Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jo det är en kanonfluga. Faktiskt enda flugan som faktiskt funkat på alla arter den gångna sommaren. Harr, Öring, Röding, abborre, Gädda, HÖ you name it!

Kan säga att jag bara binder dem med riktigt styvt hår (bucktail etc) om jag ska fiska dem i hårdströmmen, annars blir det mjukare material.

För stilla vatten binder jag den riktigt lättdressad intruderstyle med marabou.

Har inte helt bestämt mig än hur jag ska binda swap flugan, kan bli att jag binder upp en satans massa mickey-finn :)

Posted

Jo det är en kanonfluga. Faktiskt enda flugan som faktiskt funkat på alla arter den gångna sommaren. Harr, Öring, Röding, abborre, Gädda, HÖ you name it!

Kan säga att jag bara binder dem med riktigt styvt hår (bucktail etc) om jag ska fiska dem i hårdströmmen, annars blir det mjukare material.

För stilla vatten binder jag den riktigt lättdressad intruderstyle med marabou.

Har inte helt bestämt mig än hur jag ska binda swap flugan, kan bli att jag binder upp en satans massa mickey-finn :)

Intruder style låter spännande! Jag har aldrig fiskat med eller bundit intruders, har precis fått upp ögonen för dem. Blir det något annat får du gärna lägga upp eller pm:a en bild på den.

Posted

Intruder style låter spännande! Jag har aldrig fiskat med eller bundit intruders, har precis fått upp ögonen för dem. Blir det något annat får du gärna lägga upp eller pm:a en bild på den.

Dito, den blev jag också väldigt sugen på att se. :)

Skickat från min Galaxy

Posted

De blir lite såhär.. Bunden för att fiska med.

Hade hon vetat att hon skulle vara modell hade hon varit något mer lättdressad.

Slängde med en bild efter en snabb dusch med så ser man lite bättre hur flugan fiskar.

post-12173-0-77229800-1353518686_thumb.j

post-12173-0-26201200-1353518691_thumb.j

Posted

Denna är nog bunden genom att jag splilttat bindtråden och sen lagt in material i klämma.

Normalt binder jag den genom att bara ta toppen av en maraboufjäder, strippa halva och sen binda in som "vanligt" då blir de riktigt lätta och fina.

Posted

De blir lite såhär.. Bunden för att fiska med.

Hade hon vetat att hon skulle vara modell hade hon varit något mer lättdressad.

Slängde med en bild efter en snabb dusch med så ser man lite bättre hur flugan fiskar.

Snyggt, tack för visningen!

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Posted (edited)

Postat idag! Dom lär fiska bra iallafall, även om hantverket kanske inte är det bästa :S

Edited by Fredrik K
Posted

<blockquote class='ipsBlockquote'data-author="Fredrik K" data-cid="1623443" data-time="1356211342"><p>

Postat idag! Dom lär fiska bra iallafall, även om hantverket kanske inte är det bästa :S</p></blockquote>

Flugorna framme!:)

Såg fint ut!