ska få sig en strutsknorr också....jag vet inte vad vi ska kalla det mönstret för..en långväga sophies sedge variant......:P

Posted

Zäta ska jobba på ask. Försöka få tag på något finare. Och jag spara swapflugor att fylla en ny killer ask till mässan är tanken just nu.

Sekretär är väldigt bra, köpte min för typ 3 månader sen och den ser lite mer städad ut en skrivbordet med 20x20 yta kvar precis under städet:)

Posted

Zäta ska jobba på ask. Försöka få tag på något finare. Och jag spara swapflugor att fylla en ny killer ask till mässan är tanken just nu.

Sekretär är väldigt bra, köpte min för typ 3 månader sen och den ser lite mer städad ut en skrivbordet med 20x20 yta kvar precis under städet:)

På min 20X20-yta har ungarna dumpat en gröt bestående av lego/akvariefiskmat/gamla teckningar/dockkläder... Å städet har jag inte sett på några veckor... =(
Posted

haha tveksamt Huckis :) Kör på den!

För egen del så är jag med och swapar mest för att se hur andra löser sitt bindande.

Då spelar det ingen roll om det blir två tre liknande flugor i en swap.

Posted

Tänkte väl det !

Men Davy Wotton kanske är bekannt ? <_<

Innebär det att du petar upp flugorna,

och binder upp dom baklänges ?

Blir svårt, med lite halvslag här och där. ^_^

Att binda är ett komplement till fisket. Att lära av de som man anser kan något bättre.

Eller med enkla medel lyckas få till något snyggt, användbart, och som dessutom ger en fisk.

För en gång blir man uthängd, nästa gång blir man utslängd :lol: ( dåligt översatt från engelska)

Nej, jag har inte fotat flugor för en swap, och offentliggjort före swap slut. ;)

Posted

Tänkte väl det !

Men Davy Wotton kanske är bekannt ? <_<

Innebär det att du petar upp flugorna,

och binder upp dom baklänges ?

Blir svårt, med lite halvslag här och där. ^_^

Jodå jag känner igen namnet från något jag läst nånstans. Har för mig att det handlade om våtflugor dock?

Jaja, man får väl googla och lära sig något vettigt idag med ^_^

Haha nej inte riktigt så hardcore, det handlar mer om hur man binder in material, proportioner och kanske ett och annat nytt användingsområde jag inte tänkt på innan :)