Jump to content

Recommended Posts

Posted

He en öring kan säkert äta dessa men nu är det så att jag får in dem i mitt kök gissar jag på,skitäckliga med två tentakler och dom springer skitfort? vad är det för något?

Mvh Fredrik som behöver få veta!

Posted

fyfan vad äckligt! jag har dödat 40st i varierande storlek! blir fan inget julfirande här i jul...helvete! bor i lägenhet,vindsvåning, mailade hyresbolaget nu ikväll och dom kontaktar mig imorgon...fyfan blääääääääääääääääääääääääää

Posted

Coq Rouge... specialtränad... dödlig så det förslår. Ha lyset på 24 timmar om dygnet och gå alltid med ryggen vänd mot en vägg. Misstas du för en terrorist kan du hälsa hem. ;)

Posted

Jadå. De är väl inte helt lätta att bli av med...

Sen har jag också hört det rensvind sa men har för mig att det var tusental. Är inte den tyska större? Såg en i Hongkong som var 7-10 cm.

Posted

Haha dessa är inga 7-10cm iallafall, max 1,5 men äckligt ändå...

Hittade boet igår, i en list i frysdörren, helt sjukt, dom gillar ju värme, hur fan kan dom bo där då? Döda tio stycken men säkert finns det fler. Väntar på samtal nu så får se hur fan det blir, fortsätter det efter så flyttar jag=)

Posted (edited)

När jag arbetade som personlig assistent så kom det kackerlackor i en boendes lägenhet. Mängder..! Anticimex kom dit och sprutade gift längs lister och liknande (där fick man ej tvätta efteråt) och då försvann de. De kom aldrig tillbaka igen.

Så hav förtröstan!

Rickard.

PS. Min mycket insektsrädda hustru kom tillbaks från en nattmarknad i Chang Mai med en stor vacker mörkbrun brosch på linnet, då jag gav komplinger över den vackra bruna färgen så sprang broschen upp i halslinningen på min högt skrikande hustru. Det var hennes första närkontakt med kackerlackor :lol: . DS.

Edited by salmo prutta