Hoppa till innehåll

Agat-ringar


Spey-novis

Recommended Posts

Jag söker naturagater i linförarringar till canespön och var man kan få tag på en försäljare.

Hur mycket jag än söker hittar jag inte den sidan jag var inne på i våras (med min skrotade dator) ...

Någon som kan hjälpa mig med adress?

Naturagater kostar ju en slant, men vad gör inte det på ett canespö?!.

Tacksam för svar,

Anders

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Som Lasse skrev, GW har dom vackraste :) Väl värda slantarna!

Dom gula kina-agaterna HS har är OK, övriga tycker jag är sådär i kvaliteten! Kolla bilderna på de andra på HS så ser du själv att det är viss skillnad, fötterna ex är inte vackra på övriga, inte heller infästningen och inläggen alla gånger... Men dom är billiga :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Som Lasse skrev, GW har dom vackraste :) Väl värda slantarna!

Dom gula kina-agaterna HS har är OK, övriga tycker jag är sådär i kvaliteten! Kolla bilderna på de andra på HS så ser du själv att det är viss skillnad, fötterna ex är inte vackra på övriga, inte heller infästningen och inläggen alla gånger... Men dom är billiga :)

Tack alla för tipsen!

Det var väl Struble jag var ute efter egentligen och tyckte nog att deras specialserie var fin, MEN hur de är infattade ser man inte och där drar utan tvekan GW längsta stråt!

Kolla här på GW's + länken till Struble ...

goldblu.jpghttp://www.strublemf...e-guides-1.html

Svårt att värdera dem när man inte har dem i handen heller ...

Redigerad med AvB-The Perfect
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Låter intressant. Har du bild på den? Storlek?

Jag var säker på att jag hade den i väskan. Det hade jag inte. Jag letar när jag kommer hem och fixar en bild när/om jag hittar den.

Storlek lagom till #5, innerdiameter runt 6-8 mm skulle jag tro.

Jag ser på Snake Brands hemsida att de inte tillverkar agatringar längre. När jag pratade med Mike för några år sedan berättade att han och hans fru åker ner till Brasilien och väljer ut de bästa bitarna till sina ringar. 100% hantverk alltså! Det tog väl för mycket tid kan man tänka...

Jag återkommer.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag var säker på att jag hade den i väskan. Det hade jag inte. Jag letar när jag kommer hem och fixar en bild när/om jag hittar den.

Storlek lagom till #5, innerdiameter runt 6-8 mm skulle jag tro.

Jag ser på Snake Brands hemsida att de inte tillverkar agatringar längre. När jag pratade med Mike för några år sedan berättade att han och hans fru åker ner till Brasilien och väljer ut de bästa bitarna till sina ringar. 100% hantverk alltså! Det tog väl för mycket tid kan man tänka...

Jag återkommer.

Jag var säker på att jag hade den i väskan. Det hade jag inte. Jag letar när jag kommer hem och fixar en bild när/om jag hittar den.

Storlek lagom till #5, innerdiameter runt 6-8 mm skulle jag tro.

Jag ser på Snake Brands hemsida att de inte tillverkar agatringar längre. När jag pratade med Mike för några år sedan berättade att han och hans fru åker ner till Brasilien och väljer ut de bästa bitarna till sina ringar. 100% hantverk alltså! Det tog väl för mycket tid kan man tänka...

Jag återkommer.

Tack!

/AvB

Redigerad med AvB-The Perfect
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...