Jump to content

Recommended Posts

• Replies 253
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Haha tänkte börja med en baitfish, behöver lite idéer;)

sen skulle man kunna köra en spiderswap samtidigt. Är så olika flugor så blir variation i bindandet:)

Kan det vara en plan?

Posted (edited)

Planer är bra :)

Verkstad är bättre ^_^

Spider , Streamer eller Baitfish ?

Sedge emellan, nu kör vi ! :D

till den 19:e ?

Edited by Huckis
Posted

måste det vara en torrfluga?

Det tycker jag inte...den kan ju ha dött och drunknat

Caddis flies are quite often referred to as 'Sedge' flies, to describe how an adult Caddis fly tend to attach and cling themselves onto the sedge grass growing along the banks of the water.,,,är en beskrivning jag tänker när jag tänker sedge

Posted

Det tycker jag inte...den kan ju ha dött och drunknat

Caddis flies are quite often referred to as 'Sedge' flies, to describe how an adult Caddis fly tend to attach and cling themselves onto the sedge grass growing along the banks of the water.,,,är en beskrivning jag tänker när jag tänker sedge

men allt som är sedge är sedge som zäta säger
Posted

Vad faaan är det jag hör!?? Inte torrfluga!????? Gollum! Gollum!! :wacko: :wacko: (hur gör man en kräk-smiley??)?

Flugor som inte flyter är ju bara felkonstruerade! -_-

:P

Posted

Hehehe... på er era osnutna noobar! Det är ju fördelat på drygt 6,5 år... och vintern är lååååååång här i Lappland! <_<

Spelar ju ingen roll vad man har för lina man har om den ändå bara ska ligga på isen . ;)

Posted
Hehehe... på er era osnutna noobar! Det är ju fördelat på drygt 6,5 år... och vintern är lååååååång här i Lappland! <_<
men desto bättre somrar?

Skickat från luren

Posted

Spelar ju ingen roll vad man har för lina man har om den ändå bara ska ligga på isen . ;)

HAHA.. Bästa på länge

Skickat från luren

Posted

Sånt där sjunkbombshivande får annat folk pyssla med... -_-

Jag brukardock fiska från isen emellanåt... men det får ju ändå bli rätt så varmt innan nåt börjar kläcka. Fullt möjligt i mars/april och fick en liten 3 hg:s harr att ta en klinkhamer så sent som i söndags! :)

Posted

Blir nog en Europa 12 för mig. Aldrig bundit förut så det är bannemig på tiden!

Jag är rädd att om jag inte binder torrt så får jag stryk. :wacko:

Eller får vara eld vakt i vojmån ;)