Hoppa till innehåll

Tierra Col Jacket & Pant


Jonas

Recommended Posts

Läs Kim Hagströms senaste test:http://www.edgeflyfishing.com/FP/sv/tester-a-nyheter/produkttester/item/75-tierra-col-jacket-pant

kommentera gärna testen och bidra med egna erfarenheter av plaggen i tråden.

Det är lite "årets julklapp"-varning på de här plaggen känns det som ;D Jag tycker plaggen ser kanonfina ut i alla fall.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag har den jackan fast utan huva som jag nu har hårdtestat i ett år nu och är helnöjd. Använder den nästan varje dag både till fiske och jakt och är den bästa jacka jag haft. Ut med hundarna i blåst och kyla med endast t-shirt under rekomenderas varmt men föredrar den utan huva om man skall ha den under vadarjackan

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

Redigerad med harrydavid
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hej.

Jag har testat byxan flera gånger under vadarna och jag upplever att det blir betydligt behagligare i kallt vatten med en nätlåmhkalsong, typ Aclimas woolnet, än vanlig långkalsong. Jag har även testat byxan med Haglöfs Aclive Merino långkalsong men det var kyligt när man stod en längre tid i vattnet. Det ska nog också nämnas att Haglöfs kallingen är tunnare än Aclimas.

MVH/Kim

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hej.

Jag har testat byxan flera gånger under vadarna och jag upplever att det blir betydligt behagligare i kallt vatten med en nätlåmhkalsong, typ Aclimas woolnet, än vanlig långkalsong. Jag har även testat byxan med Haglöfs Aclive Merino långkalsong men det var kyligt när man stod en längre tid i vattnet. Det ska nog också nämnas att Haglöfs kallingen är tunnare än Aclimas.

MVH/Kim

Tack för informationen!

Mvh

Paul

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Jag gav mig själv ett sånt här ställ i tidig julklapp för några veckor sedan och jag kan berätta att det är helt underbart skönt. Andningen är fantastisk och stället är både varmt och svalt på samma gång. Grymma material helt enkelt. :) Men tänk på att yttertyget är tunt så det är inget man gör några mer avancerade aktiviteter i för då tror jag inte det kommer hålla länge.

 

Oavsett tycker jag det är ett klockrent värmeställ och jag har använt mitt nära nog dagligen sen jag köpte stället. :)

 

Stället rekommenderas å det varmaste :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Införskaffade jackan (utan huva) idag. Jag tänkte använda den som pausplagg i vinter och som värmeplagg under det tidiga vårfisket.

 

Kim- eller någon annan- som provat byxan under ett par andasvadare, värmer den mycket bättre än ett par fleece bibs? Brukar köra med ullunderställ och fleece men det blir bra kallt om benen vid havsöringsfisket så jag är lite nyfiken på vad dessa kan göra :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...