Hoppa till innehåll

Idag skrev jag till norsk fiskeindustris reklambyrå i Stockholm


Brownie

Recommended Posts

Tyvärr är jag inte särskilt bra på Norska. Vad är din poäng? det finns inget inlägg från 22:45.

Vad är dina källor? Är det du tänker skriva relevant i ämnet?

Du måste förstå att avsikten med mitt brev inte är att diskutera norsk fiskeriförvaltning utan

att kritisera norsk laxindustri och dess miljöpåverkan. Försöker du säga att norsk fiskmjölsfiske

inte har någon miljöpåverkan och att allt är frid och fröjd i era vatten?

 

 

Det jag reagerade på var det du skrev i punkt 5,” Europas (världens mest utfiskade hav)” jag är enig med dig till en vis del, men inte när det gäller fiskeribeståndet utanför den norska kust.

Ingen ide för mig och länka till mina källor när du inte kan läsa norska, men jag har rätt bra koll på hur det ligger till i fiskeri Norge etter 16 år som yrkesfiskare.

han skrev ju Europas hav som en generell beskrivning av hur illa yrkesfisket i generellt i Europa har tagit hand om våra gemensamma hav. Att det finns bättre och sämre exempel är ju fullt naturligt. Att åsikter och erfarenheter från yrkesfisket är viktigt liksom de som följt utvecklingen under lång tid utifrån är också viktiga. Tyvärr väljer många yrkesfiskare att blunda för utfiskningen av våra hav.

Skickat från luren

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

"Det jag reagerade på var det du skrev i punkt 5,” Europas (världens mest utfiskade hav)” jag är enig med dig till en vis del, men inte när det gäller fiskeribeståndet utanför den norska kust.

Ingen ide för mig och länka till mina källor när du inte kan läsa norska, men jag har rätt bra koll på hur det ligger till i fiskeri Norge etter 16 år som yrkesfiskare."

Men Europa är ju världens mest utfiskade hav och det bidrar ju den norska laxindustrin till genom

importen av fiskmjöl från lite varstans i Europa. Eller hur?! Du måste ju se det i sammanhanget som tråden handlar om!

Förstår du inte det?? Dessutom var det ju generellt sett jag menade. Man talar i generella ordalag när man talar

om europeiska vatten.

Nu startar jag en ny tråd där man kan diskutera norsk fiskeriförvaltning/fiskbestånd versus den europeiska. Jag föreslår att du

fortsätter ditt resonemang där:

http://www.edgeflyfishing.com/ipb/topic/147709-norsk-fiskef%C3%B6rvaltning-j%C3%A4mf%C3%B6rt-med-den-europeiska/

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har argumenterat med fiskare från läjjet söder om varberg...

 

Fick reda på skrämmande saker.... de VILL inte ha tillbaka torsken och således fiskar systematiskt bort den med tobisen till fiskmjöl..

 

Bara för att de tjänar mer på Skaldjuren per kilo (främst havskräfta och hummer) och torsken utgör ett hot där (duktig predator)

 

Sen torsken försvann så har populationen av havskräfta ökat markant.. så nu fiskar de i stort sätt bara havskräfta.. (och foderfisk då) (han till och med sa att detta gjordes olagligt och vem skulle kunna kolla det??),

 

trött blir man...

Jag har hört exakt samma från Greenpeace faktiskt.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...